کد خبر: 1011842
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
لاوروف در نشست خبری مشترک با «ظریف»:
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که هرگونه تلاش برای وضع تحریم تسلیحاتی نامحدود علیه ایران اقدامی غیرقانونی است و هرگز موفق نخواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست خبری که پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران برگزار شد، تصریح کرد که هرگونه تلاش برای وضع تحریم تسلیحاتی نامحدود علیه ایران اقدامی غیرقانونی است و اینگونه اقدامات از سوی ایالات متحده موفق نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: «شورای امنیت سازمان ملل یک تحریم تسلیحاتی را به معنای واقعی کلمه علیه جمهوری اسلامی ایران وضع نکرد، شورای امنیت یک رژیم مسامحه آمیز را علیه تأمین انواع معینی از تسلیحات به ایران مطرح کرد و این رژیم که برای یک دوره زمانی محدود بکار رفت، در ماه اکتبر به پایان می‌رسد و هرگونه تلاش برای استفاده حداکثری از وضعیت کنونی، تمدید این رژیم و سپس معرفی یک تحریم تسلیحاتی نامحدود فاقد زمینه‌های قانونی، سیاسی یا اخلاقی است».

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که «موضع روسیه در قبال این موضوع کاملاً روشن است: مسکو مخالف هرگونه اقدامی [برای تمدید تحریم تسلیحاتی]است و هیچ‌گونه دلیلی برای موفقیت این گونه اقدامات نمی‌بیند».

گفتنی است که ایالات متحده پیش از این پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده که به موجب آن تحریم تسلیحاتی ایران تمدید می‌شود.

بلندپایه‌ترین دیپلمات روسیه همچنین گفت که ظریف در جریان دیدار خود از مسکو پیام «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه رساند.

وی در این باره گفت: «آقای وزیر [ظریف]پیش از گفتگوهایمان، پیام رئیس جمهور آقای روحانی را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تحویل داد. این پیام در جریان گفتگویی تلفنی ارائه شد و سپس ما گفتگو‌ها را در عمارت وزارت خارجه برگزار کردیم».

شایان ذکر است که این دومین دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه در شهر مسکو ظرف یک ماه گذشته است.

لاوروف همچنین در خصوص ادعای «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که در کتاب خود گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته مسکو به حضور ایران در سوریه نیازی ندارد، گفت: «گمان نمی‌کنم آقای بولتون هیچ‌گونه مدرکی برای انتساب این سخنان به پوتین در اختیار داشته باشد و این نوع اظهارات متعلق به رئیس جمهور روسیه نیست».

وی افزود: «مشی ما این‌طور نیست و خط مشی پوتین هم انجام چنین رفتار‌هایی پشت سر شریکانش نیست».

لاوروف همچنین تأکید کرد که روسیه به طور نزدیک با ایران و ترکیه در تلاش برای حل بحران سوریه است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار