کد خبر: 1019245
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
فرماندار بیله‌سوار مغان:
فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: در شهرستان مرزی بیله‌سوار فعالیت گلخانه‌هایی که تولید صادراتی داشته باشند حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، حسن قبادی در بازدید از گلخانه  اسماعیل خان مالداشی در بخش قشلاق دشت  بیله سوار اظهار کرد: با همکاری سرمایه‌گذار طرح در فاز اول یک هکتار از این مجموعه به زیر کشت خواهد رفت.

وی بیان کرد: در مرحله بعدی ۲ هکتار دیگر عملیاتی شده  و محصولاتی از جمله فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، کاهو و گل کلم در این گلخانه با محوریت صادرات به کشور روسیه عملیاتی تولید می‌شود.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: برای راه‌اندازی این گلخانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر ۱۰ نفر بصورت دائمی در این گلخانه مشغول به کار بوده و پیش‌بینی می شود با توسعه طرح  این تعداد به ۶۰ نفر افزایش یابد.

وی افزود: مساحت کل این طرح گلخانه‌ای ۲۰ هکتار است و سردخانه ۵۰۰ تنی نیز در این مجموعه طراحی و ساخته شده است.

قبادی گفت: در حوزه کشاورزی می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های نوین، محصولات صادرات محور تولید کرده و از اقتصاد نفتی عبور کنیم که تحقق آن مستلزم حرکت های منسجم و هماهنگ است.

وی تاکید کرد: دولت از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به منظور حفاظت از منابع آب و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی حمایت می‌کند و در همین راستا از سرمایه‌گذاران بویژه سرمایه‌گذاران منطقه درخواست می‌شود در صورت علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در کشت محصولات به روش گلخانه‌ای به جهاد کشاورزی جهت هماهنگی‌های لازم مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر