کد خبر: 1002313
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
مسئول بسیج ورزشکاران سپاه استان قزوین در گفتگو با «جوان»:
مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در حالی آغاز شد که بسیجیان و جهادگران به سومین ماه خدمت‌شان به جامعه وارد می‌شوند.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین:  از اواسط اسفندماه سال گذشته بود که کرونا، بازار کسب و کار و مشاغل تمام استان‌ها را با چالش مواجه کرد و بعد از فرمایشات رهبری مبنی بر حمایت از خانواده‌های محروم و آسیب‌دیدگان از کرونا و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، رزمایش کمک مؤمنانه نیز شروع شد. حالا سرهنگ پاسدار محمدرضا لشگری، مسئول بسیج ورزشکاران سپاه استان قزوین و رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی این استان در گفتگو با «جوان»، به عنوان مسئول گروه جهادی «شهید حرم حمید سیاهکالی مرادی» به تشریح اقدامات جهادگران این گروه از زمان ورود کرونا تا آغاز مرحله دوم رزمایش می‌پردازد.

سرهنگ پاسدار محمدرضا لشگری، مسئول بسیج ورزشکاران سپاه استان قزوین با بیان اینکه نام گروه جهادی را از نام مقدس «شهید حرم حمید سیاهکالی مرادی»، شهید سال که کتاب «یادت»، زندگینامه این شهید بزرگوار است و مقام معظم رهبری هم در مورد آن بیاناتی داشته‌اند، انتخاب کرده‌ایم، می‌گوید: سال گذشته که سیل چند استان کشور را فرا گرفت، حدود ۲ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به همت این گروه جمع‌آوری کردیم و به آق‌قلا و گمیشان ارسال کردیم. اما بعد از آن و زمانی که لرستان هم دچار آسیب شد هر هفته هفت ماشین از جهادگران به صورت گروهی و اکیپ به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شدند و هر یک شب در میان هم یک کامیون حاوی لوازم و اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان ارسال می‌شد.

وی با بیان اینکه تجربیات قبلی به ما آموخته بود که ابتدا اقلام را دپو کنیم و سپس با برنامه به توزیع آن‌ها بپردازیم، ادامه می‌دهد: با کمک فرمانداری نورآباد یک سوله داشتیم و همه چیز را ابتدا به آنجا برده و سپس لیست تمام خانواده‌های آسیب دیده را گرفتیم و بر حسب نیاز و تعداد اعضا در بین‌شان توزیع می‌کردیم. در آن زمان به لطف خدا دو ماه تمام به صورت پیوسته اکیپ‌های جهادگران به این مناطق می‌رفتند و در این مدت ۱۲۰ روستای نورآباد و دلفان را امداد‌رسانی کردیم. مسئول گروه جهادی «شهید حرم سیاهکالی مرادی» به شیوع کرونا و آغاز کمک‌هایی در این رابطه اشاره کرده و تصریح می‌کند: وقتی دیدیم کرونا تمام استان‌های کشور را فرا می‌گیرد در گام اول به فکر تأمین اقلام ضروری و مورد نیاز جامعه افتادیم.

وی تأکید می‌کند: در کمترین زمان به تولید محلول ضدعفونی با پایه آب اقدام کردیم که در پارک علم و فناوری قزوین انجام شد و در تولید این نوع از محلول، اولین در ایران بودیم. سپس ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر از آن را در میان جامعه ورزش کشور توزیع کردیم و تعدادی از جهادگران که عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی هستند، اعلام کردند می‌توانند تراکتور‌های دارای مخازن «توربولاین» خود را برای ضدعفونی کردن معابر و مراکز عمومی شهر در اختیار همه قرار دهند. این مسئول با بیان اینکه توربولاین‌ها می‌توانند محلول‌های ضد عفونی را به صورت «مه پاش» بپاشند، می‌گوید: هر دستگاه به فاصله ۵۰ متر محلول‌ها را می‌پاشد که شبانه آن‌ها را آماده کردیم و تمام خیابان‌ها، معابر و حتی حیاط و محوطه باز مراکز درمانی را از ۱۱ شب تا ۴ صبح ضدعفونی می‌کردیم. این کار از ۲۰ اسفند آغاز و تا ۸ فروردین ادامه داشت که با ۱۵۰ هزار لیتر محلول هر شب، تمام شهر و با هماهنگی با اداره ورزش استان و شهرستان، سالن‌های ورزشی را نیز ضدعفونی می‌کردیم.

لشگری در مورد تعداد جهادگران فعال در گروه شهید سیاهکالی مرادی می‌گوید: تعداد اعضای گروه تا ۱۵۰ نفر هم می‌رسد، اما در هر یک از حرکت‌های جهادی بیش از ۵۰ نفر فعالیت دارند. مثلاً از همان روز‌های اول که احساس شد باید برای تولید ماسک و گان و دیگر مایحتاج عمومی دست به کار شویم، ۲۵ نفر از خانم‌های جهادگر آمدند و از ۲۶ اسفند با تجهیز یکی از سالن‌ها به تولید این اقلام پرداختند. روزی ۲ هزار ماسک تحویل مسئولان می‌دادیم و این کار تا ۲۴ فروردین و آرام شدن نسبی شرایط ادامه داشت. نکته حائز اهمیت اینکه حتی روز اول عید و در زمان تحویل سال هم این خواهران مشغول کار بودند و بدون اینکه کسی مطلع باشد، در حال خدمتگزاری به مردم. وی می‌گوید: همزمان با آن، گروه دیگری از جهادگران به شهرستان البرز رفتند تا در طرح سامانه ۴۰۳۰ و ثبت اطلاعات شهروندان کمک حال مراکز درمانی باشند. ناگفته نماند در طرح غربالگری خیابانی و تب سنجی هم جهادگران شرکت داشتند که بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان توسط آن‌ها معاینه شدند. مسئول بسیج ورزشکاران سپاه استان قزوین به فرمایشات رهبری و آغاز رزمایش کمک مؤمنانه اشاره کرده و ادامه می‌دهد: از همان روز اول، جمع‌آوری کمک‌ها از خیرین و مردم آغاز و حدود ۵۵۰ بسته غذایی و معیشتی هر کدام به ارزش ۲۰۰ هزار تومان شامل برنج، ماکارانی، قند و شکر، تن ماهی، روغن، رب، خرما و سویا آماده و توزیع شد. لشگری با بیان اینکه جامعه هدف در مرحله اول رزمایش، مجموعه فعالان در عرصه ورزش بود، تصریح می‌کند: با مکاتباتی که با هیئت‌های ورزشی داشتیم، لیست سرایداران سالن‌ها و اماکن ورزشی، نگهبان‌ها، ورزشکاران طبقات ضعیف و حتی مربیانی که بیکار شده بودند را گرفتیم و سبد‌های معیشتی را برای آن‌ها فرستادیم. وی با تأکید بر اینکه برای مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم، می‌گوید: این مرحله را با آماده کردن ۲۰۰ بسته غذایی و توزیع آن‌ها آغاز می‌کنیم و ان‌شاءالله تا ۵۰۰ سبد خواهیم رساند. ضمن اینکه تاکنون و با صحبت کردن با صاحبان سالن‌های خصوصی، اجاره بهای ۱۵۰ سالن ورزشی به مدت دو ماه بخشیده شده و قرار است با کمک امام جمعه و جماعت مساجد این کار در مرحله دوم رزمایش هم ادامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار