کد خبر: 1014617
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
نماینده ائتلاف سائرون تأکید کرد که در جریان سفر نخست وزیر عراق به آمریکا، باید تکلیف اخراج فوری نیرو‌های آمریکای اشغالگر از خاک این کشور مشخص شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «امجد العقابی» نماینده ائتلاف سائرون عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خواست که با حضور نظامیان تروریست آمریکایی مسامحه نکند.

العقابی به پایگاه خبری المعلومه گفت که در جریان سفر الکاظمی به آمریکا، «باید تکلیف مسائلی مشخص شود که مهمترین آن، اخراج فوری نیرو‌های آمریکای اشغالگر از خاک عراق است».

وی تصریح کرد: «الکاظمی باید در این سفر، منافع کشور را در صدر اولویت‌های دولت خود قرار دهد... و وزارت خارجه نیز کمیته‌ای در این خصوص تشکیل داده است».

این نماینده عراقی خاطرنشان کرد که ائتلاف سائرون از «اخراج اشغالگر در سریعترین زمان ممکن حمایت می‌کند تا حاکمیت عراق باز پس گرفته شود».

در همین ارتباط، «محمد کریم» نماینده ائتلاف الفتح گفت که الکاظمی در جریان سفر آینده خود به آمریکا، پیامی برای این کشور منتقل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیام این است که عراق، محلی برای درگیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نخواهد بود، تصریح کرد: «الکاظمی در جریان دیدار با ترامپ، به مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیرو‌های خارجی از کشور و در صدر آن، نیرو‌های آمریکایی پایبند خواهد بود».

قرار است الکاظمی هفته آینده در جریان یک سفر رسمی به آمریکا عزیمت کند و با مسئولان این کشور به ویژه دونالد ترامپ دیدار کند.

مرحله نخست گفتگو‌های راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنجشنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و دو طرف درباره نحوه ادامه روابط دو جانبه رایزنی کردند و قرار است این گفتگو‌های مقدماتی ادامه یابد.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیرو‌های خارجی بویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآورد‌ها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار