کد خبر: 1018794
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۸) تا ۱۷ شهریور امسال ۲۹۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۳۱۷ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۶ درصد کمتر از سال ۹۸ است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در برخی ساعات در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی در استان‌های تهران، البرز و سمنان همچنین در غرب و شمال غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان، برخی نقاط فارس، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، همچنین در غرب اصفهان و در مازندران، ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی ادامه داد: روز شنبه ۲۲ شهریور در ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران تهران و گیلان، همچنین در جنوب شرق فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، همچنین غرب اصفهان و شمال فارس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز تا شنبه در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه ۲۱ شهریور، رشد ابر‌های همرفتی به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب در غرب و شمال هرمزگان، شمال و جنوب فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، ارتفاعات شرق و شمال تهران و ارتفاعات مازندران، پیش‌بینی می‌شود که اثر آن برخورد صاعقه و احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها است، توصیه می‌شود خودداری از صعود به مناطق مرتفع، احتیاط در تردد و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و کنترل و بازگشایی آبرو‌ها در دستور کار باشد.

وی افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده و ابرناکی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در روز‌های آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعد از ظهر افزایش ابر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۱ و ۲۰ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت بارش‌های امسال گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۸) تا هفدهم شهریورماه امسال ۲۹۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۳۱۷ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار