کد خبر: 1020741
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
اپوزیسیون جمهوری اسلامی از جدیدترین عضو خود رونمایی کرد
پس از نوید افکاری که یک قاتل بود و اپوزیسیون ایران او را به عنوان فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی جا زد، حالا نوبت به رونمایی فعالان مدنی! ایران از یک «سارق» به عنوان مخالف سیاسی جمهوری رسیده است.
زينب شريعتي
سرویس سیاست جوان آنلاین: نادر مختاری فردی است که سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی ادعا کرده «از معترضان اعتراضات آبان ۱۳۹۸» بوده و «روز شنبه ۲۹ شهریور در بازداشتگاه کهریزک» درگذشته است. این گزارش همچنین می‌افزاید: «نادر مختاری ۳۵ساله و از معترضان آبان ۱۳۹۸ در شهر کرج بوده است که پس از اعتراضات آبان به مدت یک ماه مفقود شده بود، خانواده او پس از یک ماه وی را در حالی که در کما بوده است در بیمارستان شهدای شهرری شناسایی و پیدا می‌کنند. این زندانی سیاسی و از معترضان آبان به علت ضربات باتوم در اعتراضات و وخامت اوضاع جسمی چند ماه در کما بوده است. وی بلافاصله قبل از نوروز ۱۳۹۹ و پس از به هوش آمدن و برخلاف نظر پزشکان متخصص و خانواده توسط مأموران امنیتی به بازداشتگاه کهریزک (سروش ۱۱۱ کنونی) منتقل و در بهداری این زندان، با وضعیتی وخیم بستری و زندانی می‌شود. مأموران امنیتی با وجود وخامت حال این زندانی اصرار بر نگهداری وی در بازداشتگاه کهریزک داشته‌اند که این امر منجر به وخیم‌تر شدن حال وی شده و در نهایت روز شنبه ۲۹ شهریور وی درگذشته است.»

به محض انتشار این خبر در سایت کلمه، موج توئیت‌های فارسی و انگلیسی برای حمایت از او و در واقع برای اعلام مخالفت با جمهوری اسلامی و ظلم رفته بر زندانیان سیاسی در ایران به دو زبان انگلیسی و فارسی و با هشتگ‌های نادر مختاری و کهریزک منتشر شد. توضیحات قوه قضائیه، اما همه ادعا‌های این جماعت را با یک جمله باطل می‌کند: «نادر مختاری کل سال ۹۸ را در زندان بوده است» لذا نمی‌تواند در اتفاقات آبان ۹۸ نقش‌آفرینی کرده باشد.

توضیحات مدیر کل زندان‌های استان تهران درباره نادر مختاری

سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران می‌گوید: «نادر مختاری اساساً در آبان ۹۸، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود به جرم سرقت بوده و در اغتشاشات حضور نداشته است.»

او به جرائم و سوابق کیفری متعدد مختاری با عنوان سرقت اشاره کرده و توضیح می‌دهد: «جرائم وی کیف‌قاپی و سرقت‌های متعدد بوده که به همین دلیل در مجموع به هشت سال حبس و رد مال محکوم شده است. این فرد از ششم بهمن ۹۴ در ندامتگاه تهران بزرگ نگهداری می‌شده است.»

حیات‌الغیب می‌افزاید: «محکوم‌علیه از ابتدا که به زندان معرفی شده، بیماری تنگی نفس داشت و به علت ابتلا به بیماری و به رغم پیگیری‌های جدی درمانی و چندین مرحله اعزام به بیمارستان‌های مختلف، متأسفانه در روز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ فوت می‌کند.»

به گفته مدیرکل زندان‌های استان تهران مرحوم مختاری در زمان اغتشاشات آبان ۹۸ در زندان و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده و ادعا‌های مطرح شده مبنی بر اینکه این محکوم در زمان اغتشاشات بازداشت و به علت ضربه باتوم به کما رفته، کذب محض است. این محکوم به دلیل نداشتن شرایط در سال ۹۸ حتی یک ساعت نیز از مرخصی خود استفاده نکرده است.

جذب حداکثری اموات!

اولین بار نیست که عوامل ضدانقلاب از اموات برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند. سال ۸۸ با استفاده از افراد مختلفی که به هر دلیلی فوت کرده یا حتی فوت نکرده‌اند! لیست کذایی ۷۲ نفره ساختند که بگویند به تعداد شهدای عاشورا، در راه مبارزه با جمهوری اسلامی شهید داده‌ایم! (همان عاشورایی را می‌گفتند که حرمتش را نگه نداشتند و پرچم عزایش را آتش زدند و به عزادارش حمله کردند).

مهدی کشت‌دار، مدیر عامل خبرگزاری قوه قضائیه، میزان روز سه‌شنبه در توئیتر خود نوشت: «پروژه نادر مختاری هم رفت کنار نوید افکاری، رامین حسین‌پناهی، شهرام احمدی و دیگر افرادی که در اتاق فکر تلویزیون‌های خارجی از پرونده آن‌ها دنبال پروژه رسانه‌ای نان و آبدار بودند.»

یک کاربر توئیتر هم نوشت: «بیچاره غلامرضا خوشرو یا همان خفاش شب! او اگر ۲۶سال پیش اعدام نمی‌شد الان مثل نوید افکاری و نادر مختاری می‌توانست یک قهرمان هشتگی شود. به هر حال خفاش شب با سابقه تجاوز و قتل ۹زن، پیشکسوت‌تر و باسابقه‌تر از افکاری و مختاری است و افسانه معترض و فعال مدنی بهتری از تویش درمی‌آید!» خبرنگارانی از میان رسانه‌های اصلاح‌طلب تا بی‌بی‌سی فارسی در روز‌های گذشته در مورد نادر مختاری توئیت زدند و از ظلم جمهوری اسلامی گفتند، بی‌آنکه بدانند باز هم خلاف روال حرفه‌ای فعالیت رسانه‌ای و تنها با فریب خوردن از سایت کلمه که ید طولایی در کشته‌سازی و جذب حداکثری اموات برای جنبش سبز دارد، یک سارق کیف‌قاپ را عوض از فعال سیاسی گرفته‌اند.

مبارزه مدنی برای ایران به زبان انگلیسی!

بسیاری از توئیت‌های زده شده برای نادر مختاری به زبان انگلیسی است و مصرف خارجی دارد. مصرف خارجی آن هم ارائه تصویری خشن از ایران و حکومت ایران و ترغیب نهاد‌های بین‌المللی برای اعمال تحریم‌های حقوق بشری و حتی فراتر از آن، تشویق و ایجاد انگیزه برای حمله نظامی به ایران است. در واقع گرچه این گونه مطالب با ژست دفاع از ایران و ایرانی نوشته می‌شود، اما دم خروس آنجایی بیرون می‌زند که مخاطب خود را با انتخاب زبان انگلیسی، افراد غیرایرانی قرار می‌دهند و با پرونده‌سازی دروغین علیه ایران مقدمات تحریم مردم و حتی حمله نظامی را فراهم می‌کنند.

پیش از این با اجرای حکم قصاص مصطفی صالحی، قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی، رسانه‌های ضدایرانی وارد معرکه شدند و از او یک فعال سیاسی ساختند و جای جلاد و شهید را عوض کردند. در ادامه همان پروژه، رسانه‌های اپوزیسیون سراغ پرونده «نوید افکاری» رفته‌اند؛ قاتلی که کارمند حراسب اداره آب منطقه‌ای شیراز را کشته و خود هم اعتراف کرده بود و با عدم رضایت اولیای دم، حکم قصاص او اجرایی شد. حالا هم نوبت به سارقی کیف‌قاپ رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار