کد خبر: 1019805
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
به کارگردانی حسین تبریزی و بازیگری کاوه خداشناس صورت می‌گیرد
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی ۳۰ قسمتی «آن وقت صبح» با درونمایه زندگی دانشمند شهید مجید شهریاری از جمله شهدای هسته‌ای کشورمان آغاز شده و قرار است این سریال با کارگردانی حسین تبریزی در سال آینده روانه آنتن شود.
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ۱۰ سال پس از ترور دانشمند شهید مجید شهریاری از جمله شهدای هسته‌ای کشورمان که سال ۸۹ به شهادت رسید، معاونت امور استان‌های صداوسیما تصمیم گرفته سریالی با موضوع زندگی شهید شهریاری بسازد. این سریال که نام اولیه آن «آن وقت صبح» است، در ۳۰ قسمت نوشته شده و داستان آن از یک سال قبل تا روز شهادت این دانشمند هسته‌ای به تصویر کشیده می‌شود. همچنین سریال گریزی به اتفاقات حوزه هسته‌ای در چند سال بعد از شهادت دارد. این سریال با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود. «حسین تبریزی» که کارگردانی این سریال را بر عهده دارد، درباره چگونگی پیشنهاد کارگردانی این سریال گفت: واقعیت این است که ساخت چنین سریالی برای من یک افتخار است و علاقه‌ام در ساخت این سریال بر کسی پوشیده نیست. خوشبختانه قبل از اینکه سریال به من پیشنهاد شود، با شخصیت این شهید بزرگوار آشنایی داشتم و درباره ایشان مطالعاتی انجام داده بودم. امیدوارم اگر لیاقت داشته باشم بتوانم به شایستگی سریال زندگی ایشان را بسازم.

در این سریال که مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، بناست بالغ بر ۵۰۰ بازیگر و کاراکتر ایفای نقش کنند. سریال در لوکیشن‌هایی واقع در زنجان که زادگاه شهید شهریاری است و بخش‌هایی هم در تهران تصویربرداری خواهد شد. همچنین بخش‌هایی از کار نیز در شهر شیراز به تصویر درخواهد آمد.

قصه سریال زندگی شهید شهریاری که «کاوه خداشناس» نقش او را بازی می‌کند، از روز ترور ایشان و مراسم تشییع پیکر ایشان آغاز می‌شود و در یک فلاش‌بک ادامه داستان به ۴۶ سال قبل و زمانی که شهید شهریاری متولد شده برمی‌گردد. قصه به صورت موازی پیش می‌رود و در بخش‌هایی هم به تلاش‌های بی‌بدیل این شهید در حوزه هسته‌ای می‌پردازد. مدت‌زمان شش ماه برای تصویربرداری سریال در نظر گرفته شده است. گروه سازنده این سریال در تلاش هستند تصویربرداری را تا قبل از سال به پایان برسانند و بتوانند آن را در اوایل سال ۱۴۰۰ راهی آنتن کنند.
شهید شهریاری در زمانی که کشور‌های صاحب فناوری هسته‌ای پزشکی ایران را از نظر صفحات سوخت هسته‌ای- که در تولید رادیودارو‌ها کاربرد دارد- تحریم کرده بودند، توانست با همکاری دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان صفحات سوخت با غنای ۲۰درصد را در کشور بومی‌سازی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار