کد خبر: 1031598
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

همه چیز درمورد دستکش لاتکس

در ابتدا میتوان گفت لاتکس مایع‌ای است شیری رنگ که از درخت Hevea Brasiliensis به دست می‌آید. دستکش‌های لاتکس در دو گروه به بازار عرضه میشوند. دستکش‌های پودری و دستکش‌های بدون پودر که اغلب از پودر نشاسته ذرت در آن‌ها استفاده می شود و نقش روان کننده دارند. در واقع این پودر یا روان کننده باعث سهولت در پوشیدن دستکش می‌شود. دستکش‌های لاتکس در برابر محلول‌های اسیدی، بازی و حرارت مقاومت نسبتا مناسبی دارند و مانع انتقال آلودگی‌ می‌شوند. این دستکش‌ها از لاستیک طبیعی ساخته شده اند و دارای کشسانی و انعطاف پذیری بالایی هستند.

دستکش‌های لاتکس کاربرد فراوارنی در بین افرادی دارد که روزانه در زمینه کارشان، تماس دستی با افراد یا مواد متفاوت دارند. پزشکان، جراحان، پرستاران و همچنین افرادی که در زمینه مواد غذایی و خوراکی فعالیت دارند به دستکش نیاز پیدا خواهند کرد.

دستکش لاتکس چه کاربردی دارد ؟

دستکش لاتکس چه مزایا و معایبی دارد؟

دستکش لاتکس نقاط قوت بسیاری دارد؛ انعطاف بالا در عین مقاوم بودن، فیت شدن کامل روی دست و فراهم کردن حس لامسه بدون هیچ مشکلی، قیمت مناسب، عدم ایجاد مشکل در استفاده طولانی مدت، محافظت در برابر ویروس ها و باکتری ها از جمله این نقاط قوت در این نوع دستکش می‌باشد. با وجود این مزایا لاتکس دارای مشکلاتی نیز میباشد. همه افراد امکان استفاده از لاتکس را ندارند زیرا میتواند در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند. کمترین مشکلاتی که ممکن است برای افراد دارای حساسیت به لاتکس پیش بیاید سوزش، خارش، قرمزی، پوسته ریزی و خشکی پوست می‌باشد. در صورت ادامه استفاده این مشکلات به صورت شدیدتری بروز می‌کنند و میتوانند به بیماری پوستی تبدیل شوند. با وجود راحتی و انعطاف بالای این دستکش ها بسیاری از افراد ترجیح میدهند از دستکش های وینیل و یا دستکش های نیتریل استفاده کنند زیرا این دستکش‌ها مشکلات و حساسیت های پوستی لاتکس را ندارند.

تجهیزات پزشکی و دنیای گسترده آن

در طول زمان با حرکت جهان به سوی علم و فناوری و پیشرفت روز افزون علم پزشکی، ابزار و تجهیزات این رشته نیز هر روزه در حال گسترش است. پزشکان و متخصصان و همچنین مهندسین این رشته ها در تلاش و رقابت برای کمک به این علم هستند و در این راه هر سال ده ها ابزار جدید به دنیای پزشکی افزوده می‌شود. نمی‌توان برای این ابزار تعریف یکسان و واحدی ارایه داد زیرا تفاوت زیادی در کاربرد و استفاده این لوازم وجود دارد اما می‌توان گفت که هر وسیله و ابزاری که به علم پزشکی ارتباطی داشته باشد و یا به عبارت دیگر به منظور پیشگیری، درمان و تشخیص هر گونه بیماری تولید و عرضه گردد در دسته تجهیزات پزشکی قرار می‌گیرد. تجهیزات پزشکی در هر کشور به گروه بندی‌های جداگانه تقسیم می‌شوند. اکثر این گروه بندی‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی است و ابزار با شرایط مشخصی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

کدام تجهیزات پزشکی از ملزومات اورژانس می‌باشد؟

بسیار واضح است که بخش اورژانس از حیاتی ترین و مهمترین قسمت‌های مرتبط با پزشکی و نجات جان بیماران است. همه کسانی که به بخش اورژانس منطقل می‌شوند و به این بخش درمانی احتیاج پیدا می‌کنند در شرایط بد بیماری به سر می‌برند و اغلب زندگی آن‌ها به خدمات و رسیدگی این کادر بستگی دارد. از این رو تجهیزات اورژنس نقش بسیار ویژه ای در حفظ زندگی افراد دارد.

آتل سر و گردن، کپسول اکسیژن، ساکشن برقی، برانکارد تاشو، ست احیا، جعبه کمک های اولیه و ترالی مخصوص حمل کپسول اکسیژن قسمتی از مهمترین تجهیزات پزشکی بخش اورژانس هستند.

جعبه کمک‌های اولیه مجموعه از اقلام ضروری پزشکی است که وجود آن برای هر محیطی لازم است. جعبه کمک‌های اولیه میتواند شامل الکل سفید، محلول بتادین، پنبه، باند، سرنگ، قیچی، پنس، محلول آمونیاک، آتل، چسب زخم وگاز استریل باشد.

دستکش لاتکس چه کاربردی دارد ؟

ضدعفونی کننده دست چیست؟

ضدعفونی کننده دست یا همان Hand sanitizer نوعی ضدعفونی کننده برای سطح زنده پوست است که به عنوان جایگزین شستوشو با صابون و مواد شوینده استفاده می‌شود. این جایگزینی تنها در شرایطی که امکان استفاده از شوینده های صابونی وجود نداشته باشد درست است. مواد ضدعفونی کننده اغلب ترکیبات الکلی و شیمیایی دارند که میتواند باعث خشکی پوست دست و ایجاد حساسیت و خارش شود.

از ترکیبات موجود در ضدعفونی کننده ها میتوان به ایزوپروپیل الکل، اتانول و پوویدون اشاره کرد. این ضدعفونی کننده ها به صورت محلول مایع، فوم و ژل در بازار قابل تهیه هستند. محلول های ضدعفونی کننده که دارای 70% الی 90% الکل هستند قدرت بالایی در از بین بردن ویروس و باکتری دارند تاثیر آن‌ها ممکن است از محلول های صابونی نیز بیشتر باشد اما به دلیل ایجاد حساسیت پوستی و خشکی بهتر است از این محلول‌ها تا حد امکان استفاده نشود و شستوشو 20 ثانیه ای دست بهترین روش برای از بین بردن آلودگی هاست.

ویروس کرونا، عامل اصلی محبوبیت ضدعفونی کننده دست

ویروس کرونا یکی از نادرترین بحران‌های جهانی در طول زندگی انسان‌ها بوده و این روزها شرایط بسیار سختی برای جوامع، مشاغل و مردم ایجاد کرده است. در ابتدا شیوع این بیماری امید داشتیم که با ایجاد قرنتینه‌های خانگی میتوان به ادامه روند گسترش این ویروس پایان داد اما با گذشت زمان همه مردم متوجه شدند تنها راه مقابله با این بیماری رعایت بهداشت فردی، ضدعفونی کردن دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌باشد. از همین جهت محلول‌های ضدعفونی کننده دست در میان مردم بسیار پر طرفدار شدند. استفاده از این محلول‌ها تاثیر چشمگیری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد و توصیه میشود در صورت نبودن امکان شستوشو دست با صابون، حتما از ضدعفونی کننده استفاده شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
0
0
غلط املایی داری، کلمهٔ منتقل رو منطقل نوشتی.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار