کد خبر: 1015736
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
خبرگزاری شفق نیوز عراق در خبری فوری به نقل از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) از انهدام هلی‌کوپتر نظامی ترکیه و کشته شدن سرنشینان آن در شمال عراق خبر داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نیروهای مدافع خلق کرد (HPG)، شاخه نظامی پ.ک.ک. امروز (دوشنبه) از انهدام یک فروند هلی‌کوپتر نظامی ترکیه در منطقه حفتانین در شمال استان دهوک در شمال عراق خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ما در تاریخ ۱۶ اوت در ساعت ۱۰ صبح عملیات نظامی را انجام دادند که طی آن هلی‌کوپترهایی از نوع سیکورسکی در میدان جارجلا در منطقه زاگروس را هدف قرار دادند. نیروهای ما توانستند یکی از این هواپیما را هدف گرفته و آن را ساقط کنند.

در این بیانیه عنوان شده است: ۱۰ دقیقه بعد از عملیات هلی‌کوپتر اول سقوط کرد و نیروها توانستند هلی‌کوپتر دوم از نوع سیکورسکی را هم هدف بگیرند و وادار به فرار به سمت منطقه کفر در استان جولمرگ کردستان کنند.

پیشتر این نیروها از کشته شدن ۱۰ سرباز ترکیه در استان دهوک خبر داده بودند.

پ.ک.ک در حالی این خبر را اعلام کرده که مقامات عراق روز یکشنبه اعلام کردند، هرگونه سفر مقامات ترکیه به این کشور لغو و تمام گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها به روی شهروندان ترکیه بسته خواهند شد.

این در واکنش به نقض حاکمیت عراق و تجاوز به این کشور از سوی آنکارا است. اخیرا در عملیات ترکیه در شمال عراق سه افسر گارد مرزی عراق کشته شدند.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: مقابله به مثل ما با ترکیه در واکنش به نقض حاکمیت عراق از سوی این کشور بوده که به واسطه ممنوعیت ورود به گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های کشور و لغو سفر مسؤولان ترکیه به عراق است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار