کد خبر: 999981
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دریابان علی شمخانی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی احساس خود از اقدام غرورآفرین سپاه را در پست توئیتری‌اش این‌گونه ابراز کرد: «تحریم، تهدید و تطمیع سیاسی نمی‌تواند حرکت جمهوری اسلامی در مسیر تأمین منافع ملی و حقوق قانونی‌اش را کند نماید. تولید مستمر قدرت و بهره‌گیری از دانش روز برای امنیت و رفاه مردم ایران از بیمارستان تا فضا ادامه خواهد داشت. غافلگیری‌های جدید در راه است.»

«نور ۱» نمایش اقتدار فرزندان انقلاب

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی «نور ۱» از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

در پیام امیر سرلشکر موسوی به سردار سرلشکر سلامی آمده است: فضای ایران اسلامی با پرتاب غرورآفرین ماهواره نظامی «نور ۱» شاهد نمایش اقتدار فرزندان انقلاب بود. در آستانه ماه رحمت و برکت، این موفقیت بزرگ را که حاصل همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همرزمان عزیزم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، ملت بزرگ و سربلند ایران اسلامی، جنابعالی و همه جهادگران عرصه دفاعی، تبریک عرض می‌کنم. توفیق روزافزون قوای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از درگاه احدیت خواستارم.

قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت‌های موشکی را منع نمی‌کند

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، فعالیت‌های موشکی را به‌طور مطلق منع نمی‌کند و ادعای مقامات امریکایی و اروپایی درباره ماهواره نور فاقد وجاهت حقوقی است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر، ادعای مقامات امریکایی و اروپایی درباره ماهواره نور را فاقد وجاهت حقوقی خواند و نوشت: قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت‌های موشکی را به طور مطلق منع نمی‌کند؛ سایر ممنوعیت‌ها نیز تنها شامل موشک‌هایی می‌شوند که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند. با توجه به صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای و موشکی ایران، ادعای مقامات امریکایی و اروپایی در خصوص ماهواره نور فاقد وجاهت حقوقی است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی «نور» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود: وقتی درباره قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حرف می‌زنیم، همه کشور‌ها متعهدند که به این سازمان رجوع کنند و ببینند آیا این پرتاب با قطعنامه سازگار است یا نه. من فکر می‌کنم به هیچ وجه این طور نیست و ایران باید پاسخگوی اقداماتش باشد. همچنین مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز خاطرنشان کرده بود که امریکا قصد دارد پرونده پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد، زیرا پرتاب این ماهواره از نظر ایالات متحده نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

ادعای ترامپ جنبه انتخاباتی دارد

فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل امریکا ادعای ترامپ در خصوص هدف قرار دادن قایق‌های سپاه در خلیج فارس را با توجه به اینکه امسال سال انتخابات ریاست جمهوری امریکاست، انتخاباتی توصیف کرد: «ترامپ برای جلوگیری از تحقیر خودش با سر و صدا صحبت می‌کند، چون دغدغه اصلی او پیروزی در انتخابات ۱۳ آبان امسال است. ممکن است ترامپ برای پوشاندن ضعف‌هایی که در مدیریت کرونا در امریکا داشته، در عمل دست به کار‌هایی هم بزند. اگر مقامات امریکایی متوجه شوند که هزینه حمله به قایق‌های ایران بالاست و یقین پیدا کنند که ایران هم با توجه به توانمندی بالا حمله متقابل خواهد کرد، احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران را کمتر می‌کند.»

یک مقام وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه نیویورک ضمن رد کردن توئیت ترامپ درباره حمله به قایق‌های ایران، گفته بود: «این وزارتخانه هیچ دستورالعملی مبنی بر دستور ترامپ جهت هدف قرار دادن قایق‌های ایران دریافت نکرده است.»

حماقت کنند پاسخی قوی‌تر از عین الاسد می‌گیرند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور امریکا هشدار داد اگر حماقتی سر بزند پاسخی قوی‌تر از عین الاسد دریافت خواهید کرد.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با ایسنا گفت: ترامپ به عنوان مدعی ابرقدرتی در جهان امروز با تصور واهی کدخدایی دهکده جهانی، ضعیف‌ترین مدیریت را در بحران کرونا به جهانیان و ملت امریکا نشان داد و بعد از آن سعی در انحراف افکار عمومی کرد. ترامپ بیشتر از هر چیزی نگران انتخابات آینده و افکار عمومی امریکا است او که نمی‌تواند به سؤالات متعدد فرمانداران ایالات امریکا پاسخ دهد با پرخاشگری پاسخ گوی سؤالات خبرنگاران بوده است. شعار ترامپ در انتخاب اقتصاد و نفت بود که نتوانست به موفقیت برسد بنابراین با راه انداختن بازی جدید سیاسی می‌خواهد افکار عمومی ملت امریکا را از بحران داخلی کرونا و کمبود‌ها در زمینه‌های مختلف منحرف کند. او حتی ممکن است برای جدی‌تر نشان دادن موضوع دست به اقدام احمقانه‌ای بزند. مقام معظم رهبری چندی پیش فرمودند دوران بزن در رو، تمام شده است؛ همان طور که به فاصله کمی پاسخ اولیه به جنایت ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان دادیم و مهم‌ترین پایگاه امریکا را مورد هدف قرار دادیم اگر دست از پا خطا کنند اهداف متعدد امریکا در منطقه و فرا منطقه در تیررس دقیق موشک‌های جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد. رئیس جمهور امریکا بداند اگر حماقتی از او سر بزند پاسخی قوی‌تر از عین الاسد دریافت خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار