کد خبر: 1035006
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
سعید احمدیان
مطرح کردن برخی انتظارات از سوی مسئولان در حالی که فراهم کردن شرایط آن یکی از وظایف اصلی آن مسئول است، گویا در دولت دوازدهم تبدیل به یک اپیدمی و به حوزه ورزش هم کشیده شده است. دولتی‌ها این روز‌ها تمام مسائل را می‌بینند و خود را به ندیدن می‌زنند و طوری وانمود می‌کنند که مثلاً در پی رفع معایب و مشکلات هستند. نمونه آن هم صحبت‌های مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش در بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی است. در حالی معاون مسعود سلطانی‌فر لازمه کسب مدال المپیک را آرامش می‌داند که یکی از مسئولانی که وظیفه دارد این آرامش را برای المپیکی‌ها مهیا کند خود اوست. نقشی که مسئولان ورزش با توجه به کمبود‌های زیادی که نه تنها در رشته تیراندازی، بلکه در بسیاری از رشته‌های منهای فوتبالی دیده می‌شود به خوبی ایفا نمی‌کنند. طبیعی است که هم وزیر ورزش و هم معاونانش در این رابطه باید پاسخگو باشند که چرا آن‌ها که همواره دم از آرامش برای موفقیت در ورزش می‌زنند، نتوانسته‌اند به وظایف‌شان که فراهم کردن آن آرامش برای قهرمانان است، عمل کنند.

بدون شک راه رسیدن به موفقیت المپیکی‌ها داشتن آرامش و نداشتن دغدغه‌های اولیه‌ای مانند امکانات و اردوهاست. با این حال این آرامش را چه کسانی باید برای ملی‌پوشان المپیکی به وجود آورند؟!

وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها به عنوان سه متولی اصلی ورزش در کشور، دستگاه‌هایی هستند که مسئولانش از رئیس گرفته تا معاون باید تمام تلاش خود را برای قهرمانان ورزش کشورمان که این روز‌ها برای حضور در المپیک یا کسب سهمیه آماده می‌شوند، انجام دهند و فضایی را فراهم کنند که به گفته معاون وزیر ورزش، المپیکی‌ها بتوانند با آرامش برای حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان آماده شوند.
با این حال تصویری که از ورزش می‌بینیم، نقطه مقابل صحبت‌های مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش است. تصویری گویا که نشان می‌دهد وزارت ورزشی‌ها و سایر متولیان نتوانسته‌اند برای المپیکی‌ها، حتی شرایط حداقلی را فراهم کنند تا ملی‌پوشان در آرامشی که آن‌ها انتظار دارند، بتوانند تمرینات‌شان را برای موفقیت در توکیو پیگیری کنند.

معاون وزیر ورزش از آرامش برای رسیدن به مدال المپیک صحبت می‌کند، اما شاید متوجه نیست که المپیکی‌های همین تیراندازی با کسب شش سهمیه، موفق‌ترین رشته تا امروز در راه بازی‌های المپیک سال آینده بوده‌اند، ولی با تمام این موفقیت‌ها حتی از داشتن یک خوابگاه با امکانات اولیه که در این سرمای زمستان اذیت‌شان نکند هم محروم هستند و خرابی سیستم گرمایشی اتاق‌های استراحت ملی‌پوشان در زمان اردو، سبب شده آن‌ها شرایط سختی در اردوهای‌شان داشته باشند. این مشکل پیش‌پا افتاده جدای از مشکلات بزرگ‌تر آن‌ها مانند نداشتن سلاح یا فشنگ‌های استاندارد برای تمرین یا مسابقه است. پس چگونه یک تیرانداز المپیکی باید در آرامش تمرین کند و مهیای المپیک شود.

ملی‌پوشان تیراندازی که معاون وزیر ورزش از آن‌ها انتظار مدال المپیک دارد، مانند فوتبالی‌ها که عزیزکرده وزارت ورزش هستند، درخواست برپایی اردوهای‌شان را در هتل ۵ ستاره و تاپ ندارند، بلکه آن‌ها تنها می‌خواهند در اتاق‌های نمور خوابگاه مجموعه آزادی، حداقل از نظر گرمایشی در این سرمای زمستان مشکلی نداشته باشند. این در حالی است که تجهیز خوابگاه‌ها و برپایی اردو‌های بدون مشکل از وظایف اولیه مسئولان فدراسیون تیراندازی و وزارت ورزش است. با این حال بی‌تفاوتی‌ها سبب شده مشکل پیش‌پا افتاده‌ای که باید قبل از اردو‌ها حل می‌شد، تبدیل به خواسته اصلی ملی‌پوشانی شود که شانس کسب مدال المپیک برای کشورمان هستند.

البته از وزارت ورزشی که وزیر آن به گفته رئیس کمیته ملی المپیک، بیشتر حواسش به سمت حل مشکلات و حواشی فوتبال است، جز این هم انتظار نمی‌رود که ملی‌پوشان تیراندازی‌اش در این شرایط تمرین کنند و بقیه هم وضعیت بهتری نداشته باشند، آن هم ملی‌پوشانی که معاون وزیر ورزش فاکتور آرامش را باعث موفقیت‌شان در المپیک می‌داند، آن هم فاکتوری که وی و سایر مدیرانی که در این رابطه مسئولیت دارند، باید برای به وجود آوردن آن تلاش کنند، اما به نظر می‌رسد اپیدمی عوض شدن جای ارباب رجوع و مسئول در دولت سبب شده وزارت ورزشی‌ها هم مانند بقیه دولتمردان چیزی را مطالبه کنند که خودشان مسئولیت آن را دارند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار