کد خبر: 1002635
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
کرونا ضیافت‌های افطاری هر ساله را تعطیل کرده است. روز گذشته، اما احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت هشدار داد که در صورت برگزاری ضیافت‌های افطاری برای جلب آرای منتخبان مردم در مجلس یازدهم، اسامی میزبانان را اعلام خواهد کرد. توکلی در نامه خود نوشته: «در ادوار اخیر مجلس برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهراً در این دوره نیز تکرار می‌شود. بی‌شک این رفتار اموی در این دوره زشت‌تر و شرم‌آورتر است، چون ادعای اصولگرایی هست و ملتی که این خانه را به عاریه به شما سپرده‌اند، زندگی مشقت‌بارتری دارند.» این نامه می‌افزاید: «کارگروه مجلس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، با مسئولیت برادر محترم جناب دکتر امیرآبادی نماینده مردم شریف قم، مصمم است نام میزبانان ضیافت اشرافی را اعلام کند.»

چند روز پیش از این، نشست فراکسیون زاگرس‌نشینان با حضور برخی منتخبان مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه گوناگون باعث حواشی و اعتراضاتی شد. گفته شد این جلسه در هتل اسپیناس برگزار می‌شود، اما گویا در اتاق بازرگانی برگزار شد. مالک شریعتی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نوشت: «در جلسه دیشب برخی منتخبان -انتقال یافته از هتل اسپیناس به اتاق بازرگانی! - یک معاون رئیس جمهور، یک وزیر، چندین معاون وزیر و رئیس بانک به همراه برخی نمایندگان ردصلاحیت‌شده مجلس دهم شرکت داشتند و یکی از نامزد‌های ریاست مجلس هم فقط برای صرف افطار! حضور یافته است.»

علی ربیعی، سخنگوی دولت، اما در نشست خبری خود دخالت دولت در انتخاب رئیس مجلس را رد کرده و گفته که «دولت هیچ نظر و دخالتی در مسائل داخلی مجلس از جمله انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها ندارد و نخواهد داشت... اگر نماینده‌ای اعلام کرده بگوید کدام معاون رئیس‌جمهور و برای چه فردی تلاش می‌کند. ما قطعاً می‌دانیم که چنین نظری در دولت وجود ندارد.»

یکی از نمایندگان منطقه زاگرس که به این جلسه دعوت شده بود، به خبرگزاری آنا گفته است میزبان این جلسه غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم است. تبلیغات انتخاباتی تاجگردون در بهمن ۹۸ حواشی بسیاری را به وجود آورد. او که از نمایندگان نزدیک به جریان اصلاحات و مورد حمایت لیست امید است، یک کارزار انتخاباتی با سروصدای زیادی داشت؛ برنامه‌ای که با هزینه‌های هنگفت بیشتر شبیه مجالس عروسی آن‌چنانی بود تا یک جشن انتخاباتی تبلیغاتی.

الیاس نادران و مصطفی میرسلیم، دیگر منتخبان تهران هم به برگزاری این جلسه اعتراض کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار