کد خبر: 1000414
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از آغاز نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در تمام شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای ایجاد وحدت رویه در همکاری با موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در ۲ مرحله اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از آغاز نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در تمام شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای ایجاد وحدت رویه در همکاری با موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در ۲ مرحله اجرا می‌شود.

محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: با توجه به تجربه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهرستان خمین، محلات و شازند در سال گذشته، اجرای این طرح در سطح استان با همراهی و همکاری موسسات طرف قرارداد در دستور کار اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی قرار گرفت

وی با بیان اینکه در مرحله نخست که از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده، استحقاق سنجی بیمه شده از نظر وضعیت بیمه‌ای و تاریخ اعتبار دفترچه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پزشکان در این مرحله با وارد کردن کد ملی بیمه شده در سامانه‌ای که در اختیار موسسات طرف قرارداد است از اعتبار دفترچه بیمه شده مطلع شده و  همانند گذشته دارو و خدمات را در دفترچه بیمه تجویر می‌کنند.

جیریایی گفت: با توجه به اینکه تمامی فرآینده پذیرش بیمه شده، تاریخ اعتبار و صحت ارایه خدمت به صورت الکترونیکی رسیدگی شده و به سامانه این اداره کل ارسال می‌شود، ویزیت و خدمت ثبت شده مبنای پرداخت است و نیازی به جدا کردن نسخه از دفترچه، تهیه لیست و ارسال به صورت الکترونیکی و نسخه فیزیکی در پایان ماه نمی‌باشد.

وی ادامه داد: اجرای مرحله نخست طرح نسخه نویسی الکترونیکی نیازمند امکانات و زیر ساختی خاصی نبوده و با تلفن همراه هوشمند نیز امکان اجرای این طرح وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: مرحله دوم اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اجرا می‌شود.

جیریایی افزود: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این موسسات امکان کاهش کاربرد دفترچه در آینده، رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای و تجویزهای الکترونیک فراهم می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک علاوه بر جلوگیری از ترددهای غیر ضروری بیمه شدگان برای تعویض و تمدید دفترچه، بی نیازی ارسال نسخ کاغذی و ارایه فایل الکترونیکی دستی توسط موسسات تشخیصی درمانی در پایان هر ماه را به دنبال دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار