کد خبر: 1014539
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
منابع لبنانی تاکید کردند: امانوئل ماکرون درخواست یک قطب برجسته حزبی لبنان را در دیدار انحصاری با گروه ۱۴ مارس بدون بقیه مدعوین رد کرد. این منابع همچنین برخی جزئیات دیدار ماکرون با محمد رعد را فاش کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: این منابع دیپلماتیک به المیادین گفتند، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با روسای احزاب و فراکسیون‌های لبنان گفت: اهمیت این دیدار در این است که همه شما حول یک میز جمع شده‌اید و اهمیت بیشتر این دیدار به این دلیل است که یک نماینده از حزب‌الله در آن حضور دارد.

این منابع در عین حال فاش کردند، ماکرون طرح برخی قطب‌های سیاسی درباره لزوم خلع سلاح حزب‌الله به عنوان یک اولویت را رد کرد.

این منابع تاکید کردند، ماکرون اولویت را اصلاحات و حل و فصل مسائل روزانه ملت لبنان در حال حاضر برشمرد. او اشاره کرد با بررسی حساب‌های مالی تمام موسسات از جمله بانک مرکزی لبنان موافق است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در این نشست به ناتوانی دولت‌های قبلی در حل ساده‌ترین مشکلات نظیر زباله‌ها و برق اشاره کرد.

به گفته منابع، ماکرون خطاب به حضار گفت: همه شما پول‌هایی را به چنگ آورده‌اید و من این مساله را می‌دانم.

منابع به المیادین فاش کردند، محمد رعد، نماینده فراکسیون وفا به مقاومت هیچ اظهارنظری درباره حرف‌های ماکرون خطاب به حضار درخصوص به دست آوردن اموال و پول‌ها نکرد، زیرا می‌دانست رئیس‌جمهوری فرانسه منظورش حزب‌الله لبنان نیست.

براساس تاکید این منابع، ماکرون به رعد گفته این دیدار اولین دیدار رسمی در سطح ریاست‌جمهوری با حزب‌الله لبنان منعکس کننده توجه پاریس به حضورش در صحنه است.

منابع دیپلماتیک گفتند، ماکرون به صورت مثبت از اظهارات رعد درباره سلام شخصی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان استقبال کرد.

بنا به گفته این منابع، رئیس‌جمهوری فرانسه به نظر می‌رسد که به صورت مرحله‌ای در متقاعد کردن رئیس‌جمهوری آمریکا موفق شده و او را متقاعد کرده که راهکار درست غرب این است که واقعبینانه با توازن گروه‌های مردمی و سیاسی موجود در لبنان تعامل کند.

در پایان این منابع تاکید کردند، ماکرون اول سپتامبر در بیروت خواهد بود در سفری که قرار بود قبلا به مناسبت صدمین سالگرد اعلام لبنان کبیر انجام گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار