کد خبر: 1014039
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
مقام فلسطینی در سخنانی مطرح کرد
در شرایطی که مقامات صهیونیستی مدعی هستند روند الحاق کرانه باختری از دستور کار تل آویو خارج شده است، ولی دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین قصد صهیونیست‌ها برای ساخت هزار واحد صهیونیست‌نشین در منطقه «E۱» را آغاز عملی طرح اشغال اراضی کرانه باختری دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به رغم مخالفت‌های جهانی با طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی به طور خزنده و آرام این طرح را اجرایی می‌کند. مصطفی البرغوثی، دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: «تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزار واحد صهیونیست‌نشین در منطقه «E۱» آغاز عملی طرح اشغال اراضی کرانه باختری است». بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، البرغوثی تأکید کرد: «تمام عملیات‌های مقامات رژیم اشغالگر از توسعه شهرک‌سازی، تشدید بازداشت‌ها، تخریب منازل و تجاوزات به مسجدالاقصی در یک جهت و به سمت الحاق و یهودی‌سازی است». وی گفت: «آنچه در حال رخ دادن است، تشدید مقاومت مردمی فلسطین در مقابله با اشغال اراضی و نیز تنبیه رژیم‌صهیونیستی از سوی کشور‌های جهان را می‌طلبد.» به گزارش شبکه المنار، پروژه موسوم به «E۱» دنبال جداسازی بخش شرقی قدس (مناطق فلسطینی نشین) از این شهر است. بر اساس آن، مسیری، روستای فلسطینی «الزعیم» در نزدیکی شهرک صهیونیستی «معالیه ادومیم» را به دیگر روستا‌های فلسطینی یعنی «عناتا، حزما و الرام» وصل می‌کند. این طرح آپارتایدی با هدف جداسازی کامل میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه اجرایی می‌‎شود و به خودرو‌های فلسطینی اجازه داده نخواهد شد از معالیه ادومیم یا دیگر شهرک‌های صهیونیستی عبور کنند. تحرکات صهیونیست‌ها برای توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، درحالی است که اخیراً مقامات این رژیم گفته‌بودند که طرح الحاق کرانه باختری به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، از دستور کار تل آویو خارج شده است. اما به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سایه شیوع گسترده کرونا در جهان، تلاش می‌کند تا در سکوت جامعه جهانی طرح خود را اجرایی کند. تلاش نتانیاهو برای اجرایی کردن این پروژه در شرایطی است که در ماه‌های اخیر، اعتراضات سراسری علیه کابینه او تشدید شده و شهرک‌نشینان خواهان برکناری نتانیاهو از قدرت هستند. از طرفی، نتانیاهو با بنی گانتس، وزیر جنگ صهیونیستی هم بر اساس تصویب بودجه و طرح الحاق اختلاف نظر دارد که کار رابرای ادامه همکاری بین دو طرف سخت کرده است و نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده قصد دارد انتخابات زودهنگام برگزار کند.

هر چند نتانیاهو منتظر چراغ سبز امریکا برای اجرای کامل طرح الحاق ۳۰‌درصدی کرانه باختری است، اما مقامات واشنگتن تاکنون اظهار نظر رسمی در این باره انجام نداده‌اند. به نوشته روزنامه عاروتص شوع، یک مقام ارشد امریکایی دیروز خبر داد که واشنگتن و تل‌آویو در حال تبادل نظر برای رسیدن به توافقی بر سر مفاد طرح اشغال کرانه باختری هستند و هیچ تصمیمی فعلاً درباره اجرای آن گرفته نشده است. این منبع که نامش فاش نشد در این باره گفت: «ما هنوز در حال کار برای پیشبرد مسیری هستیم که رئیس‌جمهور [دونالد]ترامپ در ماه ژانویه و زمان رونمایی از طرح [معامله قرن]و برنامه امریکا برای صلح بین اسرائیل و فلسطین پایه‌ریزی کرد.» وی تأکید کرد: «در این مرحله هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره گام‌هایی برای اجرای این طرح گرفته نشده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار