کد خبر: 1013157
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
در شرایطی که نیرو‌های نظامی فدرال به دستور دونالد ترامپ قصد داشتند با پادگانی کردن سیاتل، اعتراضات ضد نژادپرستی را به شدت سرکوب کنند، سه شنبه شب به دستور شهردار و به دلیل دامن زدن به تنش‌ها، از این شهر خارج شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  پس از یک هفته زد و خورد بین معترضان و مأموران امنیتی فدرال در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن، سه شنبه شب با خروج نیرو‌های فدرال، از شدت درگیری‌ها در این شهر کاسته شده است. جِنی دورکان، شهردار سیاتل سه شنبه شب از خروج نیرو‌های امنیتی فدرال از این شهر خبر داد. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، دورکان در صفحه توئیتر خود نوشت:وزارت امنیت داخلی امریکا به او خبر داده که مأموران یگان تاکتیکی گشت مرزی ایالات متحده از سیاتل خارج شده‌اند. به نوشته رویترز، دورکان در توئیت خود، دلیل این موضوع را شکایت مقام‌های محلی از تنش‌زایی نیرو‌های امنیتی فدرال، به جای آرام کردن اعتراضات عنوان کرده، اما وزارت امنیت داخلی امریکا به این خبر واکنش نشان نداده است.

شهردار شهر پورتلند از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خواسته پلیس‌های فدرال را یا اعزام نکند ویا آنان را از این شهر خارج کند. نظامیان فدرال امریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد بزرگ‌ترین شهر ایالت واشنگتن شدند تا ضمن محافظت از ساختمان‌های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی را در سیاتل سرکوب کنند.

این درحالی است که شهردار سیاتل در همان زمان ضمن مخالفت با استقرار نیرو‌های امنیتی فدرال در این شهر، اعلام کرده بود این امر از موافقت مقام‌های محلی برخوردار نیست و می‌تواند بیشتر باعث آسیب رسیدن به اماکن و اموال دولتی شود. بسیاری از شهر‌های امریکا از ۲۵می بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاهپوست به نام جورج فلوید، صحنه اعتراض بوده‌اند. پیش از این شهرداران شهر‌های پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس، آلبوکرک، نیو مکزیکو و واشنگتن در نامه‌ای به مجلس نمایندگان و سنای امریکا نوشتند: «به کار‌گیری بد و چشمگیر نیروی فدرال در شهر‌ها به دلیل اعتراضات به مقامات محلی هرگز نباید توسط این دولت صورت بگیرد.»

ترامپ تلاش می‌کند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، به اعتراضات علیه نژادپرستی در امریکا پایان دهد، اما با تهدید معترضان و اعزام نیرو‌های امنیتی برای سرکوب اعتراضات، به گسترش هر چه بیشتر اعتراضات دامن می‌زند. ترامپ بار‌ها معترضان به نژادپرستی و بی‌عدالتی در پورتلند و سیاتل را آنارشیست و آشوبگران بیمار و دیوانه خواند و در پیام توئیتری خود نوشته است: «رسانه اخبار جعلی در تلاش است معترضان پورتلند و سیاتل را به عنوان مردم شگفت‌انگیز، ملیح و بی‌گناه فقط برای کمی پرسه زدن به تصویر بکشد. در واقع، آن‌ها آنارشیست‌ها و آشوبگران بیمار و دیوانه‌ای هستند که مردان و زنان بزرگ مأمور اجرای قانون ما به راحتی آن‌ها را کنترل می‌کنند». ترامپ حتی از کنگره خواسته مجازات‌های سنگینی برای معترضانی که نماد‌های دوران برده‌داری را از بین می‌برند، درنظر بگیرد.

ترامپ منفور امریکایی‌ها

درحالی که نتایج نظرسنجی‌های اخیر در امریکا نشان می‌دهد که محبوبیت ترامپ به شدت کاهش یافته، خود او نیز به این مسئله اعتراف کرده است. دونالد ترامپ با اشاره به اعتماد بالای مردم به آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا، به عدم محبوبیت خود در میان مردم این کشور اعتراف کرد. به نوشته خبرگزاری رویترز، ترامپ که در نشان دادن وجهه‌ای قابل قبول در مقابله با ویروس کرونا ناکام مانده است در نشست خبری اذعان کرد: «هیچ‌کس از من خوشش نمی‌آید. احتمالاً این به خاطر شخصیتی است که دارم». ترامپ تأکید کرد: «فائوچی با دولت ما کار می‌کند و ما تقریباً همه توصیه‌های عالی او و دیگران نظیر دکتر دبورا بریکس را عملی کرده‌ایم. او مقبولیت بالایی دارد. پس چرا من و دولتم درخصوص مبارزه با این ویروس مقبولیت بالایی نداریم؟ ما نیز باید درجه مقبولیت بالایی داشته باشیم». این درحالی است که ترامپ علاوه بر اینکه در کنترل ویروس کرونا در امریکا عملکرد قابل قبولی نداشته و بار‌ها از عمل به توصیه‌های فائوچی و دیگر کارشناسان سر باز زده است، به‌خاطر تلاش جهت سرکوب اعتراضات نژادپرستی در این کشور نیز با کاهش شدید محبوبیت مواجه است. مدیریت ضعیف دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا، واکنش تند مقامات ایالتی را به همراه داشته است. ترامپ پیش‌تر نیز در سخنانی با اشاره به موج مخالفت‌های داخلی و نتایج نظرسنجی‌های انجام شده، گفته بود که احتمال دارد در انتخابات آتی ریاست جمهوری موفق نشود.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که رسانه‌های امریکایی اخیراً انجام داده‌اند، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با اختلاف ۱۰ درصدی از ترامپ پیشتاز است. به همین خاطر، ترامپ تلاش می‌کند با ناتوان جلوه دادن بایدن برای ریاست جمهوری، افکار عمومی را بار دیگر به سمت خود جلب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار