کد خبر: 1017568
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
شهاب حسینی کارگردان مجموعه ترکیبی «هم‌رفیق» برای پخش در فضای مجازی از «ساترا» در خواست مجوز کرد، پیش از این صداوسیما مخالفت خود را با صدور مجوز این برنامه از سوی ارشاد اعلام کرده بود.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: چند روز بعد از آغاز درگیری لفظی میان صداوسیما و سازمان سینمایی برای صدور مجوز‌های برنامه‌های اینترنتی، روابط عمومی برنامه «هم‌رفیق» از درخواست این برنامه از «ساترا» برای صدور مجوز خبر داد و تأکید کرد: «از آنجا که طبق قانون مجوز فعالیت رسانه‌های صوت و تصویر مثل نماوا، فیلیمو و هر برنامه‌ای که قرار است از این رسانه‌ها منتشر شود از ساترا باید اخذ شود، از همین رو ما مسیر درخواست مجوز برنامه هم‌رفیق را از ساترا طی کرده و در حال انجام مراحل اداری هستیم.»

«هم‌رفیق» عنوان برنامه‌ای ترکیبی است که قرار است به کارگردانی شهاب حسینی برای پخش در «وی‌او‌دی»‌ها و فضای مجازی تولید شود. پیش‌تر اعلام شده بود این بازیگر می‌خواهد در صداوسیما برنامه‌ای داشته باشد، ولی مشخص شد که «هم‌رفیق» برای پخش در فضای مجازی ساخته خواهد شد. سازمان سینمایی به این برنامه ترکیبی مجوز داد و همین کار باعث شد تا «ساترا» با انتشار یک بیانیه تند، مسئولیت صدور مجوز برای پخش صوت و تصویر در فضای مجازی را در انحصار خود اعلام کند. در آن بیانیه تأکید شده بود: «همانگونه که پیش از این بیان شده است، مسئولیت صدور مجوز برنامه‌های ترکیبی و تولیدات تلویزیونی برای انتشار در رسانه‌های صوت و تصویر، تنها در صلاحیت این سازمان است، لذا بدیهی است پخش هر کدام از این برنامه‌ها در رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی منوط به اخذ مجوز اشاره شده بوده و فقدان این مجوز مانع از انتشار در پلت‌فرم‌های صوت و تصویر کشور خواهد شد.» این بیانیه سرآغاز جنگ لفظی میان سازمان سینمایی و «ساترا» شد. مصاحبه‌های سیدمهدی طباطبایی‌نژاد که در آن بر حق قانونی وزارت ارشاد بر صدور و نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی تأکید شده بود، باعث شد حتی مجلس نیز به هواداری از صداوسیما وارد عمل شود و طرحی را برای تصویب قانون برای تفویض اختیار صدور مجوز انتشار صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به «ساترا» مطرح کند. اکنون با درخواستی که «هم‌رفیق» به «ساترا» داده است، عملاً یکی از مهره‌های اصلی و تعیین‌کننده به نفع صداوسیما حرکت کرده است و می‌توان این حرکت را به نوعی موفقیت صداوسیما برای خلع ید از وزارت ارشاد در تسلط بر تولیدات شبکه نمایش خانگی و به طور کل فضای مجازی دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار