کد خبر: 1034727
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
نگاهی به تساوی ۲- ۲ استقلال و پرسپولیس در یک بازی جذاب
اســـتقلال و پرســپولیس دیروز در یک بازی دیدنی و جذاب به تساوی رسیدند، مسابقه‌ای که هیجان بالای آن برای ۹۰ دقیقه نفس را در سینه خیلی از هواداران دو تیم حبس کرد.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دربی ۹۴ جذاب و تماشایی از آب درآمد، از آن بازی‌هایی که خیلی‌ها هر بار که زمان رویارویی استقلال و پرسپولیس می‌رسید از این دو تیم انتظار داشتند، اما استرس، فشار و ترس از باخت در این بازی بزرگ سبب می‌شد یک بازی سرد و کم‌هیجان را شاهد باشیم. دربی دیروز، اما روی دیگر سکه جدال‌های قرمز و آبی بود. روی جذاب و پر از موقعیت‌های حساس که یک ۹۰ دقیقه پرهیجان را برای تماشاگرانی که از پای تلویزیون بازی دیروز را تماشا می‌کردند، رقم زد. مسابقه‌ای که استقلال با گل زودهنگام ارسلان مطهری جلو افتاد، اما پرسپولیس در نیمه دوم به بازی برگشت و با زدن دو گل که مهدی عبدی و وحید امیری وارد دروازه مظاهری کردند پیش افتاد، اما استقلال همان‌طور که در ثانیه‌های اول بازی به گل رسیده بود در ثانیه‌های پایانی باز هم به گل رسید و با ضربه مهدی قایدی بازی را به تساوی کشاند تا دربی ۹۴، ۲ – ۲ به پایان برسد و سومین دربی متوالی پایتخت با تساوی تمام شود، آن هم با رقابتی که هم هواداران قرمز و هم آبی را راضی کرد.

نه فکری باخت، نه گل‌محمدی

دربی ۹۴ در حالی ۲-۲ تمام شد که هم یحیی گل‌محمدی و هم محمود فکری نفس راحتی کشیدند و با شکست در دربی به خانه نرفتند، شکستی که می‌توانست عواقب جدی برای آن‌ها داشته باشد. استقلال اگرچه در این بازی با یک گل زودهنگام و در ثانیه ۶۸ پیش افتاد، اما آبی‌ها پس از گل با یک بازی دفاعی سعی در حفظ گل زده‌شان داشتند، هدفی که گرچه در نیمه اول جواب داد، اما در نیمه دوم بازی احتیاط آبی‌پوشان باعث شد در کمتر از چند دقیقه با دریافت دو گل، برتری‌شان را از دست بدهند. هرچند محمود فکری خوش‌شانس بود که شاگردانش در ثانیه‌های پایانی بازی به گل مساوی رسیدند، اما نمی‌شود از عملکرد انتقادآمیز استقلال پس از پیش افتادن گذشت، آن هم در روزی که مدافعان استقلال روز پراشتباهی را تجربه کردند و اگر بی‌دقتی بازیکنان پرسپولیس مانند احمد نوراللهی نبود، کار آبی‌ها برای بازگشت به بازی سخت می‌شد. البته فکری در پایان بازی مدعی بود که او از بازیکنان نخواسته که عقب بکشند و تیم با توجه به روند بازی رو به عقب بازی کرده است.

در طرف مقابل یحیی گل‌محمدی با وجود اینکه تیمش در ثانیه‌های اول بازی غافلگیر شد، اما توانست شاگردانش را به بازی برگرداند. اگرچه پرسپولیس در نیمه اول پس از گل مطهری با توجه به عقب کشیدن آبی‌ها، بیشتر توپ و میدان را در اختیار گرفته بود، اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که یحیی در بین دو نیمه انجام داد، زهردارتر نشان داد و توانست در دقیقه‌های اول این نیمه به گل مساوی برسد و پس از آن گل دوم را هم بزند. عملکردی که نشان داد سرمربی پرسپولیس برنده نیمه مربیان بوده است. البته او خوش‌شانس نبود، چراکه استقلالی‌ها در دقایق تلف شده به گل رسیدند تا در نهایت بازی با تساوی تمام شود.

بازگشت مهاجمان

برخلاف پیش‌بینی‌ها دربی ۹۴، دربی مهاجمان استقلال و پرسپولیس بود که پس از شروع ناموفق‌شان در لیگ بیستم، هفته‌ها پای‌شان قفل شده بود و با انتقاد‌های زیادی مواجه بودند که چرا موتور گلزنی‌شان خاموش شده است. در ۹ بازی قبلی سهم مهاجمان آبی‌پوش تنها سه گل از یک گل زده این تیم بود. ارسلان مطهری دو و مهدی قایدی یک گل زده بودند و شیخ دیاباته هم هنوز پایش به گلزنی باز نشده بود تا مثلث هجومی آبی‌ها در فصل جدید کم‌آزار نشان دهد. در دربی دیروز، روز مهاجمان استقلال بود؛ یک گل سهم مطهری بود و یک گل هم سهم قایدی، آن هم در شرایطی که در خیلی از دقایق بازی به خوبی از سوی هافبک‌های‌شان حمایت نشدند و کمتر در موقعیت گلزنی قرار گرفتند.

دربی ۹۴، روز مهاجمان پرسپولیس هم بود، آن هم مهاجمانی که در هفت بازی قبلی لیگ، حتی یک بار هم پای‌شان به گلزنی باز نشده بود و عملکرد ضعیف مهدی عبدی و آرمان رمضانی یکی از چالش‌های جدی یحیی گل‌محمدی بود. با این حال در مسابقه دیروز ورق برگشت و مانند استقلال هر دو گل پرسپولیس را مهاجمان این تیم به ثمر رساندند تا سرانجام با گلزنی آشتی کنند. مهدی عبدی که پس از گلزنی در فینال آسیا در لیگ ناکام بود، در دربی دیروز گل مساوی را وارد دروازه مظاهری کرد تا اولین گلش در لیگ بیستم، یکی از مهم‌ترین گل‌هایش باشد. این دومین گل عبدی در دربی‌ها بود. او سال ۹۸ نیز در دربی ۹۱ و در حالی که تنها ۱۸ سال داشت گلزنی کرد تا نامش سر زبان‌ها بیفتد.

گل دوم را هم وحید امیری با یک ضربه دقیق به ثمر رساند، یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم گل‌محمدی که با توجه به ضعف خط حمله در بازی دیروز یک خط جلوتر بازی می‌کرد تا به افزایش قدرت هجومی قرمز‌ها کمک کند. با وجود عملکرد خوب مهاجم پرسپولیس، احمد نوراللهی با از دست دادن چند موقعیت صددرصد یک روز وحشتناک را پشت سر گذاشت، بازیکنی که پس از پنالتی عجیب در فینال آسیا از روز‌های خوبش فاصله گرفته و برعکس در خارج از زمین پرحاشیه بوده است!

خبری از دستکش‌های طلایی نبود

درخشش مهاجمان قرمز و آبی در دربی دیروز در شرایطی بود که پیش از دربی ۹۴، همه از جنگ دستکش‌ها در این مسابقه می‌گفتند، عملکرد فوق‌العاده حامد لک و رشید مظاهری درون چارچوب پرسپولیس و استقلال سبب شده بود خیلی از نگاه‌ها متوجه دروازه‌ها باشد. پرسپولیس قبل از این بازی در هفت دیدار تنها دو گل دریافت کرده بود و استقلال هم در ۹ بازی چهار گل خورده بود.

با توجه به آمارها، خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که این دو عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازی امروز ادامه داشته باشند. در بازی دیروز، اما خبری از درخشش مظاهری و لک نبود و هر کدام با دریافت دو گل عملکردی متفاوت نسبت به مسابقات قبلی داشتند و به کمتر توپی که روی دروازه‌شان آمد، نه گفتند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار