کد خبر: 1013237
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان:
غلامرضا صالحی اعلام کرد: از ابتدای امسال ۵۲ پرونده گران‌فروشی، ۳۲ پرونده احتکار، ۴ پرونده عرضه خارج از شبکه، ۲ پرونده اخفا و امتناع از عرضه کالا و ۱۰ پرونده تقلب در حوزه اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در استان اصفهان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان اظهار داشت : از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، ۷ هزار و ۱۱۵ فقره پرونده به شعبه تعزیرات حکومتی استان اصفهان وارد شده، درحالی که طی این مدت ۷ هزار و ۴۹۷ پرونده مختومه شده که حاکی از عملکرد بیش از صد درصدی و مختومه کردن پرونده های قبلی در این اداره کل است.

وی مهمترین پرونده هایی که به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده را مربوط به احتکار خودرو دانست و افزود: حدود ۲۵ فقره پرونده احتکار ۵۰۶ دستگاه خودرو در استان رسیدگی شد که بیشتر آنها ایرانی بود.

صالحی یکی دیگر از مهمترین پرونده های استان را مربوط به شرکت تولیدی شیر خام اعلام کرد که اقدام به گران‌فروشی و افزایش خودسرانه قیمت کرده بود و افزود: این شرکت به پرداخت ۴۵ میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان یکی دیگر از پرونده های مهمی که جریمه آن وصول شد را مربوط به متخلف ارزی دانست که به پرداخت ۱۳۲ میلیارد ریال جریمه به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی محکوم شد.

وی از رسیدگی به یک پرونده مهم مربوط به گران فروشی ۶ هزار حلقه لاستیک به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: پرونده دیگر اعلام نکردن موجودی کالا به ارزش ۴۴ میلیارد ریال شامل انواع لوازم خانگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان تصریح کرد: رسیدگی به پرونده ۵ پزشک متخصص به اتهام گران‌فروشی، خدمات و اخذ مبلغ اضافه از بیماران: این پزشکان علاوه بر استرداد مبلغ اضافه، به پرداخت دو برابر مبلغ در حق صندوق دولت محکوم شدند، همچنین مکلف به معاینه و ویزیت رایگان ۲۲۰ نفر افراد بی بضاعت و ۳۰۰ مشاوره رایگان شدند.

وی افزود:  نظارت بر بازار اقلام بهداشتی مثل الکل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک از ابتدای امسال ۵۲ پرونده گران‌فروشی، ۳۲ پرونده احتکار، ۴ پرونده عرضه خارج از شبکه اقلام بهداشتی، ۲ پرونده اخفا و امتناع از عرضه کالا و ۱۰ پرونده تقلب در ساخت اقلام و مواد ضدعفونی کننده که به شکل تقلبی وارد بازار شده بود مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از رسیدگی به پرونده احتکار مربوط به دستکش یکبار مصرف و شیلد صورت خبر داد و افزود: این پرونده احتکار به ارزش ۲۸ میلیارد ریال شامل ۱۰۶ هزار بسته صد عددی دستکش و ۳۰۵ هزار شیلد صورت هم اکنون درحال رسیدگی است.

وی در مورد هزینه سرویس مدارس دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته نیز گفت: اولیا دانش آموزانی که مبلغ سرویس مدارس را به صورت کامل و برای یک سال تحصیلی پرداخت کرده بودند می توانند هزینه روزهایی که مدارس به خاطر شیوع کرونا تعطیل بود را دریافت کنند و شرکت های خدمات دهنده مکلف هستند این مبلغ را برگردانند، درحالی که اگر امتناع کنند با آنها برخورد می کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان ابراز کرد: گران‌فروشی بیشترین شکایت مردم و در صدر تخلفات بوده است، درحالی که ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا داریم که شکایات مردمی مربوط به کالاهای مختلف است.

وی خاطرنشان کرد:  اتاق اصناف اصفهان به صورت روزانه و مرتب فعالیت واحدهای صنفی را رصد می کند، این مدت که درگیر ویروس کرونا هستیم اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در اولویت کاری تیم های گشت و بازرسی قرار دارد و با تخلفات به صورت جدی برخورد می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر