کد خبر: 1019643
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید همزمان با انتفاضه مردمی در فلسطین
توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی و در کنار آن بحرین، دیشب با فاصله ۲۷ سال بعد از توافق سازش اسلو امضا شد. کاخ سفید حال و هوای توافق و حتی محل و ساختمان آن را هم با توافق معروف به اسلو شبیه‌سازی کرد؛ توافقاتی که حالا دیگر از آن‌ها چیزی جز خاکستر به جای نمانده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: توافق دیشب در حیاط جنوبی کاخ سفید، همان جایی امضا شد که ۲۷ سال قبل عرفات با وساطت بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت امریکا، با اسحاق رابین اسرائیلی توافق امضا کرد تا ترامپ خاطرات آن سازش را زنده کند. کاخ سفید ۷۰۰ نفر برای شرکت در این مراسم دعوت کرده بود. رئیس‌جمهور امریکا در سخنان خود، توافق اسرائیل با امارات را «روز صلح خاورمیانه» خواند و گفت که در طول تاریخ، فقط دو بار توافق صلح با اسرائیل انجام شده با این تفاوت که دولت او فقط طی یک ماه این توافق را انجام داده است. رئیس‌جمهور امریکا مدعی شد که این توافقات یک «صلح جامع» در منطقه ایجاد می‌کند و راه مسلمانان را برای ورود به مکان‌های مذهبی از جمله قدس، باز می‌کند. او گفت که کشور‌های بیشتری به این توافقات خواهند پیوست و از ۵۴ کشور مسلمان و عربی خواست که مشکلات را با اسرائیل کنار بگذارند. ترامپ در مراسم امضای توافق، یک به یک از بنیامین نتانیاهو، جرالد کوشنر، وزرای خارجه امارات و بحرین قدردانی کرد.

نتانیاهو نیز قبل از امضای توافق، از نقش رهبری ترامپ در این توافق قدردانی کرد و او را به خاطر ایستادن مقابل ایران ستود و گفت: «شما صلح را برای جهان به ارمغان آوردید.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این صلح را به مفاهیم مذهبی گره زد و آن را توافق «فرزندان ابراهیم» خواند و گفت که کشور‌های دیگری نیز برای صلح با اسرائیل آماده می‌شوند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که می‌خواهد اسرائیل را قدرتمند کند و در پس قدرت، صلح و امنیت می‌آورد. او همچنین گفت که این توافق پیام روشنی را برای ایران ارسال می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا قبل از مراسم امضای توافق، جداگانه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالله بن زاید و عبدالله عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین ملاقات کرد. ترامپ در ملاقات با این دو هم، فرصت اشاره به ایران را از دست نداد و گفت: «من می‌خواهم ایران کشور بزرگی باشد؛ می‌خواهم ملت بزرگی باشد. فکر می‌کنم این رویداد فوق‌العاده‌ای باشد.» او گفت: «من به نماینده‌های آن‌ها گفته‌ام باید اول صبر کنند انتخابات تمام شود. آنها، چین و احتمالاً روسیه هیچ چیز را بیشتر از رئیس‌جمهور شدن جو بایدن خوب‌آلود دوست ندارند.» او به طعنه گفت: «بعد از انتخابات باید به توافق بهتری دست پیدا کنیم. درباره ایران، آن‌ها باید تا بعد از انتخابات صبر کنند، چون اگر بایدن پیروز شود، آن‌ها توافق خیلی بهتری نصیب‌شان می‌شود.» او تأکید کرد: «ولی من توافق خوبی با ایران خواهم کرد. [این توافق]آن‌ها را برخواهد گرداند. ما به آن‌ها به هر طریق ممکن کمک خواهیم کرد و ایران بسیار خوشحال خواهد شد. ایران خیلی سریع ثروتمند خواهد شد. فکر می‌کنم آن‌ها باید تا بعد از انتخابات صبر کنند.»

نماز مشترک با جلاد!

مراسم امضای دو توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین برگزار شد تا آل نهیان و آل خلیفه اسم خود را در فهرست خیانتکاران به آرمان فلسطین به طور رسمی ثبت کنند، آن‌هم در حالی که نه غزه از محاصره درآمده نه دولت نیم‌بند فلسطینی از سوی اسرائیلی‌ها به رسمیت شناخته شده است.

هیئت اماراتی تقریباً شامل همه مقامات ارشد این کشور از جمله وزیر اقتصاد، وزیر مشاور در امور مالی، وزیر مشاور در امور همکاری‌های بین‌المللی و وزیر صنایع و تکنولوژی‌های پیشرفته بود تا آل خلیفه نمایشی از پردستاورد بودن این توافق را به رخ مخاطب بکشد. در هیئت صهیونیست‌ها هم به جز نتانیاهو، یوسی کوهن، رئیس موساد و مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی اسرائیل حضور داشتند. علاوه بر امضای یک سند واحد به نام «توافق ابراهیم» از سوی سه طرف، توافق‌های دوجانبه‌ای نیز امضا شد.

روزنامه عبری زبان اورشلیم پست در گزارشی راجع به این توافق پیشنهاد داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نماز مشترکی را در مسجدالاقصی با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی یا با رئیس هیئت اماراتی که قرار است در ۲۲ ماه جاری میلادی به اراضی اشغالی برود، اقامه کند.

این روزنامه مدعی شد: انتخاب اسم «توافق ابراهیم» برای توافق صلح با امارات، اقدامی بیهوده نبود، بلکه صلح میان ادیان می‌طلبد که «حق یهودیان برای اقامه نماز در کوه هیکل» [این اصطلاحی کذایی از سوی اسرائیل است که برای مسجدالاقصی به کار می‌رود]به رسمیت شناخته شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دو شنبه شب در توئیتی اعلام کرد که تل‌آویو سال‌های طولانی برای امضای توافق با امارات و بحرین تلاش کرده است و متعهد شد که کشور‌های عربی بیشتری به قطار عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندند.

تظاهرات مردمی در بحرین

مناطق مختلف بحرین دو شنبه شب شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به توافق صلح میان نظام آل خلیفه با رژیم صهیونیستی بود. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را خیانت به فلسطین خواندند. این درحالی است که وزیر کشور بحرین مدعی شده که صلح با اسرائیل برای تقویت منافع بحرین است و به معنای دست کشیدن از مسئله فلسطین نیست!

پیش از برگزاری مراسم روز سه شنبه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر دفاع بحرین از وی برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد.

مقام امریکایی: توقف الحاق در کار نیست

در پی ادعای نیتزان هورویتز، رئیس حزب چپگرای مرتز رژیم صهیونیستی که به نقل از منابع موثق مدعی شد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل موافقت رسمی خود را با توقف تمام شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری به عنوان بخشی از توافق صلح با امارات و بحرین اعلام کرده است، یک مسئول ارشد کاخ سفید گفت: من از این شایعه که می‌گویند توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل شامل توقف برنامه‌های الحاق در کرانه باختری برای چهار سال است، خبر ندارم. من بعد از سفر به منامه با عربستانی‌ها درباره این توافق به صورت مستقیم گفتگو داشتم.

به گزارش شبکه خبری المیادین، این مقام امریکایی همچنین گفته است: قرارداد فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات امنیت اسرائیل را از بین نخواهد برد. جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا رهبری این پرونده را برعهده دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
asghar
|
Canada
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
با سلام درود به روزنامه نگاران جوان .به قولی با دم شیر بازی نکنید . ننگ بر شرفتون . فلسطین را فروختین به دشمن فلستین لبنان و سوریه . ننگ بر شماها باد . درود بر سرداران جمهوری اسلامی ایران عزیز .
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
میوه درخت اشتباه تلخ است. وقتی ما سفارتخانه عربستات را به آتش میکشیم.صهیونیست های فرصت طلب در صددباز کردن سفارتخانه های خود در کشورهای عربی هستند.به این میگویند : دیپلماسی خزنده !!؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
تهدید، ارعاب و مداخله در مناقشات نظامی اعراب توسط کشورهای مسلمان غیر عرب منطقه مانند ترکیه آخر کار دست فلسطین و مسلمانان داد و حکام اعراب با گستاخی با اسرائیل رابطه برقرار میکنند.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
بنظرتون این اتفاق نتیجه اشتباه در رفتار ما بود یا اعراب ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار