کد خبر: 1013684
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
آژانس غذای سازمان ملل هشدار داد که وخامت شرایط اقتصادی در آمریکای لاتین سبب شده تا ۱۱ میلیون نفر از ساکنان این منطقه در آستانه قحطی قرار بگیرند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دیوید بیسلی» رئیس آژانس غذای سازمان ملل هشدار داد که وخیم شدن شرایط اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بیش از 11 میلیون نفر در کشورهای آمریکای لاتین در آستانه قحطی قرار بگیرند.

وی طی بیانیه‌ای پس از سفر به اکوادور و پاناما اعلام کرد: «همه‌گیری کووید-19 در آمریکای لاتین ویرانگر بوده، جایی که پیشتر ابرهای طوفان اقتصادی نیز جمع شده‌اند.»

بیسلی اضافه کرد: «خانواده‌ها در حال کوشش برای خرید نیازهای اولیه نظیر غذا و دارو بوده این در حالی است که زندگی‌ها ویران شده و تعداد افرادی که کار خود را از دست داده‌اند به 44 میلیون نفر رسیده است.»

وی هشدار داد: «بیش از 11 میلیون نفر در حال حرکت به سوی آستانه قحطی هستند که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.»

بیسلی پیش از سفر به اکوادور و پاناما در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا هشدار داده بود که آمریکای لاتین یک «بمب ساعتی» است. وی پس از بازگشت از این سفر تاکید کرد که آژانس غذای سازمان ملل به دست کم 328 میلیون دلار بودجه بیشتر در راستای حمایت از عملیات امداد و بازیابی در منطقه نیاز دارد.

«شازا موقرابی» یکی از سخنگویان آژانس غذا نیز هشدار داد که همه‌گیری کرونا بر زندگی میلیون‌ها آدم تاثیر گذاشته که پیامدهای آن ممکن است به وقوع بی ثباتی در منطقه آمریکای لاتین منجر شود.

بر اساس تحلیلی که آژانس  غذای سازمان ملل ارائه داده، انتظار می‌رود که کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب طی ماه‌های آتی با افزایش 269 درصدی در تعداد افرادی مواجه شوند که ناامنی غذایی شدید خواهند داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار