کد خبر: 1013039
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

رپورتاژ آگهی/ نصب کولر گازی تخصصی است که امروزه با فراگیر شدن استفاده از کولرهای گازی در جامعه، نیاز به آن بیشتر شده، و افراد می توانند با شرکت کردن در دوره آموزش کولر گازی این مهارت را فرا بگیرند. کولرهای گازی امروزه به صورت گسترده در جامعه مورد استفاده قرار می گیرند و در ساختمان سازی نوین نیز به استفاده از آنها در ساختمان اندیشیده می شود،  و در نتیجه به ندرت از روش های سنتی و کولرهای آبی استفاده می شود.

نصب کولر گازی چگونه است و چه مراحلی دارد؟

 از مهمترین مزایای کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی می توان به این موارد اشاره کرد:

استهلاک کمتر
قدرت بازدهی بیشتر
عدم نیاز به آب
عدم نیاز به مراقبت های پیوسته
قابلیت اشغال جای کمتر
بهبود کیفیت هوای داخل منزل

نصب کولر گازی فنی تخصصی است که با شرکت کردن در دوره آموزش کولر گازی این مهارت را به دست آورد. نصب این انوع از کولر بسته به نوع کولر گازی دارای تفاوت هایی است. این کولرها در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

کولرهای یک تکه یا پنجره ای
اسپلیت ها یا همان کولرهای دو تکه
کولرهای دیواری، سقفی و غیره

طریقه نصب کولر گازی چگونه است؟

نصب کولر گازی مهارتی است که باید بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام شود تا بتوان از آن بازدهی مناسب را انتظار داشت. برای نصب این وسیله به صورت استاندارد مراحلی لازم است که در دوره های کولر گازی به افراد آموزش داده می شود. ما در ادامه این متن به معرفی این مراحل و استانداردهای آن می پردازیم. این مراحل و استانداردها عبارتند از:

نقشه نصب کولر گازی
ابزار نصب کولر گازی
نصب یونیت داخلی
نصب یونیت خارجی

نصب کولر گازی چگونه است و چه مراحلی دارد؟

مرحله اول: طراحی نقشه نصب کولر گازی

نصب این وسیله باید بر اساس یک نقشه از پیش طراحی شده انجام گیرد. برای این کار باید بر اساس نقشه ساختمان و نقاطی که قصد داریم در آنها از باد کولر استفاده شود، یک نقشه طراحی کرده و کولر گازی را در آن نصب کنیم. داشتن نقشه برای نصب کولر گازی باعث می شود فرآیند نصب با زمان کمتر و به صورت هدفمندی انجام شود.

نصب کولر با استفاده از نقشه یکی از استانداردهای رایجی است که در سراسر دنیا و انجام می شود. در ایران نیز کسانی که در دوره آموزش کولر گازی شرکت کرده اند با این تخصص آشنا هستند و برای انجام سفارشات خود آن را انجام می دهند. در هنگام طراحی نقشه باید این وسیله در جاهایی نصب شود که به دور از نور خورشید بوده، و امکان پخش باد تولید شده در قسمت های مختلف وجود داشته باشد.

مرحله دوم: آشنایی و در اختیار داشتن ابزار نصب کولر گازی

نصب کولر گازی تخصصی است که برای انجام آن به صورت استاندارد و صحیح، نیاز به یک سری ابزار عمومی و تخصصی است. از مهمترین ابزار نصب کولر گازی می توان به این موارد اشاره کرد:

لوله بر مسی: از این ابزار برای بریدن لوله مسی که بین یونیت داخلی و بیرونی کولر گازی نصب می شود، استفاده می کنند. کار با این ابزار نیاز به تخصص و حوصله دارد، زیرا در صورت عدم توانایی لوله ها به صورت اصولی بریده نمی شوند.
پرچ کن: نام دیگر این وسیله لاکن کن لوله مسی است. پس از بریدن لوله های مسی و برای اینکه بتوان لوله ها را پیچ و مهره کرد، نیاز به این ابزار است.
پمپ وکیوم: لوله های تبرید کولرهای گازی باید عاری از رطوبت و هوا باشند، برای این کار به صورت تخصصی از پمپ وکیوم استفاده می شود.
منیفولد سرویس: این ابزار در واقع یک گیج فشار است و برای بررسی تنظیم میزان شارژ کولر گازی از آن استفاده می شود.
مانومتر: از مانومتر برای اندازه گیری فشار در سیستم های کولرهای گازی مختلف استفاده می شود. مانومتر در انواع مختلفی تولید می شود که از جمله آنها می توان به دیجیتال، دیافراگمی، روغنی و عقربه ای اشاره کرد.
مولتی متر: خازن ها یکی از مهمترین قطعات کولرهای گازی هستند که بررسی صحت عملکرد آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این قطعه برای کمپرسور و فن کولر استفاده می شود.
فنر خم کن لوله های مسی: گاهی لازم است که لوله های مسی در یک قسمت خم شوند. برای خم کردن لوله های مسی باید از ابزار تخصصی استفاده شود که فنر خم کن لوله های مسی بهترین وسیله است.

مرحله سوم: نصب یونیت داخلی و خارجی کولر گازی

نصب این وسیله دو مرحله مهم دارد که این مراحل یونیت داخلی و خارجی هستند. برای نصب یونیت داخلی کولر گازی باید به یک سری نکات مهم توجه کرد. این نکات مهم عبارتند از:

محل مناسبی را برای نصب یونیت داخلی انتخاب کنید
برای نصب یونیت داخلی از دیوارهای مستحکم استفاده کنید
اطراف یونیت داخلی باید از طرفین به میزان 15 سانتیمتر آزاد باشد
یونیت داخلی باید از مکان هایی که احتمال نشت گاز وجود دارد، به دور باشد
دستگاه یونیت داخلی باید حداقل یک متر از سیم آنتن و همچنین خطوط اتصال مخابراتی به دور باشد، زیرا پارازیت های ایجاد شده از این وسایل می توان کارکرد یونیت داخلی را با اختلال همراه کند.

نصب کولر گازی در مرحله نهایی با اجرای یونیت خارجی همراه است. برای انجام این مرحله نیز همانند مرحله یونیت داخلی باید به یک سری نکات مهم توجه کرد. مهمترین این نکات عبارتند از:

یونیت خارجی را در مکان های آزاد و به دور از نور مستقیم آفتاب و همچنین تا حد امکان به دور از گرد و غبار نصب کنید
اطراف یونیت خارجی کولر گازی باید حداقل 30 سانتیمتر فضای آزاد باشد
این یونیت باید از زمین فاصله داشته باشد و در بیان ساده تر باید از قسمت زیرین نیز دارای فاصله باشد
همانند یونیت داخلی این یونیت باید از آنتن و وسایل پارازیت دار، حداقل یک متر فاصله داشته باشد.

نصب کولر گازی چگونه است و چه مراحلی دارد؟

بهترین راه برای فرا گرفتن مهارت های نصب کولر گازی

نصب کولر گازی مهارتی است که افراد با فراگرفتن آن می توانند صاحب یک شغل و حرفه شوند. آموزشگاه فنون برق تهران به عنوان بهترین مرکز آموزش کولر گازی دوره آموزشی کولر گازی را برگزار می کند و با آموزش های عملی و تخصصی این مرکز علاقه مندان به این حوزه را به راحتی به بازار کار این رشته وارد می کند.

برخی از مزایای دوره کولر گازی در این آموزشگاه عبارتند از:

آموزش عملی در کارگاه های مجهز
ارائه مدرک رسمی فنی حرفه ای
آموزش زیر نظر اساتید متخصص
مشاوره بازار کار و کسب و کار به صورت رایگان
امکان بازآموزیی رایگان دوره در صورت عدم یادگیری
امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی
آموزش بر اساس جدیدترین سرفصل های آموزشی
ارائه خوابگاه
و غیره

این آموزشگاه علاوه بر دوره کولر گازی دوره های متعدد دیگری را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. آموزش تعمیرات ای سی یو خودرو، دوره آموزش برق ساختمان، آموزش plc، آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش پکیج دیواری، آموزش هوشمند سازی ساختمان بخش کوچکی از دوره های این آموزشگاه می باشد.

در صورتی که علاقه مند حضور و ثبت نام در دوره های این آموزشگاه هستید می توانید به سایت فنون برق به آدرس مراجعه کنید، همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.  

آدرس آموزشگاه فنون برق: میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی 100 متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مهرسان پلاک 2 طبقه اول

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار