کد خبر: 1003342
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
در حالی که مجلس دهم با کارنامه نه چندان قابل دفاعش، به روز‌های پایانی عمر خود نزدیک می‌شود، برخی از رسانه‌های وابسته به دولت و جریان اصلاحات، همچنان توجه خود را بر مناسبات حاکم مجلس یازدهم از جمله انتخابات هیئت رئیسه متمرکز کرده‌اند.

این آدرس غلط بیش از هر چیزی می‌تواند به فرافکنی از عملکرد غیرقابل دفاع فراکسیون امید مجلس (اصلاح‌طلبان) برگردد که این روز‌ها اختلافات اصلاح‌طلبان از آن بعضاً به فضای رسمی رسانه‌ها هم راه پیدا کرده است. روز پنج‌شنبه، اما دو روزنامه اعتماد و شرق سراغ هیئت رئیسه مجلس یازدهم و ریاست احتمالی قالیباف بر این مجلس رفتند و با استناد به برخی ادعا‌های خود، باز هم بر تنور اختلافات خود ساخته پرداختند. اعتماد در گزارشی با عنوان «خداحافظی رسمی با سردار» نوشت: «تن‌ها ۱۳ روز زمان باقی است تا منتخبان دوره یازدهم مجلس ردای نمایندگی را به تن کرده و با حضور در صحن سبز ساختمان بهارستان، بر کرسی‌هایی تکیه بزنند ... از این‌رو در روز‌های اخیر رقابت درون‌جناحی آنان چنان افزایش یافته که نه در خفا که علناً و در شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را متهم به خروج از دایره «انقلاب» کنند، همانند واکنش حامیان محمدباقر قالیباف پس از انتشار خبر ائتلاف اعضای جبهه پایداری و حزب مؤتلفه با حامیان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق برای دستیابی به کرسی ریاست مجلس». این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «عدم‌حضور قالیباف در آخرین نشست وفاق اصولگرایان زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید اولین مصوبه این نشست عدم کاندیداتوری رئیس مجلس آینده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بوده و این یعنی از قرار معلوم شهردار اسبق تهران هنوز در ذهن و دلش گوشه‌چشمی به پاستور و ردای ریاست‌جمهوری دارد». این جریان البته بیش از آنکه نگران رقابت‌های درونی مجلس بر سر ریاست آن باشند، نگران کارنامه خود در مجلس و شهرداری تهران هستند. عصبانی از اینکه ماجرای مقایسه کارنامه پربار قالیباف در شهرداری با کارنامه خالی اصلاح‌طلبان در شهرداری، قرار است یک‌بار دیگر در مقایسه کارنامه مجلس دهم با مجلس یازدهم تکرار شود.

روزنامه شرق هم با انتخاب عکس نخست خود به قالیباف با عنوان «ائتلاف علیه قالیباف» همان خط تخریبی اعتماد را دنبال کرد و نوشت: «افتتاح مجلس یازدهم از آنجا که به‌شدت تحت تأثیر انتخاب رئیس پارلمان قرار گرفته باعث شده که اردوکشی درون اصولگرایان هرچه به روز‌های آغازین خود نزدیک‌تر می‌شود، قطبی‌تر شود. آن‌طور‌که از اخبار برمی‌آید، روز گشایش، ما با دو قطب قالیبافیون و حواریونش و قطب مخالفان قالیباف به رهبری میرسلیم روبه‌رو خواهیم بود.» این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «بخشی از اصولگرایان که از تجربه ریاست لاریجانی بر سه دوره مجلس به‌شدت شاکی‌اند و معتقدند که او مجلس را دیکتاتورگونه و فردمحورانه اداره کرده است به‌شدت به‌دنبال کاهش قدرت رئیس مجلسند؛ از طرحی که هم‌اکنون آماده کرده‌اند تا به محض آغاز مجلس در دستورکار قرار دهند تا جلوگیری از ریاست شخص قالیباف.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار