کد خبر: 1018930
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
پایان سفر آیت‌الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری
چهارمحال و بختیاری روز پنج‌شنبه مقصد شانزدهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه و جمعی از مسئولان عالی قضایی بود؛ سفری که حاصل آن لغو خصوصی‌سازی بزرگ‌ترین کشتارگاه دام خاورمیانه در شهرستان فارسان، ضرب‌الاجل سه ماهه برای حل مشکل مسکن مردم روستای «شیخ شبان»، اختصاص حدود هزار میلیارد ریال برای حل مشکلات دستگاه قضایی استان چهارمحال و بختیاری و تأکید رئیس قوه قضائیه بر این نکته که اجازه نخواهیم داد چرخه تولید در کشور متوقف شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری که برای بررسی مسائل و مشکلات استان برگزار شد، «اجرای عدالت» را از مهم‌ترین موضوعات مورد تأکید بنیانگذار معظم انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و از اصول اساسی قانون اساسی و یکی از مطالبات جدی مردم عنوان کرد و با اشاره به عرصه‌های مختلف عدالت، یکی از مهم‌ترین این عرصه‌ها را «عدالت اداری» عنوان کرد و افزود: عدالت اداری از جذب و گزینش نیرو تا اجرای قوانین و مقررات در نظام اجرایی مهم‌ترین اصل است و هرگونه کم‌توجهی و کم‌کاری در این زمینه و ترک فعل‌ها، خسارات فراوانی برای کشور و ملت به وجود می‌آورد. آیت الله رئیسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مسیر آینده کشور را به‌خوبی ترسیم کرده‌اند که اجرای عدالت و مبارزه با فساد است، ادامه داد: و امروز پرچم عدالتخواهی و حق‌خواهی به‌دست مقام معظم رهبری است و همه ما که در بخش‌های مختلف کشور مسئولیت داریم، سرباز نظام و رهبری هستیم.

مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند

رئیس قوه قضائیه، «فساد» را «خارج شدن هر چیزی از اعتدال» تعریف کرد و گفت: باید غیرقانونی عمل کردن و قانون‌گریزی در هر حد و اندازه‌ای را فساد و یک ضد ارزش بدانیم و همواره قانونمداری را اصل و محور فعالیت‌های خود قرار دهیم. مردم از همه بخش‌ها و سازمان‌های اداری کشور انتظار اجرای عدالت دارند و کمبود‌ها را تحمل می‌کنند، اما تبعیض و بی‌عدالتی را تحمل نخواهند کرد و تک تک افراد و مدیران در جامعه خود را به ملکه عدالت بیارایند و مانع هر گونه بی‌عدالتی شوند.

رئیس قوه قضائیه، خانواده را کوچک‌ترین رکن یک جامعه دانست و گفت: همان‌طور که اعضای یک خانواده کوچک‌ترین بی‌عدالتی را از سرپرست خانواده نمی‌پذیرند، در یک محله و روستا و شهر هم کسی نمی‌پذیرد بی‌عدالتی صورت گیرد و همه ما باید فراتر از حرف و سخن تلاش کنیم مردم اجرای عدالت را احساس کنند.

تنقیح قوانین از ضرورت‌های امروز کشور است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکل آب در استان‌های مختلف کشور و تکالیف برنامه‌های توسعه در این زمینه، گفت: اگر قانون برنامه در خصوص آب به درستی اجرا می‌شد و همه دستگاه‌ها به تکالیف برنامه‌ای خود عمل می‌کردند، اکنون شاهد رنج و زحمت مردم نبودیم. آیت‌الله رئیسی در همین راستا تنقیح قوانین را از ضرورت‌های جدی کشور و وظیفه همه قوا دانست و با ابراز گلایه از تأخیر در انجام این کار اظهار داشت: قوانین باید تنقیح و اصلاح شوند تا از تفسیر‌های متفاوت از قانون جلوگیری شود، اما اجرای قانون ضعیف بهتر از بی قانونی است. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش‌ها و گلایه‌های مردم و برخی مسئولان منطقه از مشکلات آبی استان، خواستار تشکیل فوری جلسه شورای عالی آب برای بررسی و حل این موضوع شد و گفت: وزیر نیرو با تشکیل جلسه شورای عالی آب، مشکلات آبی استان چهارمحال و بختیاری را با حضور مدیران عالی این استان و استان‌های همجوار و نمایندگان مردم در مجلس بررسی و برای حل آن تصمیم‌گیری کند.

نمی‌گذاریم چرخه تولید متوقف شود

آیت‌الله رئیسی در ادامه با تأکید بر پیگیری فرمان مقام معظم رهبری برای جهش و رونق تولید در کشور، تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد در جایی که امکان رفع مشکلات تولید وجود دارد، کوتاهی و سهل‌انگاری صورت گیرد تا خللی در چرخه تولید کشور به وجود نیاید. رئیس قوه قضائیه با استقبال از افزایش خط تولید برای ایجاد اشتغال در کشور، در عین حال گفت: جذب نیروی کار بدون در نظر گرفتن ظرفیت خط تولید در بنگاه‌های اقتصادی غلط است و اخراج بدون دلیل یک کارگر با سابقه و حقوق برای اینکه کارگر جدید جذب کنیم هم امری به مراتب نادرست‌تر است. آیت‌الله رئیسی بر همین اساس تأکید کرد: در شرایط کرونایی که کشور با مشکلات مختلفی مواجه شده، ایجاد دغدغه برای خانواده‌های کارگران پسندیده نیست و حتماً باید از آن پرهیز شود. رئیس قوه قضائیه در خاتمه «ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و مسئولان» را «راهبرد دشمن» دانست و تأکید کرد: ما با اتکا به خدا و با اعتماد به مردم و استفاده از ظرفیت‌هایی که در داخل داریم می‌توانیم و باید دشمن را در رسیدن به نیت پلیدی که دارد، ناکام بگذاریم.

ابطال قرارداد واگذاری کشتارگاه صنعتی فارسان

رئیس قوه قضائیه همچنین در دیدار با کشاورزان و دامداران استان در استانداری شهرکرد، پس از شنیدن حرف‌های آنها، با اشاره به کمبود آب مورد نیاز کشاورزی اظهار داشت: برای انجام هر کاری باید ابتدا نیازسنجی شده و در گام بعد متناسب با آن نیازها، امکانات و منابع اختصاص پیدا کند. رئیسی با تأکید بر جدیت و قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با تخلفات مربوط به واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، از ابطال قرارداد خصوصی‌سازی بزرگ‌ترین کشتارگاه دام خاورمیانه در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری و بازگشت آن به دولت خبر داد.

یکی از اعضای شورای شهر فارسان در این نشست با انتقاد از نحوه واگذاری کشتارگاه صنعتی شهر جونقان به بخش خصوصی گفت مجموعه‌ای که با هزینه کرد میلیارد‌ها تومان از بودجه بیت‌المال در ۹۰ هکتار اراضی حاصلخیز تأسیس شده و قرار بوده حدود ۸۰۰ جوان در آن مشغول به کار شوند، با سرمایه‌ای ۵۰۰ میلیارد تومانی به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از سوی دولت فروخته و به یک مجموعه زیانده تبدیل شده است! آیت‌الله رئیسی در پاسخ به این سخنان از جدیت و قاطعیت دستگاه قضایی در پیگیری پرونده‌های مربوط به خصوصی‌سازی سخن گفت و با اشاره به نتایج حاصل از این پیگیری‌ها، اعلام کرد که «قرارداد واگذاری کشتارگاه جونقان یکی از مصیبت‌های خصوصی‌سازی بود که در سازمان بازرسی کل کشور بررسی و حکم ابطال آن صادر شده که در مرحله تأیید قرار دارد و ان‌شاءالله به دولت برمی‌گردد».

ضرب‌الاجل برای حل مشکل مردم روستای «شیخ شبان»

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در اولین برنامه از سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری به صورت سرزده به روستای «شیخ شبان»، از روستا‌های تابعه شهرستان بن در نزدیکی شهرکرد رفت و پای حرف‌ها و درددل‌های مردم شهیدپرور این روستا نشست و دستوراتی را برای حل مشکلات آن‌ها صادر کرد. رئیس قوه قضائیه در خصوص مشکل ۲ هزار تن از اهالی روستای شیخ شبان که اراضی مسکونی آن‌ها در جریان یک دعوای حقوقی از سوی بنیاد مسکن به عنوان اراضی ملی اعلام و از مردم خواسته شده خانه‌های‌شان را تخلیه نمایند، بر لزوم تشکیل فوری جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و بررسی مشکل اراضی مسکونی اهالی روستای شیخ شبان در این شورا تأکید کرد و با تعیین ضرب‌الاجل سه ماهه، از استاندار، مسئولان قضایی و مدیران بنیاد مسکن استان خواست که موضوع این اراضی را به نفع مردم محروم و انقلابی منطقه حل کنند. رئیس قوه قضائیه در پایان سفر یک روزه خود در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: نزدیک هزار میلیارد ریال از منابع قوه قضائیه و منابع استانی برای مشکلات پزشکی قانونی، زندان‌ها، شورای حل اختلاف و مسائل مرتبط به دادگستری اختصاص دادیم. البته مهم‌تر از اصل سفر پیگیری مصوبات است و نتیجه پیگیری‌ها را باید مردم احساس کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار