کد خبر: 1026622
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
سخنگوی قوه قضائیه خبر داد
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در جریان عفو اخیر که از سوی رهبر انقلاب اعلام شد، ۳۷۸۰ زندانی آزاد شدند که ۱۵۷ زندانی امنیتی از جمله چند نفر مرتبط با آشوب‌های سال‌های گذشته نیز بین آن‌ها بودند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری آنلاین خود با اصحاب رسانه، از شرایط کشور و دنیا در همه‌گیری کرونا اظهار تأسف کرد و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان در ایران را یادآور شد و گفت: سلامت و جان هر انسان موضوع مهمی است که همه ما در برابر آن مسئولیت هستیم و متولیان مسئولیت مضاعف دارند. زیرا هم وظیفه اخلاقی و انسانی و هم وظیفه اجرایی دارند.

وی ادامه داد: کماکان کادر پزشکی و درمانی کشور با تلاش شبانه‌روزی خویش امر خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا را به نحو احسن انجام می‌دهند. از تلاش و زحمات این عزیزان قدردانی می‌کنم. ضایعه فوت هر انسان، هر ایرانی، هر مسلمان ضایعه‌ای سنگین و غیرقابل جبران است و در ازای آن مسئولیت هر انسان ایرانی مسلمان بس خطیر. در این مسیر همه ما باید احساس مسئولیت کنیم. هم مسئولان و هم هم‌وطنان و شهروندان. عبور از این بحران نیازمند اتخاذ تصمیم‌های قاطع و منسجم حاکمیتی، همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، اقناع افکار عمومی همکاری‌های مردم محور است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به خصوص دادستان‌های ما در سراسر کشور هم خود را همکار و هم حامی و پشتیبان اجرای مصوبات ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا می‌دانند و هم ناظر بر حسن انجام وظایف و مأموریت‌ها. امیدوارم با تلاش‌های جدی و با تشکیل قرارگاهی که برای عملیاتی و اجرایی شدن مصوبات ستاد‌های کرونا با ارشاد و عنایت مقام معظم رهبری ایجاد شد، شاهد آن باشیم که با استفاده از تمام ظرفیت بخش‌های مختلف و همکاری مردم شاهد کاهش ابتلا و درگذشتگان بیماری کرونا باشیم.

اسماعیلی ادامه داد: این روز‌ها مردم و به ویژه جامعه نخبگانی و صاحب‌نظران کشور شاهد هستند که برنامه‌های تحولی قوه و برنامه‌های رئیس آن یکی بعد از دیگری با قوت و سرعت در حال عملیاتی و اجرایی شدن است. تنظیم و تصویب سند امنیت قضائی، تصویب و ابلغ و اجرای دستورالعمل رسیدگی با نحوه مقابله با ترک فعل و وظایف قانونی کارمندان و مدیران، دستورالعمل به رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه، تشکیل مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال گذشته و ان‌شاءالله تشکیل مجتمع و شعب ویژه دادگاه‌های تجاری در تهران در هفته آینده، تحول کیفی و کمی عفو محکومان مبتنی بر تنبه، ندامت، توبه و اصلاح مجرمین و کارآمدی وضعیت زندان‌بانی و کاهش زندانیان گام‌هایی است که این روز‌ها مردم شاهد هستند.

وی افزود: روز‌های پایانی ماه ربیع‌الاول را پشت سر می‌گذاریم و به برکت این ماه و موالید این ماه و با پیشنهاد ریاست قوه قضائیه، رهبر انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف و مجازات ۳۷۸۰ نفر از محکومان موافقت کردند. در این جمع ۲۳۰۱ از زندانیان آزاد شده‌اند که در زمره آن‌ها ۱۵۷ محکوم امنیتی از محکومانی که اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، شرکت در اغتشاشات سال‌های ۹۸ و ۹۷ و ۹۶ و سال‌های قبل از آن داشتند مورد عفو قرار گرفتند و در این جمع به مناسبت هفته وحدت ۱۶ نفر از اتباع کشور‌های اسلامی مورد عفو رهبری قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در تحول عفو مبنا کار کارشناسی، بررسی دقیق پرونده‌های قضائی، رصد اعمال محکومان در دوران تحمل محکومیت در کمیسیون‌های شهرستانی، استانی و کمیسیون مرکزی عفو قوه قضائیه و لحاظ کردن اصلاح مجرمین و عدالت در اجرای عفو در بین محکومان جرائم مختلف مورد نظر قرار گرفته است و ما شاهد این هستیم کسانی که محکومیت آن‌ها مورد عفو قرار گرفته به ندرت مرتکب جرم می‌شوند. در دوره ۱۸ ماهه اخیر مسئولست قوه قضائیه و در دوره تحول حدود ۴۰ هزار نفر از زندانیان مشمول عفو قرار گرفتند که نیمی از زندان آزاد شدند و نیمی دیگر مورد کاهش حبس قرار گرفتند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار