کد خبر: 1001800
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان:
کوروش خسروی گفت: معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در چارچوب وظایفی که در ستاد توسعه کارآفرینی شهرداری اصفهان تعریف شده است اقدام به تعریف و انجام پروژه «تعیین پهنه های استقرار شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوپا، شرکت های خلاق و شرکت های ICT» با همکاری دانشگاه هنر اصفهان کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان افزود: قبل از تعریف این پروژه، شهرداری اصفهان در پروژه ای دیگر با عنوان «تهیه نقشه اکوسیستم کارآفرینی نوآورانه اصفهان» با همکاری شرکت دانش بنیان سنجش و دانش آیریک از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اقدام به شناسایی، دسته بندی و تشخیص محل استقرار شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و شرکت های ICT در محدوده شهر اصفهان کرد.  

وی ادامه داد: در پروژه تهیه نقشه اکوسیستم کارآفرینی نوآورانه از ظرفیت های مشارکتی اکوسیستم نوآوری مانند جامعه اکوسیستم نوآوری اصفهان (اصفهان پلاس) برای افزایش غنای نقشه و اطمینان از لحاظ نظرات ذینفعان بخش خصوصی استفاده شده است. نتایج این پروژه در قالب یک نقشه واحد با لایه هایی متشکل از اجزای اکوسیستم بر روی وب سایت شهرداری اصفهان قرار خواهد گرفت و قابلیت بروزرسانی نیز برای آن در نظر گرفته می شود. در پروژه تعیین پهنه های استقرار شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوپا، شرکت های خلاق، نحوه توزيع فضايي شركت هاي دانش بنيان، استارت آپ ها و شرکت های فناوری اطلاعات در شهر اصفهان مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با احصاء شاخص ها و معيارهاي موجود در تعيين پهنه هاي استقرار شركت هاي دانش بنيان، استارت آپ ها و شرکت های فناوری اطلاعات، مناسب ترين پهنه براي استقرار شركت هاي دانش بنيان، استارت آپ ها و شرکت های فناوری اطلاعات در منطقه كلان شهري اصفهان (شهر-منطقه اصفهان) تعریف می شود.

به گفته وی، همچنین راهبردها و سياست های مناسب شهرداري اصفهان براي تعيين محل استقرار بهينه شركت هاي دانش بنيان، استارت آپ ها و شرکت های فناوری اطلاعات در آينده مشخص خواهد شد.

شهروندان از امکانات اکوسیستم کارآفرینی اصفهان باخبر می شوند

کوروش خسروی، رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم اهمیت اجرای این پروژه ها در شهرداری اصفهان اظهار کرد: دو پروژه مطالعاتی در راستای مدیریت و بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان تعریف شده است، یکی از این پروژه ها مطالعه المان ها و عناصر موجود در اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان و تهیه نقشه اکوسیستم اصفهان را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: به این معنا که به طور مثال اصفهان دارای تعدادی شتاب دهنده، مرکز رشد، صندوق زیستی، مکان های مخصوص برگزاری رویداد برای کارآفرینان مانند رویدادهای استارتاپ ویکند، استارتاپ استودیو و ... است که در شهر پراکنده است، شاید مدیران شهری از محل این عناصر اجزای اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان آگاهی داشته باشند اما ممکن است، شهروندان، دانشجویان، کارآفرینان و ... این اشراف را نداشته باشند، بنابراین اولین کاری که معاونت تحقیقات انجام داد تهیه نقشه اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان برای مشخص شدن محل شتاب دهنده ها، فضای کار اشتراکی، مرکز رشد و نقاط لازم در اکوسیستم کارآفرینی شهر، بود.  

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان با بیان اینکه این کار هم اکنون تمام شده و مطالعات آن آماده انتشار است، تصریح کرد: در پروژه دوم با انجمن شرکت های دانش بنیان صحبت شد تا پهنه ای در شهر برای استقرار شرکت های دانش بنیان مشخص شود.  

وی افزود: به همین منظور پروژه ای تعریف شد تا مشخص شود چه نقاطی از شهر پهنه مناسب برای استقرار شرکت های حوزه IT، شرکت های دانش بنیان و شرکت های دارای صنایع خلاق دارد که این پروژه با همکاری و مدیریت دانشگاه هنر اصفهان در حال انجام است و تا حدود 4 ماه آینده به نتیجه می رسد.

خسروی بیان کرد: پس از مشخص شدن پهنه ها این پروژه به شورای شهر برده می شود و امتیازهایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در برخی نقاط شهر در نظر گرفته می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین هدف پروژه اول (تعیین پهنه های استقرار) شناسایی و آشنایی با نحوه گسترش عناصر و اجزای اکوسیستم کارآفرینی بوده و هدف پروژه دوم ارائه خدمات به شرکت های حوزه IT، شرکت های دانش بنیان و شرکت های دارای صنایع خلاق است.

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان با بیان اینکه فلسفه شرکت های دانش بنیان تولید ثروت است، گفت: با اینگونه شرکت ها و کارآفرینان در آینده ای نزدیک شهر ثروتمندتری خواهیم داشت، هر میزان شهر ثروتمندتر باشد شهرداری نیز رونق می یابد و سیستم حمل و نقل بهتر و روانتر، فضای سبز و در مجموع خدمات بهتری خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار