کد خبر: 1011123
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف سبزوار مطرح کرد؛
دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف سبزوار گفت: افزون بر ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در مناطق حاشیه این شهر زندگی می‌کنند که بیکاری و اقتصاد ضعیف این خانواده‌ها سبب بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی شده است.

مهدی برزویی عنوان کرد: سبزوار پس از کلان شهر مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی استان خراسان رضوی را دارد و حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت آن در مساحت ۵۲۰ هکتاری درگیر معضل حاشیه نشینی هستند.

وی به اشاره به شرایط حاد و بحرانی در مناطق حاشیه نشینی سبزوار تصریح کرد: این مناطق هم اینک در  موقعیت اضطرار اجتماعی قرار دارند و طرح‌های ساخت اماکن ورزشی مشکلی را حل نمی‌کند و استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر فضاهای فیزیکی مدارس و مساجد باید در دستور کار این ستاد قرار بگیرد.

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف سبزوار گفت: با ایجاد مشاغل خانگی به وسیله سرمایه‌های کوچک و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای خانواده‌های ساکن در این مناطق می‌توان علاوه بر کاهش آسیب‌های موجود به رشد اقتصاد خانواده نیز کمک کرد.

برزویی افزود: مناطق حاشیه این شهر مولود مهاجرت بی‌رویه ساکنان روستایی طی دو دهه گذشته به شهر سبزوار و سکونت آن‌ها در مناطق پیرامونی شهر به علت ارزان بودن قیمت زمین بوده است.

وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته با هدف توسعه متوازن شهری و عدالت اجتماعی ۱۱۴ طرح و راهکار بازآفرینی شهری شامل طرح‌های عمران شهری، ساخت بوستان، مدارس ابتدایی، احداث کمربندی، پایگاه‌های بهداشت، ایجاد کتابخانه و مراکز ورزشی و مشاوره در محلات حاشیه شهر سبزوار با همکاری شهرداری، نهادهای اداری و مشارکت شهروندان اجرا شده است.

برزویی مطرح کرد: محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، قلعه نو، شرق صالح‌آباد و محله‌های اسلام‌آباد، جعفرآباد و زرگرها در ردیف سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌نشین شهر سبزوار قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار