کد خبر: 1033851
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
شهرداری اصفهان
افتتاح و آغاز بکارگیری ماشین آلات جدید عمرانی و خدماتی شهرداری و نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۴۳۷ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، در ادامه اجرای برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح" و در بیست و سومین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ناوگان ماشین ‌آلات سازمان عمران شامل هفت دستگاه تراک‌میکسر ۲۶ تن حمل بتن با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال و یک دستگاه خودرو نور رسان با اعتبار سه میلیارد ریال رونمایی شد.

در بخش خدمات شهری نیز نوسازی تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری رونمایی شد که ماشین آلات خریداری شده شامل دو دستگاه بیل بکهو، تعداد ۱۰ عدد شاسی هیوندا برای زباله ‌کش و یک عدد کشنده برای حمل جرثقیل ۱۵ تن با مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال است.

با این اقدام امکان استفاده از جرثقیل ۱۵ تن در زمان وقوع حوادث وجود خواهد داشت، امکانی که تا پیش از این باید در صورت نیاز از طریق بخش خصوصی و با مشکلات بسیار زیاد فراهم می ‌شد؛ با ورود این ماشین آلات به ناوگان سازمان خدمات موتوری، هزینه‌ های تعمیر و نگهداری ماشین آلات شهرداری تا حد چشمگیری کاهش می‌ یابد.

در بخش تاکسیرانی نیز نوسازی یک‌هزار دستگاه تاکسی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت که در فاز نخست ۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده و مابقی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) واگذار می ‌شود؛ با نوسازی یک هزار تاکسی در شهر عمر این ناوگان از ۱۰ سال به کمتر از ۷.۵ سال کاهش خواهد یافت و کاهش آلایندگی ‌ها و سرویس دهی بهینه به شهروندان را شاهد خواهیم بود.

شهرداری اصفهان پیشرو در نوسازی تاکسی‌ ها در کشور است و این اتفاق خوشایند با حمایت مدیران شهری و بانک شهر رقم خورده و تا پایان امسال یک ‌هزار تاکسی شهر نوسازی می‌ شود.

*مردم به خدمات انجام شده واقف هستند

شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه ارائه این خدمات نیاز جامعه است، اظهار کرد: عملکرد شهرداری اصفهان به ویژه در حمل و نقل عمومی در میان سایر کلانشهرهای کشور زبانزد خاص و عام شده است، زیرا ناوگان اتوبوسرانی به شکلی بسیار زیبا نوسازی و بازسازی شده، تراموا در دستور کار قرار می گیرد، برای مترو بیش از 5 هزار میلیارد تومان ظرف دوسال هزینه شده و تاکسیرانی نوسازی هزار دستگاه تاکسی را در دستور کار قرار داده و تاکنون نیز بیش از 300 دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان عمران شهرداری انقلاب بزرگی راه انداخته و در هر گوشه ای از شهر حرکت عمرانی ادامه دارد، تصریح کرد: همچنین حوزه خدمات شهری در همه بخش ها می درخشد و بدون ذره ای کوتاهی روزانه بیش از 40 میلیون مترمکعب شهر را تمیز می کنند، سه هزار و 700 هکتار فضای سبز را آبیاری و هزار تن زباله را از در هر خانه جمع می آوری می کند، همچین هفت هزار تن نخاله از سطح شهر جمع آوری می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: تلاشگرانی در اصفهان هستند که امروز در همه صحنه های حمل و نقلی، عمرانی، خدمات شهری و نهاد تصمیم گیری شورای شهر به طور مضاعف و با همه توان خود در حال تلاش هستند که البته بسیاری نیز در پی سنگ اندازی در مسیر آنها هستند تا روالی عادی در شهر طی شود اما این اتفاق نمی افتد و خدمات رسانی ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: امروز برای ساخته شدن سالن نمایشگاه اگر با تمام توان تلاش نمی شد شاید هم اکنون تپه ای از خاک در مکان فعلی آن بیشتر وجود نداشت، برای سالن اجلاس اگر شبانه روزی کار نمی شد و 700 میلیارد تومان پول مردم این شهر برای آن هزینه نمی شد امروز نمی توانستیم بگوییم این مرکز به زودی افتتاح می شود و سالها باید در انتظار افتتاح آن در انتظار می ماندیم.

نوروزی تاکید کرد: امروز عمر ناوگان تاکسیرانی به 9 سال رسیده است و قرار است تا پایان سال و یا با تاخیر اندکی 700 دستگاه دیگر نوسازی شود و آن زمان می توانیم بگوییم عمر تاکسیرانی شهرداری به 7 سال رسیده است که نشان می دهد در دوره ای چهارساله عمر 10 ساله تاکسیرانی به هفت سال تغییر یافته است.

وی اضافه کرد: رانندگان تاکسی سفیران اصلی شهر در تعامل با مردم بوده و برخوردهای بسیار شایسته ای با شهروندان داشته اند. دغدغه رانندگان تاکسی در خصوص تاکسی‌مترها حل شده است که همه این موارد نشان از توجه مدیریت شهری به تاکسیرانان دارد.

شهردار اصفهان گفت: اتفاقی که امروز برای خدمات موتوری افتاده اگر در گذشته و به صورت هر سه سال یکبار می افتاد امروز با وضعیت بسیار متفاوتی روبرو بودیم. ماشین آلات جدید در بخش های مختلف مانند، خدمات شهری، خدمات موتوری و سازمان عمران با رنج و زحمت بسیار زیادی خریداری شده که همه اینها نشان از خدمت شایسته به مردم می دهد.

وی با بیان اینکه مردم به خدمات انجام شده خدمتگزاران خود در شهرداری و مدیریت شهری واقف هستند و هیچ ابری نمی تواند بر این حقیقت آشکار سایه بیاندازد، تصریح کرد: دل های پاک و چشمان بینای مردم و ذهن های هوشیار شهروندان می دانند طی سه سال گذشته چه اتفاقات قابل توجهی برای شهر اصفهان رقم خورده است، شهر اصفهان از نظر تحقق درآمدهای بودجه سرآمد شهرهای کشور شد، بودجه سه سال گذشته سه برابر شده و هر سال به حد معقول درآمدها تحقق پیدا کرد و در میان کلانشهرها اول شد که جای تشکر از همه کارکنان و مدیران شهرداری و شورای شهر دارد.

*نگاه شهرداری به نیازهای آینده شهر است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: امروز اتفاقی بزرگ در شهر اصفهان رقم خورده که چندین سازمان شهرداری در آن نقش داشته اند، در این اتفاق شهردار اصفهان و مدیران وی با وقت گذاری بسیار زیاد باعث شدند امروز شاهد این اتفاق بزرگ و صحنه های زیبا باشیم.

علیرضا نصر با بیان اینکه امروز لبخند دیگری بر لبان مردم قدرشناس اصفهان می نشیند، تصریح کرد: سازمان عمران،‌ سازمان تاکسیرانی، سازمان آتش نشانی و سازمان خدمات موتوری شهرداری در یک کار مشترک خالق کار بسیار بزرگی بودند که این کارها ستودنی است.

وی اضافه کرد: اتفاقی که امروز در این مکان شاهد آن هستیم با هزینه ای نزدیک به 150 میلیارد تومان انجام شده است که در این شرایط سخت اقتصادی بسیار قابل توجه است. کارهای انجام شده نشان می دهد شهر همچنان در حال رشد و توسعه بوده و مسیر رشد و تعالی را به خوبی طی می کند زیرا شهرداری علاوه بر انجام کارهای روزمره خود با نگاهی به نیازهای آینده شهر که در تراز مردم شهید پرور اصفهان باشد اتفاقات خوبی را در حال رقم زدن است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز افتخار می کنیم که اجازه نداده ایم شهر اصفهان در آینده از سرآمدی و پیش قراولی خود عقب بماند و این موضوع مورد توجه مردم و خواست آنها است.

وی افزود: بر این باوریم از هر قسمتی غفلت شود آینده زیانباری نصیب اصفهان می شود و به همین دلیل است مدیران شهری در جایگاه انسان های خستگی ناپذیر می کوشند تا شرایط در آینده به خوبی رقم بخورد. امیدوارم هر هفته در روزهای یکشنبه با افول ویروس کرونا و کاهش آسیب های این ویروس بتوانیم در خدمت شهروندان باشیم.

نصر تاکید کرد: ظرف مدت سه و نیم سال گذشته اتفاقات بسیار بزرگی در شهر اصفهان رقم خورده، هر چند کارهایی در دوره های گذشته نیز انجام شده اما در مقایسه با گذشته باید همه جنبه های کارهای انجام شده مورد قیاس قرار بگیرد تا بتوان قضاوت منصفانه ای از عملکرد اعضای شورا و مدیران شهری انجام داد.

*تجهیز ناوگان های حمل و نقلی و بهبود خدمات رسانی 

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این آیین اظهار کرد: یکی از اصلی ترین وظایف مدیریت شهری کمک به بهبود خدمات رسانی در سطح شهر برای شهروندان است، یکی از خدمات مورد نیاز شهروندان نیز حمل و نقل پاک و روان است که با تجهیز این ناوگان در بخش های مختلف شهرداری این اتفاق بهتر از گذشته در حال رقم خوردن است.

نصیر ملت با بیان اینکه با تجهیز ناوگان به بهبود فعالیت ها و خدمات رسانی کمک بیشتری می شود، تصریح کرد: برای ارائه یک خدمات موثر نیاز به تکمیل بودن ابزار و امکانات مورد نیاز است. امروز مشکلات اقتصادی شرایط سختی را برای شهرداری های کشور ایجاد کرده است اما شهرداری اصفهان با تلاش مضاعف این امکان را فراهم کرده تا با یک برنامه ریزی صحیح امکانات مورد نیاز خود و شهروندان را تامین کند.

*نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدامی قابل توجه از سوی شهرداری است

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این آیین اظهار کرد: امروز ایستگاه افتتاحیه های شهرداری اصفهان به مرحله بهره برداری از ماشین آلات خدمات شهری و نوسازی 300 دستگاه تاکسی رسید.

شیرین طغیانی تصریح کرد: امروز شهرداری پروژه های بسیار زیادی را در دستور کار خود قرار داده و تقویت زیرساخت های مربوط به سازمان های شهرداری می تواند در توسعه و تسریع فرآیندها موثر باشد.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی از مهمترین دستاوردهایی بود که امروز رونمایی شد و این اقدام بسیار خوب می تواند در کاهش آلاینده ها نقش بسیار زیادی داشته باشد. آلودگی هوا امروز دغدغه همه مردم اصفهان شده است و موضوعات مربوط به آلودگی، طیفی از مسائل را دنبال می کند که پرداختن به همه انها از جمله نوسازی ناوگان تاکسیرانی میتواند در کاهش آلاینده ها بسیار موثر باشد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امیدوارم بازهم در هفته های آینده مردم اصفهان شاهد بهره برداری از پروژه های مختلف باشند به این امید که شهر اصفهان در مسیر رو به رشد خود هم شاهد توسعه کیفی و هم توسعه کمی باشد.

*توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز یکی از پروژه های ضروری شهر اصفهان به سرانجام رسید، ‌اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل شهری با توجه به وضعیت آلایندگی هوای شهر اصفهان با بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان درصدی از آلودگی شهر اصفهان کاهش پیدا می کند.

امیراحمد زندآور تصریح کرد: خرید تعداد زیادی ماشین آلات عمرانی، خدمات شهری و نوسازی حدود 300 دستگاه تاکسی نشان از توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع نوسازی ناوگان و کاهش آلاینده های شهری دارد.

وی اضافه کرد: ذرات معلق حاصل از حرکت ماشین آلات شهرداری در طول روز و شب ضرورت این نوسازی را الزام آور کرد که امروز شاهد این حرکت از طرف شهرداری اصفهان هستیم.  

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با توجه به حاکم بودن تورم در سطح کشور شهرداری اصفهان از طریق راه های گوناگون مانند درآمدهای مردمی، کسب اوراق مشارکت، وام های مختلف و ... توانسته بر پروژه های مختلف خود استمرار ببخشد.

*اجرای ۱۱۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در شهر

ایرج مظفر معاون عمران شهری شهردار اصفهان در حاشیه مراسم آغاز به کارگیری ماشین آلات جدید عمرانی و خدماتی شهرداری و نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان، اظهار کرد: ماشین‌ آلات خریداری شده در انجام اقدامات عمرانی نقش اساسی به لحاظ صرفه اقتصادی، نوسازی ناوگان، کاهش آلایندگی و کنترل قیمت‌ها ایفا می ‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان عمران امسال بیشترین حجم فعالیت‌ های عمرانی را در شهر اجرا کرده است، افزود: در حال حاضر علیرغم شرایط سخت اقتصادی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی توسط سازمان عمران در حال انجام است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به خرید هفت دستگاه تراک ‌میکسر ۲۶ تن حمل بتن با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال و یک دستگاه خودرو نوررسان با اعتبار سه میلیارد ریال، خاطرنشان کرد: خرید این ماشین ‌آلات در تاریخ فعالیت سازمان عمران بی ‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در تمام موارد رکوردهای تولید مصالح در سازمان عمران شکسته شده و هر روز بخاطر اقدامات مربوط به نوسازی و موارد مشابه افزایش می‌ یابد، تاکید کرد: با وجود محدودیت‌های اقتصادی، تحریم و شیوع کرونا، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه‌  عمرانی در شهر فعال است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان عمران در حال اجرا است.

مظفر گفت: سازمان عمران در اجرای پروژه‌ های عمرانی بازوی توانمند شهرداری است و تمام مدیران باید حمایت ‌های خود از سازمان عمران را ادامه دهند.

*خریداری 50 دستگاه خودروی مورد نیاز آتش نشانی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز گفت: امروز شاهد بهره برداری از خودرو های ناوگان خدماتی عمرانی و حمل و نقل شهرداری اصفهان هستیم که بیش از 13 دستگاه خودرو به سازمان خدمات موتوری اضافه می‌شود و همچنین 7 دستگاه میکسر به سازمان عمران افزوده می‌شود. در بخش ناوگان حمل و نقل شهری نیز 300 تاکسی به این سازمان ملحق شده است.

حسین امیری با بیان اینکه امروز شاهد یک اتفاق خوب در راستای بهسازی و نوسازی ناوگان موتوری شهرداری هستیم، ادامه داد: امیدواریم با این روند هرساله با پیش بینی اعتبارات مورد نیاز خودروهایی که عمر بالایی دارند را از رده خارج و خودروهای جدیدی را به جای آن ها قرار دهیم، در سازمان خدمات موتوری شهرداری خودروهایی که امروز به بهره برداری می ‌رسد بالغ بر 25 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است که خوشبختانه این اعتبار تمام و کمال جذب شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: با پیش بینی 10 میلیارد تومان اعتبار دیگر تا پایان سال خودروهای دیگری خریداری و به ناوگان خدمات موتوری اضافه می ‌گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی شهر و وجود 25 ایستگاه سازمان آتش ‌نشانی و 3 ایستگاه در حال احداث به خودرو هایی نیازمند بودیم تا بتوانیم پوشش به موقعی در موارد آتش سوزی و حوادث ارائه دهیم، به همین دلیل در سال جاری بالغ بر 50 دستگاه خودرو مورد نیاز آتش نشانی را با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان خریداری کردیم و برنامه ریزی شده این رویداد تا یک ماه آینده انجام شود و به چرخه استفاده وارد شود.

امیری با اشاره به اینکه با ورود این ناوگان ها به سازمان آتش‌نشانی شاهد یک سازمان پیشرفته خواهیم بود، اضافه کرد: قراردادی برای خرید 7 دستگاه خودرو سنگین بسته شده و شاسی این خودروها خریداری شده است و قرارداد تغییر کاربری آن ها بالغ بر 43 میلیارد تومان هزینه را به خود اختصاص داده است تا شاهد پوشش بهتر از این سازمان باشیم.

*همکاری شهرداری و دانشگاه برای کاهش آلایندگی ها

در پایان این برنامه عباسعلی جوادی رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خودروهایی که طول عمر آن ها بیشتر از ده سال است یکی از مهم ترین مواردیست که باعث آلودگی هوا می‌ شود، در چند سال گذشته بسیاری از این ماشین ها بهسازی و نوسازی شده است. بازسازی و خریداری اتوبوس ها و تاکسی ها باعث شده شاهد آلودگی کمتری در اصفهان باشیم.

او ادامه داد: پس از نوسازی 700 دستگاه تاکسی دیگر در سال آینده شاهد کاهش آلاینده ها خواهیم بود، فعالیت این تاکسی ها و استفاده آن ها از سوخت های فسیلی باعث می ‌شود آلودگی هوا بیشتر شود. سازمان ها باید دست در دست هم کارگاه هایی که باعث آلودگی می‌ شود را از شهر خارج کنند تا آلودگی کمتر شود. دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی با بودجه شهرداری یک کار تحقیقاتی را ارائه کردند که طرح آن اکنون ارسال شده و مکان های آلودگی شهر مشخص شده است؛ بر اساس این طرح باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا سازمان ها با کمک یکدیگر وضعیت هوا را بهبود ببخشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر