کد خبر: 1013248
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
افسر پلیس سفیدپوستی که در سال ۲۰۱۴ یک نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی را به ضرب گلوله به قتل رساند متهم نمی‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز پنجشنبه گزارش داده نتیجه یک بررسی جدید نشان می‌دهد اتهامی علیه افسر پلیسی که در سال ۲۰۱۴ یک نوجوان سیاه‌پوست به نام «مایکل براون» را به ضرب گلوله به قتل رسانده مطرح نخواهد شد.

طبق این گزارش، «وسلی بل»، دادستان این پرونده بعد از بررسی محرمانه‌ ۵ ماهه‌ای که بر روی تیراندازی مرگبار به «مایکل براون» انجام داده به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند «دارن ویلسن»، افسری که به سمت این نوجوان شلیک کرد را متهم کند.

وسلی بل با وجود این در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی گفت: «البته تحقیقات ما دارن ویلسون را تبرئه هم نمی‌کند.»

بل در ادامه گفته تحقیق درباره اقدامات ویلسن که به قتل براون منجر شده ضروری بوده است.

قتل مایکل براون توسط این افسرسفیدپوست در اوت ۲۰۱۴ به تظاهرات‌های گسترده‌ در سراسر آمریکا منجر شد که چندین هفته ادامه داشت.

بل گفت: «به دلیل اهمیت این پرونده برای جامعه سیاه‌پوستان و بنا به درخواست خانواده [براون] من فکر کردم ضروری است که ادله موجود را یک بار دیگر بررسی کنیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.»

وی اضافه کرد: «مسئله پیش روی ما مسئله ساده‌ای بود: آیا می‌توانیم بدون تردید ثابت کنیم که وقتی دارن ویلسون به مایکل براون شلیک کرد مرتکب قتل شد یا خیر. ما بعد از بررسی‌های مستقل و موشکافانه ادله نتوانستیم به نتیجه برسیم که او مرتکب قتل شده است.»

  اواخر سال ۲۰۱۴ هیئت منصفه دادگاه تصمیم گرفت علیه ویلسون کیفرخواست صادر نکند. سال بعد، وزارت دادگستری آمریکا به این جمع‌بندی رسید که اقدام ویلسون نقض حقوق شهروندی مایکل براون نبوده و هیچ اتهام فدرال علیه او مطرح نخواهد شد.

مایکل براون روز ۹ اوت در حالی به ضرب گلوله این افسرسفیدپوست کشته شد که غیرمسلح بود و دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود.

بسیاری از معترضان در تظاهرات‌هایی که بعد از قتل مایکل براون اتفاق افتاد دست‌هایشان را به نشانه اعتراض بالا گرفته و شعار می‌دادند: «دست‌هایمان بالا است شلیک نکنید.»

ان‌بی‌سی‌نیوز می‌گوید بل در پاسخ به این سئوال که چرا تحقیقات این پرونده محرمانه نگاه داشته شده گفت: «چون ما نمی‌خواستیم سیرک درست کنیم.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار