کد خبر: 1000254
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
چند روز بعد از گزارش "سی ان ان" در مورد وضعیت بحرانی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی، این بار "دیلی میل" از رسانه‌های انگلیسی به نقل از یک روزنامه نگار هنگ کنگی ادعا کرد که "کیم" فوت شده است خبری که تا کنون از سوی هیچ مرجع رسمی در منطقه تایید نشده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: معاون مدیر تلویزیون ماهواره‌ای هنگ کنگ اعلام کرده است که «منابع بسیار محکمی» به وی گفته اند که "کیم جونگ اون" درگذشته است، این شایعات روز گذشته نیز وجود داشت، اما در طول روز گذشته، رسانه‌های کره شمالی در این مورد سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نشان ندادند.

همزمان یک تارنمای اینترنتی ژاپنی به نام "شوکان گندای" (Shukan Gendai) نیز ادعا کرده است که رهبر کره شمالی پس از انجام عمل جراحی قلب در «حالت نباتی» قرار دارد.

از سوی دیگر رسانه‌های منطقه روز گذشته اعلام کردند چین تیمی را به همراه متخصصان پزشکی برای مشاوره در مورد وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ اعزام کرده است.

در چین رسانه‌های رسمی حزب کمونیست این کشور که روابط نزدیکی با حزب کارگران کره شمالی دارند تا کنون در مورد شایعات مربوط به سلامتی کیم سکوت کرده اند یک مقام حزب کمونیست چین هفته گذشته گفته بود «معتقد است سلامتی کیم مشکلی ندارد و جای نگرانی نیست».

رسانه‌های دولتی کره شمالی اخیراً گزارشی در مورد ارسال نامه‌های دیپلماتیک کیم و یا ارسال هدایا به شهروندان منتشر کرده اند، اما از انتشار گزارش یا عکس‌هایی در مورد فعالیت‌های عمومی وی خودداری کرده اند روز چهارشنبه، رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند که کیم پیامی برای «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ارسال کرده است کیم در این پیام از رییس جمهوری سوریه بابت پیام تبریک به مناسبت سالگرد تولد پدربزرگش تشکر کرده است.

با این حال در دو هفته گذشته هیچ گزارشی درباره سفر‌های رهبر کره شمالی یا عکس‌هایی از فعالیت‌های عمومی وی توسط رسانه‌های دولتی نزدیک به رهبر این کشور منتشر نشده است.

رهبر ۳۶ ساله کره شمالی آخرین بار در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواستار تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود، اما عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت ۱۰۸ امین سالگرد تولد "کیم ایل سونگ" در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین)، گمانه زنی‌هایی را در مورد سلامت وی برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال ۲۰۱۱، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

غیبت‌های کیم از انظار عمومی پدیده نادری نیست، برای مثال وی اوایل سال جاری پس از ۲۱ روز غیبت در انظار حاضر شد در سال ۲۰۱۴ نیز کیم حدود یک ماه از چشم عموم ناپدید شد، اما دوباره ظاهر شد بعداً تأیید شد که پزشکان کیستی را از ناحیه مچ پای او خارج کرده اند.

کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ میلادی و پس از درگذشت پدرش کیم جونگ ایل بر اثر حمله قلبی، به قدرت رسید.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار