کد خبر: 1021536
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
دیوان امیری کویت عصر دیروز رسماً درگذشت «صباح‌الاحمد الجابر‌الصباح» را در سن ۹۱ سالگی اعلام کرد. دولت این کشور بلافاصله نواف الاحمد‌الصباح را به عنوان امیر جدید این کشور اعلام کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دیوان امیری کویت، روز سه شنبه رسماً خبر درگذشت «صباح‌الاحمد الجابرالصباح» امیر این کشور را تأیید کرد. به گزارش شبکه الجزیره دیوان پادشاهی کویت اعلام کرد: «درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابرالصباح امیر کویت را به مردم کویت، ملت‌های عربی و اسلامی و همه ملت‌های دوست در جهان تسلیت می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که او در جوار رحمت الهی آرام گرفت.»

تلویزیون کویت هم بیانیه دربار امیری این کشور درباره مرگ صباح الاحمد الجابر الصباح را پخش کرد.

هیئت دولت کویت در پی درگذشت امیر این کشور، در بیانیه‌ای «نواف الاحمدالجابر الصباح» را به عنوان جانشین او تعیین کرد.

به گزارش شبکه المیادین، نواف الاحمد الصباح که برادر کوچک‌تر امیر فقید کویت است از سال ۲۰۰۶ ولیعهد شده بود. او شانزدهمین امیر کویت خواهد بود.

با درگذشت امیر کویت، کشور‌های عربی در پیام‌های جداگانه ضمن تمجید از نقش وی در منطقه، با مردم و حکومت کویت ابراز همدردی کردند.

دیوان پادشاهی اردن در پیامی، امیر فقید کویت را «رهبری حکیم» و «برادری بزرگ» توصیف کرد و از اعلام عزای عمومی به مدت ۴۰ روز در اردن خبر داد.

به گزارش روزنامه الرأی کویت، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر کشور قطر نیز در پیامی، صباح الاحمد جابر الصباح را فردی «میانه‌رو» و «رهبری بزرگ» دانست و اعلام کرد که قطر با درگذشت وی در غم و اندوه فراوانی وارد شده است.

پیام گرم امیر قطر از این نظر که صباح الاحمد، بار‌ها برای میانجیگری میان دوحه و ریاض تلاش کرده و همواره به دنبال حل بحران بوده، می‌تواند معنادار باشد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره‌کننده یمن، نیز در پیامی، ضمن تقدیر از مواضع امیر فقید کویت، او را فردی دانست که برای خاموشی آتش جنگ در یمن بسیار تلاش کرد. به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس نیز در گفتگو با وبگاه الشهاب، گفت که کویت همواره از مسئله فلسطین در بعد سیاسی و ارسال کمک‌های بشردوستانه حمایت کرده است.

او تأکید کرد که به خاطر این سیاست‌ها و همچنین مخالفت کویت با سازش، جنبش حماس اعتماد بالایی به این کشور دارد. محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی نیز در پیامی، تلاش‌های امیر فقید کویت برای توسعه همکاری و حل اختلافات میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را یادآور شد و درگذشت او را تسلیت گفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار