آیا استفاده از فروشگاه اینترنتی، ضروری است؟
کد خبر: 1025836
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Irk
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

رپورتاژ آگهی/ تقریبا چند سالی است که فروشگاه اینترنتی، پا به عرصه تجارت گذاشته و در همین مدت کم، باعث به وجود آمدن تغییرات بسیار زیادی شده است. امروزه خیلی از کسب و کار ها، حتی یک مکان فیزیکی نیز برای خود در نظر نمی گیرند و تجارت خود را از همین راه اداره می کنند.

اما سوالی که برای اکثر مدیران کسب و کارها پیش می آید این است که آیا بدون فروشگاه اینترنتی هم می توان به تجارت ادامه داد؟ یا اینکه برای زنده ماندن کسب و کارشان، مجبور به تمرکز و سرمایه گذاری روی بخش دیجیتال مارکتینگ هستند؟ در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع فروشگاه اینترنتی و کاربرد هر کدام صحبت کنیم و به بهترین نمونه های ایرانی آن نیز نگاهی بیندازیم. پس با ما همراه باشید.

آیا استفاده از فروشگاه اینترنتی، ضروری است؟

طبق مطالبی که در دسترس است، اولین فروشگاه اینترنتی در سال 1995، کار خود را آغاز کرد. البته چیزی که در آن زمان وجود داشت، به هیچ وجه شبیه مدل های پیچیده امروز نبود. چیزی شبیه به یک سایت کاملا ساده و یک منو با اسم محصولات. اما به مرور زمان و با افزایش پوشش اینترنت، کسب و کارها به سمت این فضا حرکت کردند، تا بتوانند محصولاتشان را بدون هیچ محدودیتی ارائه دهند.

انواع فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی به طور کلی به دو دسته ، تقسیم بندی می شوند:

فروشگاه های محصول محور
فروشگاه های خدمات محور

هر کدام از این دسته ها، ویژگی های مخصوص به خود را دارد. نحوه ارتباط با مشتریان، طراحی ظاهری و غیره مواردی هستند که در هر دسته مدل خاص خود را می طلبند. فروشگاه های خدمات محور، همانطور که از نامشان پیداست به مردم خدمات ارائه می کنند. به این معنا که شما با پرداخت پولی به عنوان دستمزد یا حق اشتراک، از خدمات آن ها استفاده می کنید. آژانس های طراحی وب، سایت های آموزش درسی و غیره مثال های واضحی از این نوع وبگاه ها هستند که می توانید مشاهده کنید. فروشگاه های خدمات محور، بعد از وبگاه های کالا محور به این صنعت پیوستند و عمر کمتری دارند.

آیا استفاده از فروشگاه اینترنتی، ضروری است؟

اما اولین فروشگاه اینترنتی دنیا از دسته اول یعنی محصول محور بود. در این نوع فروشگاه ها، اطلاعات محصولی و تصویر مناسب از کالا، اهمیت بسیار ویژه ای دارد؛ چرا که این دو، تنها نماینده محصول در دنیای مجازی هستند. این فروشگاه ها، تعداد بسیار بیشتری نیز دارند و راه اندازی آن ها از پیچیدگی کمتری برخوردار است. همانطور که گفتیم، امروزه خیلی از کسب و کارها، هزینه ی خرید یا اجاره مکان های فیزیکی را از لیست خود حذف کردند و تنها از راه دیجیتالی تجارت می کنند.

مزیت های استفاده از فروشگاه اینترنتی

شاید بتوان به جرات گفت که یکی از مهمترین اهداف به وجود آمدن فروشگاه اینترنتی در دنیا، از بین بردن محدودیت های مکان بود. با پیشرفت تجارت جهانی و فراهم شدن بسترهای حمل و نقل، کسب و کارها دوست داشتند تا محصولات خود را به همه جای دنیا عرضه کنند. اما این کار، هزینه های بسیار زیادی داشت و آن ها مجبور بودند تا هزینه های سنگینی برای اداره نمایندگی های خود بپردازند. علاوه بر این، قیمت نهایی محصولی که دست مصرف کننده نهایی می رسید، چیزی بسیار بیشتر از آنچه که محصول ارزش داشت بود. به همین دلیل این کمپانی ها، کم کم محصولات خود را به صفحه های دیجیتالی کشاندند تا بتوانند طیف گسترده تری از مشتری ها را با خدمات بهتری پوشش دهند.

دومین دلیلی که باعث رونق گرفتن فروشگاه اینترنتی در جهان شد، نبود محدودیتی به اسم زمان بود. در خیلی از شهر های ایران مخصوصا تهران، اکثر فروشگاه ها در روزهای جمعه تعطیل اند و اگر کاری داشته باشید، نمی توانید به آن ها مراجعه کنید. اما فروشگاه های اینترنتی این مزیت را برای ما فراهم کردند، تا بتوانیم علاوه بر خدمات کامل تر، آن ها را در هر زمانی در اختیار مشتری بگذاریم. شاید برایتان جالب باشد اما در تهران بعضی از سرویس های سفارش غذا هستند، که حتی تا ساعت چهار صبح نیز سفارش ثبت می کنند. با استفاده از این تکنولوژی جدید، می توانیم مشکلمان را در هر ساعتی از شبانه روز حل کنیم.

سومین امتیازی که فروشگاه اینترنتی در اختیار ما می گذارد، بحث تنوع محصولات و همچنین صرفه جویی در بحث زمان است. تا قبل از این، ما مجبور بودیم تا برای خرید هر چیزی، از خانه بیرون بیاییم و به جستجو بپردازیم. جدای از اینکه در بعضی مواقع اصلا آن کالا را پیدا نمی کردیم، زمان زیادی را هم از دست می دادیم. اما امروزه فقط با کمک یک موبایل ساده، می توانیم دنیایی از محصولات را در کمتر از چند دقیقه پیدا کنیم و آن را در سریع ترین زمان، تحویل بگیریم.

آیا استفاده از فروشگاه اینترنتی، ضروری است؟

جمع بندی

امروزه تعداد فروشگاه های اینترنتی به قدری زیاد شده، که نمی توان بهترین آن را مشخص کرد. اما بعضی از فروشگاه ها در صنعت خود پیشرو هستند و امکانات کامل تری نسبت به هم صنفی های خود ارائه می کنند. به عنوان مثال، فروشگاه اینترنتی ویژن پلاست، یکی از وبگاه هایی است، که سابقه زیادی در طراحی و تولید لوازم آرایشی و کادویی دارد. اگر قصد خرید لوازم آرایشی و یا کادویی را دارید، می توانید تنها با یک کلیک و در کسری از دقیقه، از تنوع محصولاتشان دیدن نمایید. به لطف پوشش سراسری این شرکت، دیگر نیازی به جستجوهای طولانی و خسته کننده برای لوازم آرایشی نخواهید داشت. در هر جای ایران که باشید، می توانید تنها در چند دقیقه، محصول دلخواهتان را سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار