کد خبر: 1034444
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
یکه‌تازی متهمان پرونده ویلموتس در سایه حمایت مجلس!
عدم نظارت نفس‌های فوتبال ایران را به شماره انداخته، خصوصاً در حساس‌ترین روز‌هایی که فرصتی برای تغییر و کوتاه کردن دست مدیران بی‌کفایت ایجاد شده، اما در حساس‌ترین روز‌ها نه خبری از حضور نهاد‌های نظارتی است و نه حضور نماینده‌های مردم در مقابله با فساد عیان در فوتبال و انتخابات آن که بهترین فرصت است برای کوتاه کردن دست مفسدان.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پای بازرسی کل کشور و دادستان عمومی که به میان آمد، امید زیادی ایجاد شد برای برخورد جدی با عاملان عقد قرارداد ننگین با ویلموتس. اوایل شهریور‌ماه بود که سازمان بازرسی کل کشور با اتهام اهمال در قرارداد ویلموتس که منجر به تضییع حق فدراسیون و خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی شده بود، هشت نفر را به عنوان متهم پرونده ویلموتس به دادستان عمومی و انقلاب تهران معرفی کرد تا درباره جرائم آن‌ها بررسی شود. هشت نفری که اگرچه هیچ اطلاعاتی از سازمان بازرسی در خصوص نام آن‌ها به بیرون درز نکرد، اما ایسنا مدعی شد که این نفرات مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان هستند. نفراتی که انتظار می‌رفت برخوردی جدی با آن‌ها صورت گیرد، اما امروز بعد از گذشت پنج ماه، نه فقط تمام سروصدا‌ها خوابیده که هیچ برخوردی هم صورت نگرفته و تک‌تک آن متهمان به جز تاج که گفته می‌شود طبق اساسنامه جدید و به دلیل سه دوره حضور مستمر در ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند، بی‌هیچ دغدغه‌ای در حال تدارک برای ادامه حضور در انتخابات فدراسیون هستند!

عضو هیئت رئیسه فدراسیون که یکی از متهمان پرونده ویلموتس است و باید به دلیل اهمال‌کاری‌هایش پاسخگو باشد چندی پیش با دستاویز قرار دادن اظهارنظر‌های برخی کارشناسانی، چون نصیرزاده مدعی شد که قرارداد ویلموتس ایراد فنی و حقوقی نداشته و تنها مشکل عدم تعهد به پرداخت به‌موقع مطالبات این مربی بلژیکی بوده که کار را به اینجا کشانده است. در واقع از صحبت‌های او و همچنین هدایت ممبینی از دیگر متهمان این قرارداد ننگین که صراحتاً می‌گوید «مشکلی نیست، ویلموتس مربی بوده که طبق قوانین فیفا باید جریمه‌اش پرداخت شود.  در همه جای دنیا، دولت به فوتبال کمک می‌کند. اینکه فدراسیون فوتبال از یک شرکت دولتی برای جا‌به‌جایی پول کمک بگیرد و این همه سروصدا درست کند، درست نیست»، می‌توان دریافت که هیچ یک از آن‌ها نه فقط کوچک‌ترین پشیمانی بابت اهمال‌کاری‌های خود که ضربه‌ای ۸ میلیون دلاری به جیب ملت زده و به دلیل عدم پرداخت به موقع رقم آن مدام بیشتر و بیشتر می‌شود ندارند، بلکه بدشان هم نمی‌آید توپ را با بهانه‌های واهی به زمین دیگری بیندازند و عجیب نیست اگر دست‌آخر دولت را مقصر جلوه دهند برای عدم کمک مالی برای تسویه‌حساب با مرد بلژیکی که نه فقط حضور کوتاهش کمترین سودی برای فوتبال ایران نداشت بلکه ضربه مالی هنگفتی هم به بیت‌المال زد، آن هم تنها به دلیل بی‌کفایتی آقایانی که بی‌هیچ نظارتی سال‌هاست هر طور که دل‌شان خواسته گربه رقصانی کرده‌اند و هنوز هم به ادامه این مسیر اصرار دارند و قصد کنار رفتن هم ندارند!

البته انتظار دیگری هم نمی‌توان داشت. باید امثال ممبینی که خیلی زود دریافتند حضور در بدنه فدراسیون سودی به مراتب بیشتر برای‌شان دارد تا سوت زدن در زمین بازی، امروز در پی عدم برخورد جدی بابت اهمال‌کاری‌های‌شان بدون هیچ خجالتی در چشم مردم نگاه می‌کنند و می‌گویند که «اگر کسی اهمال کرده، بگویند. همه می‌دانند قرارداد در بلژیک بسته شده و ما هم (اعضای هیئت رئیسه) هشت روز بعد قرارداد را امضا کردیم. قانون هرچه تشخیص دهد و کارشناسی کند، قبول داریم. اگر کسی اهمال کرد به جای یک دلار باید ۱۰ دلار از او بگیریم. طبق قوانین، امضای رئیس فدراسیون در قرارداد معتبر است و امضای اعضای هیئت رئیسه اهمیتی ندارد. در هیچ جای دنیا هیئت رئیسه دنبال مربی نمی‌گردد.» اگر طی این پنج ماه و بعد از آنکه بازرسی کل کشور نام متهمان پرونده فاجعه‌بار ویلموتس را به دادستان عمومی تهران تحویل داد برای بررسی، برای نخستین بار هم که شده بود با متخلفان مالی که سال‌هاست از جیب مردم ارتزاق می‌کنند و خون این فوتبال را می‌مکند برخوردی جدی صورت می‌گرفت، امروز کسانی که باید بابت به تاراج بردن بیت‌المال پشت میز محاکمه باشند بدون دغدغه و بی‌هیچ خجالتی در تلاش برای ادامه حضور در فدراسیون فوتبال نبودند، اما چرا متهمان این پرونده نباید برای ادامه حضور در این مسیر شرم‌آور تلاش کنند، وقتی عضو فراکسیون ورزش مجلس که وظیفه‌اش دفاع از حق و حقوق مردم است و در جریان کامل فساد در فوتبال صراحتاً حضور متهمان این پرونده در انتخابات فوتبال را بی‌مشکل می‌خواند. در حالی که ادامه حضور تک‌تک متخلفان پرونده ویلموتس که تنها یکی از فساد‌های فدراسیون فوتبال است در انتخابات نمی‌تواند معنایی جز ادامه نابودی فوتبال ایران داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار