کد خبر: 1005653
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
پخش تصاویر شبکه‌های ایرانی الکوثر و سحر (اردو‌زبان) از ماهواره‌های «یوتل ست» و «پاک ست» به دلیل نپرداختن بدهی، متوقف شد و ممکن است به زودی دیگر شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی نیز به همین مشکل دچار شوند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: تخصیص نیافتن بودجه ارزی صداوسیما از سوی دولت باعث شد تا دو شبکه مهم منطقه‌ای صداوسیما از روی ماهواره حذف شوند. شبکه «الکوثر» و کانال ۲۴ ساعته اردوزبان شبکه «سحر»، متعلق به معاونت برون مرزی صداوسیما به خاطر انباشت بدهی‌های مالی به شرکت‌های ارائه کننده خدمات ماهواره‌ای، از روی دو ماهواره «یوتل ست» و «پاک ست» حذف شدند.

در روز‌هایی که اعتراضات به نژادپرستی و نظام حاکم در امریکا به اوج خود رسیده است و لزوم فعالیت رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگر به چشم می‌آید، قطع شدن پخش دو شبکه مهم ایرانی باعث شد تا توان رسانه‌ای جمهوری اسلامی در نبرد رسانه‌ای دچار نقص شود؛ موضوعی که کارشناسان رسانه نسبت به آن هشدار داده‌اند. امیر دبیری‌مهر، کارشناس رسانه در گفتگو با «آنا» به اهمیت حضور شبکه‌های برون‌مرزی و تاثیر بین‌المللی آن‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «شبکه‌های برون مرزی بازتاب‌دهنده واقعیات، تحولات و دستاورد‌های اسلام سیاسی در منطقه خاورمیانه و جمهوری اسلامی در داخل و در خارج از کشور هستند. با توجه به جریانات حاکم رسانه‌ای در دنیا که اصل فعالیت را بر سانسور، نادیده گرفتن و تحریف این دستاورد‌ها بنا نهاده‌اند، رسانه‌های برون‌مرزی نقش مهم و منحصر‌به‌فردی را در ارائه چهره واقعی از اسلام و انقلاب و خنثی کردن توطئه دشمنان دارند.»

مراد عنادی کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفتگو با «تسنیم» با اشاره به اینکه شبکه‌های برون‌مرزی ابزار قدرت نرم جمهوری اسلامی هستند، تأکید می‌کند: «شبکه‌های برون مرزی نباید درگیر گروکشی‌های داخلی و سیاسی شوند. این شبکه‌ها باید در اولویت قرار گیرند و نگاه و توجه به آن‌ها در چارچوب منافع ملی باشد. باید رسانه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی را از سیاسی‌بازی‌ها و گروکشی‌های جناحی مصون داشت.»

برخی از رسانه‌ها، موضوع درخواست دولت برای در اختیار گرفتن فرکانس‌های مخابراتی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که در اختیار صداوسیماست و مخالفت رسانه ملی با واگذاری آن‌ها به دولت را عاملی برای گروکشی دولت و نگرداختن بودجه ارزی به صداوسیما برای پرداخت هزینه‌های ماهواره‌ای اعلام کرده‌اند. این موضوع می‌تواند فعالیت دیگر شبکه‌های ایرانی در فضای بین‌المللی را مختل و حتی از کار بیندازد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
تا بودجه دستگاه های مستقل از دولت؛ مثل صدا و سیما ؛ نیروهای مصلح و..... به صورت مجزا؛ تنظیم و تصویب و تخصیص نیابد عملا همه این دستگاه ها ، استقلال ندارندو دولت میتواند با بازیهای بودجه ای یا عملکرد آنها را محدود کند یا سمت و سوی برنامه ها و حرکت آنها را تغییر دهد
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
بحثهای تکراری و بی نتیجه!
اینکه چرا دولت باید بتواند سمت و مسیر کشور را به خواسته های شخصی و گروهی عده ای تغییر دهد در کجای دنیا مرسوم است؟
چگونه ممکن است رئیس یک دولت به دل بخواه خود و تعهدات خائنانه بودجه هوا فضای کشور را قطع کند ! یا بودجه نیروهای مسلح کشور را بالا و پائین کند تا در کشور کودتا کند!؟
اینها نباید از اساس امکان پذیر باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار