کد خبر: 1013302
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
سخنان امروز رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید قربان در رسانه‌های خارجی با بازتاب فوری و وسیعی همراه بود.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (جمعه) مصادف با عید سعید قربان، از طریق پخش زنده تلویزیونی با ملت ایران سخن گفتند.

رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی پس از تبیین ابعاد گوناگون عید سعید قربان فرمودند: تحریمی که آمریکایی‌ها به‌کار گرفتند، قطعاً جنایت بزرگی است که علیه یک ملت به‌کار می‌گیرند. البته ظاهر آن این است که نظام جمهوری اسلامی را تحریم کردند. هدف کوتاه مدت آن‌ها از تحریم‌ها این است که مردم را به ستوه بیاورند تا مردم آشفته شوند و مقابل دستگاه و حکومت بایستند. پارسال گفتند تابستان داغ که خودشان به تابستان داغ مبتلا شدند. هدف میان مدت آن‌ها این است که مانع پیشرفت کشور شوند، بخصوص پیشرفت علمی.

ایشان در ادامه گفتند: هدف بلندمدت آن‌ها به ورشکستگی کشاندن دولت و کشور است، یعنی متلاشی کردن اقتصاد کشور است. کشوری که اقتصادش فروپاشید، ادامه حیاتش ممکن نیست. هدف دیگر آن‌ها این است که رابطه جمهوری اسلامی را با نیرو‌های مقاومت قطع کنند. خواب آشفته دشمن خبیث تعبیر نشده است. تحقق نیافتن این مقاصد را خودشان اعتراف می‌کنند. می‌خواهند جوان‌های ما را ناامید کنند و تحرک و نشاط را از آن‌ها بگیرند. البته در برخی‌ها اثر هم می‌کند و در داخل هم کسانی حرف‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند. یک خبری را در نوشته یا اظهارات کسی که در مجموعه‌های سیاسی می‌شنوند و دو روز بعد می‌بینید در فضای مجازی و روزنامه منعکس می‌شود. آن‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید تحریم رفع شود باید در مقابل آمریکا کوتاه بیایید و ایستادگی نکنید. برخی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اما در اغلب مردم اثر نمی‌گذارد؛ زیرا دشمن را شناخته‌اند و می‌دانند که مغرضانه حرف می‌زنند. اگر جریان تحریف شکست بخورد؛ جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد، زیرا عرصه، عرصه جنگ اراده‌ها است.

در همین رابطه، سخنان معظم له در فاصله زمانی بسیار کوتاهی از بازتاب بین‌المللی گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی برخوردار شد.

خبرگزاری بی‌بی‌سی تیتر خود درباره سخنرانی رهبر معظم انقلاب را اینگونه انتخاب کرد: «اینستکس» (ابزار حمایت از مبادلات تجاری) بازیچه چرندی است.

این خبرگزاری در خصوص سخنان مقام معظم رهبری اعلام کرد: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانش به مناسبت عید قربان گفت که اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام برای یافتن راه‌حل مهلت خواست و اقتصاد کشور را «معطل» کرد؛ اما در نهایت «هیچ کاری نکرد؛ آخرین ابتکار آن‌ها هم بازیچه چرندی به اسم اینستکس» بود. خود این، یک چیز مضر و غلطی است که این را هم انجام ندادند و نکردند».

خبرگزاری اسپوتنیک نیز این بخش از سخنان رهبر انقلاب را رسانه‌ای کرد: هدف کوتاه مدت دشمن از تحریم خسته کردن مردم است. چند سال است می‌گویند تابستان داغ؛ حالا امسال خودشان دچار تابستان داغ شدند. به وعده‌های این و آن نباید تکیه کرد. آخرین ابتکار اروپایی‌ها بازیچه چرندی به نام اینستکس بود که حتی همان هم تحقق پیدا نکرد.

خبرگزاری رویترز اینگونه سخنان مقام معظم رهبری را پوشش داد: ایران برنامه‌های هسته‌ای و موشکی بالستیک خود را متوقف نخواهد کرد؛ رویای آمریکا برای دستیابی به اهدافش از طریق تحریم‌ها و فشار حداکثری بر ایران هیچگاه به واقعیت نخواهد پیوست. تحریم‌های آمریکا ایران را قوی‌تر و خودکفا کرده است.

روسیا الیوم بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری را منتشر و در تیتری نوشت: هدف از تحریم‌های آمریکا در مدت زمان طولانی، به شکست کشاندن اقتصاد ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی گفت: رفتار آمریکا با ملت‌ها همچون رفتار پلیس آمریکایی با جورج فلوید بود و این کشور سیاست زانو بر گردن ملت‌ها را دنبال می‌کند.

پایگاه اینترنتی العهد در صفحه نخست خود سخنان رهبری را منتشر و در تیتری نوشت: آمریکای بحران زده هرگز نمی‌تواند ما را تسلیم کند.

این رسانه به صورت مشروح سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد و به نقل از ایشان نوشت: ملت ایران باید تمامی توان و امکانات خود را برای مقابله با دشمن به کار گیرد.

شبکه تلویزیونی المیادین به محض آغاز سخنان رهبری، فرمایشات حضرت آیت الله خامنه‌ای را در قالب جملاتی به صورت خبر فوری در صفحه نخست خود منتشر کرد. این رسانه به نقل از رهبری نوشت: تحریم‌های اقتصادی ایران باعث شد ما در بحث اقتصاد به درآمد‌های نفتی وابسته نباشیم. دولت آمریکا از مشکلات بسیاری در عرصه داخلی خود رنج می‌برد و این کشور و رژیم صهیونیستی با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. ما نمی‌خواهیم با واشنگتن مذاکره کنیم، زیرا این کشور می‌خواهد امور را به نفع خود پیش ببرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به انتشار گزیده‌هایی از سخنان رهبری پرداخت و به نقل از ایشان اعلام کرد: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی به وحدت بیشتر ایرانی‌ها و عراقی‌ها منجر شد. فشار‌ها بر ایران هرگز فایده‌ای نخواهد داشت و دشمنان به این موضوع اذعان می‌کنند. ما هرگز برنامه‌های موشکی خود را همانطور که آمریکا خواهان آن است، متوقف نخواهیم کرد.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی سارانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
1
سلام.مهمتری اصل برای بقای یک ملت وحاکمان کشور دشمن شنلسی هست اگردشمن روبشناسی وبدانی هدفش چیه وبرای خنثا کردنش تمام تلاشت روبکنی حطما سرباندمیشوید رهبربزرگ ایران باهوشترین رهبردنیاهست وتمام نقشهای دشمن روبه موقع میفهمدوخنثامیکند مثال اکراین نتونست دشمنش روبشناسد ودولتش نابودشد عربها هم دشمن شناس خوبی نبودن وتمام ثروتشون روازدست دادن توایران هم مصدق حکومتروبه دست گرفت وملتم خاهانش بودن ولی دشمن شناس خوبی نبود وهمه شنیدیم که چه برسرش امد پس باید به رهبرایران افرین گفت
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
1
جانم فدای رهبر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار