کد خبر: 1012191
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
جنبش حماس:
جنبش حماس حرکت جنگنده های آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جنبش حماس اعلام کرد که حرکت جنگنده‌های آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایران و در معرض خطر قرار دادن زندگی مسافران آن محکوم است.

این جنبش ادامه داد: باید تمام اختلافات و درگیری‌ها میان اقشار مختلف امت واحده را کنار گذاشته و تلاش‌ها را یکپارچه کنیم.

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرده بود: ما به شدت اقدام تروریستی صورت گرفته علیه هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم می‌کنیم.

این جنبش ادامه داد: این واقعه تروریستی بیانگر نیت‌های خصمانه آمریکا و نقش این کشور در تهدید امنیت منطقه ما است.

جنبش حماس هم چنین اعلام کرد: این اقدام آمریکایی‌ها بیانگر منطق قلدرمآبانه آنها است و هدف قرار دادن غیر نظامیان به این صورت، در واقع نهادینه کردن مفهوم تروریسمی است که در قوانین بین المللی به آن اشاره شده است.

این جنبش بیان کرد: این تجاوز آمریکا در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه منافع امت ما صورت می‌گیرد. باید همگان در برابر پروژه صهیونیست‌ها متحد شوند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ایران حق دارد هر اقدامی برای واکنش به این حرکت تروریستی علیه هواپیمای مسافربری خود انجام دهد.

یک فروند هواپیمای ماهان به شماره پرواز ۱۱۵۲ که از فرودگاه امام خمینی به مقصد بیروت در پرواز بود با ایجاد مزاحمت از سوی دو فروند جنگنده امریکایی مواجه شد که از یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه مدیترانه در آسمان سوریه در پرواز بودند؛ این دو جنگنده به قدری به هواپیمای مسافری ماهان نزدیک شدند که خلبان ایرانی این هواپیما تصمیم گرفت برای حفظ ایمنی پرواز و مسافران، اقدام به کاهش ارتفاع کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار