کد خبر: 1023975
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
کرونا در رهاشدگی کامل به سر می‌برد. رکورد ۳۳۷ جانباخته نتیجه همین رهاشدگی محض است. با این دست‌فرمان باید منتظر رکورد‌های عجیب‌تر دیگری هم بود. در همین شرایط رئیس‌جمهور گفته است تا دو سال دیگر هم کرونا از بین رفتنی نیست! آقای روحانی تصریح کرده است: «روز‌های سختی پیش‌روی ما بود و موج مهلک‌تری از این ویروس روبه‌روی ماست و باید با آن مقابله کنیم.»
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس‌جمهور در جلسه مدیران وزارت بهداشت و متخصصان کرونا با طرح این پرسش که در شرایط کنونی برای مقابله با کرونا چه باید کرد، تصریح کرد: کار اصلی تغییر سبک زندگی است. هر درمان و راه‌حل دیگر پیش‌روی ما باشد که به جای خود ممکن است مؤثر باشد، اما اساس مسئله، تغییر سبک زندگی است، یعنی همه باید باور کنیم شرایط سال ۹۹ و سال۱۴۰۰ با شرایط سال‌های پیش متفاوت است. وی با بیان اینکه بعضی از مردم می‌گویند ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تا چند روز و هفته دیگر است، خاطرنشان کرد: مبنا بر این باشد تا دو سال دیگر با این مشکل مواجه هستیم. اینکه بخواهیم عروسی بگیریم، باید سبک قبلی را کنار بگذاریم. اگر با سبک قبل بخواهیم مجلس شادمانی بگیریم، شدنی نیست. همه باید بپذیریم و قبول کنیم. نمی‌شود در سالن جمع شویم. شرایط مسافرت و رفت‌وآمد با گذشته متفاوت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا جایی که ممکن است باید از خدمات الکترونیکی استفاده شود، گفت: هر دستگاه دولتی باید خدماتش را الکترونیکی و غیرحضوری ارائه کند، اگر اداره‌ای فردی را حضوری احضار کند، جریمه خواهد شد و ممکن است با انفصال از خدمت تا چند ماه روبه‌رو شود.

روحانی با بیان اینکه در هر کاری مردم با ما همراه نباشند، موفق نمی‌شویم، گفت: اگر جریمه می‌گذاریم، مردم باید بدانند برای کمک به آنهاست و این جریمه‌ها برای ۱۰درصد و ۱۵درصدی است که به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ندارند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این طور نیست که برای گرفتن جریمه از مردم کیسه دوخته باشیم و ما می‌خواهیم همه مردم توجه کنند و بپذیرند که شرایط امروز کشور ما با دیروز متفاوت است و این شرایط ممکن است ماه‌های پیش رو ادامه داشته باشد. وی با بیان اینکه اکنون به گونه‌ای است که فرد باید مورد به مورد تست انجام بدهد، اظهار داشت: ممکن است امکاناتی در اختیار باشد که ۱۰۰ یا ۲۰۰مورد باهم این تست انجام بگیرد. امکاناتی که ما نیاز داریم این است که در بخش تست و در آزمایشگاه، آزمایشگاه‌های‌مان را تکمیل کنیم، حتی تست‌های جدیدی که دکتر نمکی هم مطرح کردند و ما هم موافقت کردیم برای اینکه ۳۰ -۲۰میلیون یا هر مقداری را که کیت نیاز هست خریداری کنیم و بیاوریم.

روحانی تصریح کرد: درست است که ما در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار داریم، اما در موارد ضروری و لازم برای مبارزه با این ویروس با همه توان در خدمت مردم خواهیم بود.

بیش از ۴۳۰ هزار تن بهبود یافتند

سیما سادات لاری گفت: از روز ۲۷ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۹۴۸ نفر از آن‌ها بستری هستند. وی تأکید کرد: «خوشبختانه تا کنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.» لاری افزود: «۴هزارو۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده‌است.»

۳ استان همچنان در وضعیت هشدار

وی تصریح کرد: «استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.»

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هم در همین راستا نسبت به در اختیار گذاشتن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و امکانات نیرو‌های مسلح در سراسر کشور به ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد.

مشارکت فراگیر نیرو‌های مسلح در کمک به بیماران کرونا

جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا صبح دیروز به طور همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع برگزار شد. در راستای ارزیابی نحوه خدمت‌رسانی و بهره‌مندی هرچه بیشتر از توانمندی و ظرفیت‌های کامل نیرو‌های مسلح در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا و تحقق فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا دیروز به ریاست سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

مراسم قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا با حضور تمامی فرماندهان و مسئولان قرارگاه‌های نیرو‌های مسلح به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در این مراسم رؤسای کمیته‌های تخصصی و قرارگاه‌های تابعه در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع گزارشی از روند فعالیت‌ها و مشارکت فراگیر نیرو‌های مسلح در کمک به درمان بیماران کرونا را ارائه کردند.

تأکید بر استمرار آگاه‌سازی

در این جلسه سرلشکر باقری از خدمات و فعالیت‌های انجام شده نیرو‌ها و سازمان‌های نیرو‌های مسلح تشکر و قدردانی کرد. وی در لبیک به فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر مشارکت و همکاری حداکثری و استفاده از تمامی ظرفیت‌های نیرو‌های مسلح در کنترل، نظارت، پیشگیری، درمان و کمک به بیماران کرونایی بر در اختیار گذاشتن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و امکانات نیرو‌های مسلح در سراسر کشور به ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین اتخاذ تدابیر و سیاست‌های پیشگیرانه مؤثر و تداوم آن تا حصول نتیجه مطمئن و تقلیل میزان فراگیری این بیماری و لزوم استمرار آگاه‌سازی و آموزش همگانی مردم در نحوه مراقبت و مقابله با بیماری کرونا را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و درمان و قانعی رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از فرماندهان نیرو‌های مسلح و کادر درمانی سازمان‌های تابعه در همکاری با ستاد ملی کرونا، آخرین وضعیت فراگیری این بیماری در سطح کشور و اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه و روند درمان مبتلایان و میزان اثربخشی تدابیر و سیاست‌های اتخاذ شده را تشریح کردند.

به‌زودی درباره محدودیت‌ها تصمیم می‌گیریم

معاون کل وزارت بهداشت هم روز گذشته در رابطه با تمدید محدودیت‌های کرونایی در مناطق و شهر‌های دارای شیوع بالا گفت: «تا زمان کنترل کامل بیماری درخواست ادامه محدودیت‌ها را داریم و بسته به آمار‌هایی که طی چند روز آینده خواهیم داشت، درخواست تمدید و تشدید برخی از محدودیت‌ها را خواهیم داشت.»

ایرج حریرچی با اشاره به درخواست شورای شهر مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران برای کنترل شیوع بیماری اظهار کرد: «این درخواست باید ابتدا در ستاد ملی کرونا مطرح شود تا در این رابطه تصمیم‌گیری شود ولی هنوز مطرح نشده است.»

معاون وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به انتقادات در خصوص پروتکل‌های درمانی کرونا در کشور اذعان داشت: «همین جا خیلی واضح و شفاف اعلام می‌کنم که با توجه به اطلاعات علمی موجود در دنیا، هنوز هیچ داروی خاص و مؤثری برای این بیماری وجود ندارد.»

خطر خبر واکسن

حریرچی با بیان اینکه اعلام و انتشار خبر کشف و تولید دارو و اکسن کرونا خدمت نیست، اظهار کرد: «با انتشار هر خبری درباره دارو واکسن کرونا که اکثراً هم بی‌اساس و کم اساس هستند، سطح و میزان رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در سطح جامعه کمتر می‌شود.»

گفتنی است آمار جهانی مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ به ۴۰ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسید و تاکنون مرگ یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۹۶ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده‌است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
درصد زیادی از این مرگ میر زیروزارت بهداشت ودرمان است چرا قیمت الکل وماسگ بعد از شروع کرونا باید چند برابر شود مراکز درمانی با سود جوئی دارند زنده زنده پوست مردم را میکنند نگا هی به قیمت اخذ پول برا ی تست کرونا وهزینه بیما رستانی آن بکنید درضد زیادی ازمردم پول این هزینه هارا ندارند ودرخانه خود بدون احتساب امار کرونا فوت می کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار