کد خبر: 1010685
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
سرمربی موفق لیورپول به این زودی‌ها از مرسی‌ساید نمی‌رود. یورگن کلوپ همان مربی است که شیوه مربیگری‌اش طرفداران زیادی دارد و حتی بازیکنان زیادی نیز آرزو می‌کنند که افتخار شاگردی این مربی را داشته باشند. منتها مرد آلمانی فعلاً قصد دارد به مسیرش در لیورپول ادامه دهد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  فقط سه بازی دیگر از رقابت‌های این فصل لیگ انگلیس باقی مانده و لیورپول زودتر از پایان آنها، جشن قهرمانی‌اش را برگزار کرده است. با روشن شدن تکلیف قهرمان جزیره یک‌بار دیگر خبر‌های مختلفی در خصوص نقل‌مکان یورگن کلوپ به تیم‌های دیگر سر زبان افتاده است. این‌بار گزینه احتمالی یک تیم باشگاهی نیست، بلکه تیم ملی آلمان است. روز گذشته رسانه‌های اروپایی هر کدام تلاش کردند ابعاد مختلف این خبر را بررسی کنند. سایت ESPN با اشاره به درخشش‌های خیره‌کننده کلوپ در سال‌های گذشته نوشت: «یورگن کلوپ در سال ۲۰۱۶ با بندرنشینان به توافق رسید و پس از امضای قرارداد، کارش را در مرسی‌ساید شروع کرد. او طی این چهار سال هم لیورپول را قهرمان اروپا کرد و هم انگیس را، به ویژه اینکه قهرمانی جزیره پس از ۳۰ سال به دست آمد و این برای هواداران ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. رضایت سران باشگاه باعث شد قرارداد این مربی در دسامبر سال گذشته تا سال ۲۰۲۴ تمدید شود. تمدید طولانی‌مدت کلوپ به این معنا بود که او حالا‌حالا‌ها خیال ترک جزیره به سرش نزند. یورگن کلوپ به سایت SWR Sport گفته که تا چهار سال آینده قطعاً از انگلیس نخواهد رفت: «چهار سال در لیورپول بودم و چهار سال دیگر نیز قرارداد دارم. منتها در آینده کسی نمی‌داند چه اتفاقی رخ خواهد داد.» تجربه نشان داده که مرد آلمانی تاکنون در هیچ تیمی بیش از هفت سال دوام نیاورده است. البته مأموریت کلوپ هنوز در آنفیلد به پایان نرسیده؛ با اینکه لیورپول قهرمان فصل شده، اما آن‌ها برای رسیدن به رکورد کسب ۱۰۰ امتیاز در یک فصل باید سه بازی باقی مانده خود را با پیروزی به پایان برسانند. آرسنال، چلسی و نیوکاسل رقبای آخر هستند.»

در صورتی که یورگی تصمیم بگیرد به تیم دیگری نقل مکان کند باید منتظر شنیدن نام یکی از تیم‌های بزرگ دنیا باشیم. با اینکه یواخیم‌لو روز‌های خوبی را با ژرمن‌ها پشت سرگذاشته، اما نام کلوپ به عنوان رقیب او مطرح شده است. نشریه سان در گزارشی به نقش موفق سرمربی تیم قهرمان اشاره کرده است: «کلوپ با اینکه در لیگ برتر به افتخارات زیادی رسیده و یکی از موفق‌های تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود، اما هرگز علاقه‌اش برای بازگشت به آلمان را رد نکرده است. از گوشه و کنار شنیده می‌شود که این مربی بعد از آنکه یک بار قراردادش را به مدت چهار سال تمدید کرد دیگر حاضر به تمدید دوباره نخواهد شد و در این صورت درسال ۲۰۲۴ به سرمربیگری تیم ملی کشورش فکر خواهد کرد. مرد ۵۳ ساله پروژه موفقیت در لیورپول را به خوبی پیگیری کرد تا در نهایت آرزوی سه دهه هواداران تیم به حقیقت پیوست. با اینکه طی این مدت او تمام سختی‌ها را تحمل کرد و با انتقاد‌های تند و تیر انگلیسی‌ها نیز کنار آمد، اما در گفت‌وگوی اخیرش با رسانه آلمانی برای اولین بار از اهداف بعدی‌اش سخن گفت: بعد از اینکه قراردادم در لیورپول تمام شد به فکر یک تیم دیگر خواهم بود، یک تیم باشگاهی یا شاید هم یک تیم ملی. این را می‌دانم که برنامه‌هایم را ادامه خواهم داد و حتی شاید در سال‌های آینده نظرم در مورد مسائل مختلف تغییر کند.»

هرگونه تغییر در کادرفنی قهرمان انگلیس فوتبال اروپا را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ از یک سو تصمیم کلوپ در انتخاب تیم جدید و از سوی دیگر جانشین او در مرسی‌ساید. بدون شک این مسائل برای فوتبال قاره سبز اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. سایت گل در این باره نوشت: «یورگن تاریخ دقیق ترک جزیره را اعلام کرده؛ سال ۲۰۲۴ و درست بعد از اتمام قراردادش با لیورپول. کلوپ علاوه بر فتح اروپا، قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را نیز با قرمز‌ها تجربه کرده و از حیث کسب افتخارات باشگاهی دیگر خلأیی احساس نمی‌کند. به نظر می‌رسد پذیرفتن سکان هدایت ژرمن‌ها بهترین تصمیم برای او خواهد بود.»

بازی‌های باقی مانده این فرصت را به مرد موفق لیورپول می‌دهد که یک رکورد دیگر نیز به نام کلوپ ثبت شود تا حسن‌ختام این فصل لیگ برتر باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار