کد خبر: 1035041
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آراء، یک بار دیگر طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جلسه رای‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی دومین استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور چهارشنبه شب برگزار شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید، تا او به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شود که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می‌شود.

طبق نتایج نهایی، ۲۲۲ نماینده دموکرات و ۱۰ جمهوری‌خواه از طرح استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا حمایت کردند و ۱۹۷ نماینده به آن رأی مخالف دادند.

این دومین بار است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری مورد استیضاح قرار می‌گیرد و اولین باری است که طرح استیضاح یک رییس‌جمهوری آمریکا تا این حد از طرف دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت شده است.

با رأی مجلس نمایندگان به استیضاح، در مرحله بعدی، استیضاح به مجلس سنا می‌رود و باید در آنجا هم بر سر آن رأی‌گیری شود. در این مجلس عزل رئیس‌جمهور منوط به موافقت دست‌کم دوسوم سناتور‌ها (۶۷ نفر) با استیضاح است.

با این حال، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنا گفت که سنا تا قبل از شروع ریاست جمهوری بایدن طرح استیضاح دونالد ترامپ را بررسی نمی‌کند.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به‌صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند، اما این نخستین بار در طول تاریخ آمریکا است که مجلس نمایندگان این کشور، طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را ۲ بار به تصویب می‌رساند.

بدین ترتیب طرح استیضاح دونالد ترامپ چهارشنبه شب به‌وقت محلی در صحن مجلس نمایندگان آمریکا به رأی عمومی گذاشته و تصویب شده است و به مجلس سنا ارسال می‌شود و در آنجا دادگاه استیضاح علیه رئیس‌جمهور آمریکا تشکیل خواهد شد.

در صورت تأیید استیضاح در مجلس سنا توسط دست‌کم ۶۷ سناتور از مجموع ۱۰۰ سناتور مجلس سنا رئیس‌جمهور از مقام خود عزل خواهد شد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اواخر سال ۲۰۱۹ نیز با ۲۳۰ رأی موافق مقابل ۱۹۷ رأی مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رأی موافق مقابل ۱۹۸ رأی مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار