کد خبر: 1023427
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
محسنی:
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : سطح زیر کشت ذرت علوفه ای با توجه به نقش مهم آن در چرخه غذایی دام در این شهرستان از ۲۷۰۰ هکتار در سال گذشته به ۳۰۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

امید طهماسبی زاده با بیان اینکه سهم ابلاغی کشت ذرت شهرستان مشهد در سالی جاری ۲۸۰۰ هکتار میباشد افزود: امسال سطح زیرکشت ذرت علوفه ای با افزایش ۳۰۰ هکتاری نسبت به سال گذشته به ۳۰۰۰ هکتار رسیده است و پیش بینی میشود با میانگین برداشت هر هکتار ۴۵ تن نیز حدود ۱۳۵هزار تن ذرت علوفه در شهرستان تولید شود.
امید طهماسبی زاده با اشاره به اینکه کل بذر مصرفی در ۳۰۰۰هکتار ذرت نیز ۱۵۰ تن میباشد ( میانگین مصرف در هکتار ۵۰ کیلوگرم می باشد ) افزود: اغلب بذر کشت شده از نوع ۷۰۴ سینگل کراس است که به روش های کودکار بذرکار و پنوماتیک کشت شده است.
وی با اشاره به حدود ۵۱هزار راس دام سنگین و ۹۰۰هزار دام سبک در شهرستان افزود:افزایش سطح زیرکشت ذرت علوفه ای می تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده های دامی و لبنی در شهرستان داشته باشد.
کاهش هزینه های تامین علوفه دامداران، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در شهرستان و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از دیگر مزایای کشت ذرت علوفه ای است.
امید طهماسبی زاده خاطرنشان کرد:ذرت یکی از محصولات کشاورزی پرمصرف در ایران است که گرچه کشت ذرت در کشور در بخش‌های مختلفی دنبال می‌شود که کل ذرت علوفه های به مصرف دامداریها مشهد وگاوداریهای صنعتی شهرستانها اطراف مصرف دارد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار