کد خبر: 1022025
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی خبر داد؛
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از اخذ سند مالکیت تک برگ برای بیش از ۱۶۳ هکتار از اراضی موقوفه آستان قدس رضوی در یک سال گذشته خبر داد.

مرتضی حقیقی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تثبیت وقف و زمینه‌ساز اجرای امینانه نیات واقفین، صدور سند مالکیت است، گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی و تلاش همکاران ما در معاونت املاک و اراضی آستان قدس، اسناد مالکیت تک برگ بیش از 163 هزار هکتار از اراضی موقوفات آستان قدس رضوی در یک سال گذشته صادر و تحویل آستان قدس رضوی شده است.
وی افزود: تاکنون سند مالکیت 163 هزار و 365 هکتار از اراضی موقوفه در روستای «زیاران» از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک استان قزوین، روستای «کندکلی» سرخس، «فرهادگرد» نیشابور، «حاتم قلعه» درگز و «صفی آباد»، «محمدآباد»، «خیابان»، «علی آباد» و «صفر قلعه» تحویل گرفته شده است.
حقیقی ابراز کرد: در حال حاضر سه دسته سند ملکی وجود دارد؛ برخی از اسناد دارای سند مالکیت تک برگ براساس سیستم کاداستر هستند که حدود، مساحت و جانمایی دقیق آن مشخص شده است، برخی دارای سند جریانی‌ هستند که مراحل اخذ سند مالکیت آن انجام شده اما منجر به صدور مالکیت نشده است و نوع دیگر سند دفترچه‌ای است که بر اساس آن مالکیت آن تثبیت شده اما حدود و مساحت مشخصی ندارد که همین امر موجب تعدی و تصرف املاک موقوفه توسط برخی افراد سودجو می‌شود.
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که اسناد دفترچه‌ای را تبدیل به سند تک برگ کاداستر کنیم اضافه کرد: ۴۳ درصد محدوده مصوب فعلی مشهد موقوفه است اما ما مالک همه آن نیستیم و این مقدار عمدتاً در اختیار مستأجران بوده و بخش محدودی از آن در مالکیت ما باقی مانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار