کد خبر: 1001491
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
معاونین بهبود تولیدات گیاهی استان‌ کردستان:
معاونین بهبود تولیدات گیاهی استان‌ کردستان از احداث یک هزار و ۵۱۳ هکتار باغ آبی و دیم در سال‌جاری بویژه گونه‌های انگور، بادام،گردو وتوت فرنگی با صرف اعتبار ۸ میلیارد ریال خبر داد.

محمدصالح احمدی پیش از ظهر امروز در اولین گردهمایی معاونین بهبود تولیدات گیاهی استان‌ها در سال ۹۹ تحت عنوان جهش تولید که با حضور معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی و تمامی مدیران کل و مجریان طرح باغبانی بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت باغبانی و اقدامات انجام شده در سال ۹۸، به پروژه‌های شاخص باغبانی استان اشاره و پروژه‌های مهم جهش تولید در حوزه باغبانی را تشریح کرد.

وی این پروژه‌ها را شالمل، توسعه باغات ۴ هزار و ۳۰۰ هکتاری سامانه سد آزاد، مجتمع گلخانه‌ای آویژه (قروه)، قباسرخ (بیجار) به ترتیب در سطوح ۳۵ و ۱۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال ذکر کرد. 

وی همچنین با تشریح و تاثیر موضوع سرشاخه‌کاری باغات گردو و تاثیر این موضوع در کاهش مخاطرات، به ویژه سرماهای دیررس بهاره و افزایش عملکرد، سطح اجرایی در سال ۹۸ را در سطح ۲۰۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

احمدی در ادامه از احداث یک هزار و ۵۱۳ هکتار باغ آبی و دیم در سال‌جاری بویژه گونه‌های انگور، بادام،گردو وتوت فرنگی با صرف اعتبار ۸ میلیارد ریال خبر داد که با احداث این باغات، سطح کل باغات استان به ۵۰ هزار هکتار رسیده و تولید محصولات این بخش به ۳۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی به برنامه‌ریزی صورت گرفته و تهیه دستورالعمل رعایت اصول بهداشتی در برداشت و بسته‌بندی و عرضه محصول توت فرنگی در ۱۷ بند با توجه به وضعیت کرونایی کشور و آسودگی خیال مصرف‌کنندگان و جلوگیری از متضررشدن تولیدکنندگان اشاره کرد.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر