کد خبر: 1011891
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کمیته تحصن مسالمت‌آمیز استان «المهره» در شرق یمن به ائتلاف سعودی-اماراتی هشدار داد که اجاره تکراری سناریوی اشغال «سقطری» را نمی‌دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کمیته تحصن مسالمت‌آمیز استان «المهره» در شرق یمن، ائتلاف سعودی-اماراتی را از تحریک ابزارهایش – در اشاره به شورای انتقالی جنوب - برای آشوب در این استان بر حذر داشت و تأکید کرد، اجازه تکرار سناریوی کودتای سقطری در المهره را نمی‎دهد.

بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، این هشدار پس از آن انجام شد که المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب؛ وابسته به امارات) قصد برگزاری تظاهرات در «الغیظه» پایتخت المهره در شنبه آینده (۲۵ ژوئیه) در تأیید حضور خودش را دارد و از مردم استان‌های مختلف یمن دعوت به شرکت کرده است.

در بیانیه کمیته تحصن مسالمت‌آمیز المهره آمده است: شورای انتقالی جدایی‌طلب از خلال این تظاهرات قصد به راه انداختن تنش و آشوب در استان و تسلط بر سازمان‌های قانونی را دارد، تکرار اتفاقی که در المهره افتاد.

این کمیته، ائتلاف سعودی-اماراتی را در پشت پرده تنش مذکور دانست و افزود، تلاش‌های مسالمت‌آمیز خود را ادامه می‌دهد و دعوت از مردم در تمام شهر‌های استان المهره برای دفاع را از سرمی‌گیرد.

کمیته مذکور تأکید کرد، در صورتی که نیرو‌های سعودی در فرودگاه الغیضه یا مکان‌های دیگر دیده شوند تحصن نامحدود خود را به مقابل فرودگاه الغیضه خواهد کشاند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده، همزمان با برگزاری نشست گسترده در المهره، عربستان سعودی «محمد علی یاسر» استاندار المهره را فراخوانده است. دعوت از جدایی‌طلبان برای تظاهرات در المهره و سوءاستفاده از غیبت استاندار المهره نشان‌دهنده نیت‌های پنهان برای اجرای توطئه است.

کمیته تحصن المهره از «تمامی آزادگان در این استان» درخواست کرد، در مقابل این طرح‌ها بایستند و سپس بر ادامه مبارزه مسالمت‌آمیز تا اخراج اشغالگران سعودی-اماراتی تأکید کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار