کد خبر: 1034713
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
سرلشکرصفوی:
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا مکتب شهید سلیمانی را قدرت نرم افزاری و راهبردی شکست امریکا و صهیونیسم بین‌الملل دانست و گفت: در این مکتب از ظرفیت‌های عظیم ملت‌های اسلامی در سوریه و عراق و یمن و لبنان استفاده شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی روز گذشته در پیش نشست «دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز»، با بیان اینکه مکتب فکری چشم اندازی فلسفی، جنبشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است، گفت: مکتب، مجموعه‌ای از اعتقادات محکم واخلاق و رفتار‌های مرتبط برخاسته از باور‌های قلبی و عملکرد منبعث از اندیشه و تفکر انسان است، به گونه‌ای که از او شخصیت جامع و الگو ارائه دهد. مکتب، مجموعه جهان بینی و ایدئولوژی و رفتار‌های متفاوت، اما همسو است که نیاز‌های فکری و عملی را برای رسیدن به رشد و کمال انسان روشن می‌سازد.

سرلشکر صفوی با تعریف مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: مکتب سلیمانی یعنی مکتب اسلام ناب محمدی (ص) که در عصر حاضر مصداق این مکتب، رهبری و ایدئولوژی و پرچمداری این مکتب را حضرت امام خمینی (ره) و هم اکنون حضرت امام خامنه‌ای عهده‌دار هستند. مهم‌ترین کارکرد و عملکرد این مکتب تربیت و ساختن ملت جوانی است که توانستند تحت تأثیر این ایدئولوژی و مکتب چهار رخداد راهبردی را در ۴۲ سال گذشته رقم بزنند.

سردار صفوی ادامه داد: او نشان داد در چارچوب مکتب اسلام و رهبری امامین انقلاب فکر و عمل می‌کند و عملیات‌های جهادی و انقلابی‌اش را در سطح راهبردی و در منطقه غرب آسیا و تحت تأثیر این مکتب آسمانی اجرا کرد. فرمانده عالی دوران دفاع مقدس در ادامه به اصول حاکم بر فرماندهی و مدیریت راهبردی مکتب سلیمانی پرداخت و ادامه داد: شناخت عمیق امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و راهبرد‌های آنان در منطقه و وابستگان ضعیف آن‌ها در برخی کشور‌های عربی، شناخت راهبرد آن‌ها برای منطقه و اسلام، شناخت ظرفیت‌های مردمی و خلق قدرت از این ظرفیت‌ها در فرماندهی و مدیریت شهید سلیمانی برجسته بود.

صفوی با تأکید بر اینکه جنگیدن با دشمن جسارت و شجاعت و نترسیدن از مرگ می‌خواهد افزود: آن‌هایی که در دفاع مقدس به میدان آمدند انسان‌های شجاع بودند، ترسو‌ها هیچ‌گاه به جنگ نیامدند، ترسو‌ها به مدافعان حرم نپیوستند. وی افزود: حاج قاسم اهل تحزب و نگرش حزبی نبود، خط امام و ولایت خط سیاسی و خط قرمز او بود، هر کسی با امام و رهبری بود قاسم به او نزدیک بود هر که از امام و رهبری دور می‌شد قاسم هم از او فاصله می‌گرفت، خط قرمزش انقلاب و رهبری بود. صفوی ادامه داد: او سوء ظن و بدبینی به کسی نداشت، بدقول و جاه طلب نبود، بشدت تحت تأثیر اخلاق و رفتار و تدابیر رهبری بود و در اینکه ٢٢ سال که فرماندهی نیروی قدس را عهده دار بود، به صورت مستمر خدمت آقا می‌رسید و عمق بینش راهبردی حضرت آقا نسبت به امریکا و صهیونیست‌ها در رشد حاج قاسم بسیار مؤثر بود. وی با بیان ویژگی‌های فرماندهی و مدیریت در مکتب سلیمانی اظهار داشت: مدیریت راهبردی در مکتب سلیمانی یعنی تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، او تهدید داعش را تبدیل به فرصت کرد و در عراق بیش از ٢٢ تیپ مردمی را در کنار ارتش عراق ساماندهی کرد و در سوریه بیش از ٦٠ یا ٧٠ هزار نیروی مردمی و کشور‌های دیگر را سامان داد این تبدیل تهدید به فرصت و ایجاد زیرساختی ماندگار برای امنیت و استقلال ملت هاست.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی ادامه داد: مکتب سلیمانی عامل شکست سیاسی نظامی امریکایی‌ها در اشغال افغانستان و عراق برای تشکیل هژمونی قدرت امریکا بعد از ١١ سپتامبر و عامل شکست امریکا در شکل گیری خاورمیانه جدید بود. وی افزود: عامل شکست صهیونیست‌ها درجنگ ٣٣ روزه و قبل و بعد از آن در صحنه‌های عملیاتی جنوب لبنان، مکتب سلیمانی بود و صهیونیست‌ها امروز در ایجاد امنیت در سرزمین‌های اشغالی هم ناتوان هستند. صهیونیست‌ها بار‌ها برای تصرف نوار غزه حمله کردند، اما شکست خوردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار