کد خبر: 1005005
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نسبت به کمبود آب شرب در استان درپی افزایش مصرف مشترکان شهری و روستایی هشدارداد.

سید ابراهیم علوی با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی افزایش دما و احتمال ادامه گرمایش هوا و به تبع آن بالا رفتن مصرف آب در شهرها و روستاهای استان ضرورت مدیریت مصرف آب توسط شهروندان و مشترکان بیش از پیش احساس می شود .

وی خاطر نشان کرد: هر چند وضعیت بارش ها در اوایل امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به مراتب بهتر بوده ولی باید در نظر داشت نزولات جوی به شکل باران تاثیر چندانی بر منابع آب زیر زمینی که تامین کننده 98درصد آب شرب مورد نیاز یک میلیون و 300 هزار مشترک تحت پوشش است را ندارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه بارش‌های اخیر جبران منابع از دست رفته از خشکسالی‌های سنوات قبل را نمی‌کند از چاه‌ها به عنوان منابع اصلی تامین آب شرب استان نام برد و اظهار کرد: سفره‌های زیرزمینی تاثیر کمی از این بارندگی‌ها برده‌اند و امکان برداشت بیشتر از این منابع به سختی امکان پذیر است، لذا تنها راه ارائه پایدار خدمات تامین آب شرب مدیریت مصرف و بهینه مصرف کردن است .

علوی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار تمام توان عملیاتی خود را بکار گرفته است تا امر مهم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در جهت مقابله با بیماری کرونا و ادامه جریان آب شرب دچار مشکل و اخلال نشود.

وی استمرار این روند را نیازمند همکاری تک تک هم استانی‌ها در مصرف صحیح و اصولی آب دانست و متذکر شد: در صورت عدم توجه به اصل تاثیر گذار مدیریت مصرف، تلاش‌های شبانه روزی سقایان بی اثر خواهد ماند و قطعا مصرف کنندگان با قطع آب و یا حداقل کاهش فشار آب مواجه خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار