کد خبر: 1015956
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری در ایالت آریزونا رقیب دموکرات خود در انتخابات را «ضعیف» خواند و گفت: اگر جو بایدن خوابالو رئیس‌جمهور شود، چین مالک آمریکا خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با رسمی شدن نامزدی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) این کشور به نمایندگی از حزب دموکرات، بایدن را ضعیف و خوابالو خواند و هشدار داد، در صورت ریاست جمهوری بایدن چینی‌ها امریکا را صاحب خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات به منظور اعلام رسمی نامزدی جو بایدن و کامالا هریس به عنوان گزینه‌های این حزب برای ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به شهر «یوما» در ایالت آریزونا رفت و در یک کنفرانس خبری حضور یافت.

ترامپ در بخشی از این سخنرانی به توقف مذاکرات دولت آمریکا با چین برای اجرایی کردن فاز دوم توفق تجاری اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا که بار‌ها پیش از این چین را مقصر سرایت و شیوع ویروس کرونا در جهان و این ویروس را «ویروس چینی» خوانده بود، در شهر یوما هم دوباره این اتهام را تکرار کرد و دلیل توقف مذاکرات دولتش با پکن را به همین موضوع نسبت داد.

او گفت: «من مذاکرات با چین را به تعویق انداختم و در حال حاضر خواهان مذاکره با آن‌ها نیستم. کاری که چین با این کشور (آمریکا) و جهان کرد، باورنکردنی بود. من مذاکرات با چین را لغو کردم».

رئیس‌جمهور امریکا سپس حملات لفظی به رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تکرار کرد.

ترامپ گفت: «اگر جو بایدن خوابالو وارد شود (عهده دار ریاست جمهوری شود)، آن‌ها (چینی‌ها) مالک ایالات متحده خواهند شد چرا که بایدن همه چیز را به آن‌ها خواهد داد. او باهوش نیست و ضعیف است».

وی سپس مدعی شد که ویروس کرونا به طور سهوی از یک ازمایشگاه در شهر ووهان (چین) به دیگر نقاط جهان سرایت کرد؛ آزمایشگاهی که آن‌ها در آنجا آزمایش می‌کردند.

ترامپ سپس ویروس کرونا را «یک هدیه بسیار بد از چین» توصیف کرد و مدعی شد که این کشور درباره گستره شیوع کرونا در مراحل اولیه آن و این موضوع که امکان سرایتش از انسان به انسان دیگر وجود دارد، مخفی کاری کرد.

دولت و مسئولان مختلف چین پیش از این بار‌ها این اتهام‌زنی‌ها و ادعا‌های ترامپ و مقام‌های امریکایی درباره شیوع ویروس کرونا را قویا رد کرده‌اند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
1
آقای ترامپ بیمار هستند و به احتمال زیاد خیلی زنده نخواهند بود حالا چرا اینقدر تلاش میکنند تا دوباره رئیس جمهور شوند را نمیدانم ولی شاید تصور میکنند اگر به نام رئیس جمهور بمیرد برایش امتیازی باشد!
در هر حال بیمار بودن ایشان قطعی است و مرگ ایشان قطعی تر!
این را هم اضافه کنم که بنده بیماری و مرگ آقای هاشمی رفسنجانی را هم قبلا اعلام کرده بودم ولی رسانه های ایران حاضر به انتشار آن نشدند ولی اتفاق افتاد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار