کد خبر: 1015069
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
رئیس‌جمهور امریکا ضمن ابراز شگفتی از انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، در توئیتی وی را به سخره گرفت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بامداد چهار شنبه (به وقت تهران) جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از انتخاب کامالا هریس، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا به عنوان معاون خود خبر داد. هریس دومین سناتور آفریقایی‌الاصل مجلس سنا به شمار می‌آید. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا که با نزدیک شدن به انتخابات، نظرسنجی‌ها چندان به نفع او نیست در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید در واکنش به انتخاب هریس گفت: «از انتخاب کامالا هریس شگفت‌زده شدم، چون وی عملکرد خوبی در انتخابات مقدماتی نداشت. هریس اظهارات غیرواقعی دارد و طرفدار افزایش مالیات و کاهش غیرمعقول بودجه نیرو‌های نظامی است.» بنابر نظرسنجی دانشگاه Monmouth، ۳۹ درصد از حامیان بایدن گفته‌اند که قطعاً به او رأی خواهند داد. این در حالی است که ۳۵ درصد حامیان ترامپ از رأی دادن به وی مطمئن هستند. نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند هیچ شانسی برای آنکه آن‌ها به ترامپ رأی بدهند وجود ندارد و ۴۰ درصد نظر مشابهی درباره بایدن داشتند. همچنین ۴۲ درصد رأی‌دهندگان دیدگاه مثبتی درباره بایدن داشتند در حالی که ۴۷ درصد دیدگاهی منفی به او داشتند. این میزان در نظرسنجی اواخر ژوئن برای بایدن ۴۴ به ۴۴ بود. ترامپ در شبکه اجتماعی توئیتر نیز به انتخاب هریس اشاره کرد و در توئیتی تمسخرآمیز نوشت: «کامالا هریس در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات شروع قدرتمندی داشت، اما در پایان ضعیف بود و در نهایت تقریباً بدون هیچ حمایتی از صحنه رقابت گریخت. این، آن نوع رقیبی است که هر کسی آرزویش را دارد!»

دموکرات‌ها و صهیونیست‌ها، حامی هریس

انتخاب هریس با استقبال چهره‌های هم‌حزبی‌اش مواجه شده است. باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از انتخاب هریس گفت: «جو بایدن با این تصمیم به هدف زده است. من کامالا هریس را مدت‌هاست که می‌شناسم. او کاملاً برای این پست مناسب است.»‌هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری امریکا هم هریس را رهبری فوق‌العاده خواند که همکاری قوی برای جو بایدن خواهد بود. بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق امریکا، برنی سندرز، نامزد انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها و سوزان رایس، نماینده اسبق امریکا در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی امریکا از دیگر حامیان هریس هستند.

بایدن رابطه نزدیکی با لابی صهیونیست‌ها (آیپک) دارد و ارتباط نزدیک هریس با آیپک نیز بر کسی پوشیده نیست، به طوری که سخنرانی سال ۲۰۱۹ او در انجمن سالانه آیپک، انتقاداتی را از وی به دنبال داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار