کد خبر: 1000057
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
فرمانده سپاه مراغه با اشاره به طراحی سامانه نیروی انسانی بسیج گفت: ۵ هزار خانوار نیازمند که به خاطر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده‌اند در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که بسته‌های معیشتی دریافت می‌کنند.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی در نشست خبری رزمایش کمک مومنانه سپاه مراغه اظهار داشت: هدف این رزمایش کمک به خانواده های نیازمند است و به دلیل اشرافیت پایگاه های محلات به صورت پایگاه محور برگزار می شود و شهرستان در این طرح بین گروه های جهادی بلوک بندی شده است.
وی گفت: این رزمایش در سه مرحله بوده و مرحله نخست از امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد و مراحل بعدی در نیمه ماه مبارک رمضان و عید فطر خواهد بود.
سرهنگ رشیدی افزود: در تمامی روزهای ماه مبارک رمضان این رزمایش ادامه خواهد داشت و با دیگر دستگاه های متولی در این خصوص هماهنگی انجام شده تا موازی کاری نشود.
وی از نیکوکاران برای شرکت در این طرح دعوت کرد و گفت: برای این منظور شماره حسابی زیر نظر مسوولان شهرستان در نظر گرفته شده است.
سرهنگ رشیدی ادامه داد: پایگاه های محلات آماده دریافت کمک های مردم نیکوکار مراغه ای هستند.

فعالیت ۵۰ گروه جهادی برای مقابله با کرونا در مراغه
فرمانده سپاه مراغه به اهمیت فعالیت های گروه های جهادی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۱ گروه جهادی ثبت شده زیر نظر بسیج فعالیت می کنند که در روزهای کرونایی تعداد این گروه ها با حضور گروه های خودجوش مردمی به ۵۰ گروه افزایش یافته است.
سرهنگ رشیدی گفت: در شرایط خاصی از تاریخ قرار داریم و از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قرارگاه پدافند زیستی سپاه مراغه، کارگروه آرام بخشی و کارگروه تدفین و دیگر کارگروه های مقابله با این بیماری تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه سپاه علاوه بر ماموریت اصلی خود در مقابله با بیماری کرونا به تکلیف ذاتی و انقلابی خود عمل کرده است، گفت: مشارکت در کنترل ورود و خروج شهرستان، تب سنجی، گندزدایی و ضدعفونی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، غربالگری در مراکز بهداشت و درمان شهرستان، پشتیبانی از نقاهتگاه ها و فعالیت های بسیجیان در روز طبیعت و مراکز تفریحی و گردشگری از اقدامات این نهاد است.
وی افزود: رزمایش پدافند بیولوژیکی و عملیات پاکسازی محیطی شهرستان از دیگر اقدامات سپاه مراغه است.
وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات سپاه توزیع نزدیک به ۲ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در نیمه شعبان در بین نیازمندان بود.

توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در مراغه
فرمانده سپاه مراغه اعلام کرد: تا به امروز بالای ۱۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی هر کدام به ارزش ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا تهیه و توزیع شده است.
سرهنگ رشیدی گفت: توزیع هزاران بسته بهداشتی، راه اندازی ۲ کارگاه تولید ماسک و توزیع در بین نیازمندان، تولید لباس های مخصوص برای کادر بهداشت و درمان و تهیه و پخت مربا برای ماه مبارک رمضان توسط خواهران بسیجی از دیگر اقدامات سپاه مراغه است.
وی اضافه کرد: اختصاص بخشی از حقوق سپاهیان همیشه در صحنه به آسیب دیدگان کرونا و اهدای خون از دیگر اقدامات سپاه مراغه در روزهای شیوع ویروس کرونا است.
وی افزود: این روزها حال و هوای دوران دفاع مقدس را دارد و به جرات می توان گفت که جلوه های بسیار زیباتر و بالاتر از آن را شاهد هستیم.

اصحاب رسانه در خط مقدم مبارزه با هجمه های فرهنگی غرب
سرهنگ رشیدی با تاکید براینکه این روزها اصحاب رسانه در خط مقدم مبارزه با هجمه های فرهنگی غرب قرار دارند، افزود: به صورت کامل در بایکوت خبری اقدامات بشر دوستانه انقلاب اسلامی در این روزهای کرونایی هستیم و باید اصحاب رسانه کشورمان از این موقعیت استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کنند.
وی افزود: هوشیاری و تلاش نسبت به حفظ و تقویت ارزش ها و تلاش و انعکاس رسانه ای موفقیت ها از سوی اصحاب رسانه در این روزها ضروری است.
وی گفت: اصحاب رسانه در تمامی حوزه ها پای کار هستند و در این روزها برای مقابله با سنگ تمام گذاشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر