کد خبر: 999978
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
سردار سلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب:
اکنون و کمتر از سه ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار اولین ماهواره نظامی (نور ۱) را با موفقیت آزمایش می‌کند و همه به این پیشرفت بزرگ اذعان دارند. فرمانده کل سپاه هم به فرمانده خود عرضه می‌دارد که اماما فرمان «باید قوی شویم» را دریافت کردیم. این اراده ترجمان همان شعار «ما می‌توانیم» است که برخی هنوز به آن باور ندارند.
رحیم زیاد علی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رهبر معظم انقلاب- ۱۹ بهمن ۹۸- حسینیه امام خمینی: «ما احتیاج داریم که کشور از همه جهات قوی بشود که یکی از جهات هم، جهات نظامی است. ما نمی‌خواهیم کسی را تهدید کنیم؛ ما که [روی]قوّت نظامی و اقتدار نظامی اصرار می‌کنیم، توصیه می‌کنیم، برای تهدید هیچ کشوری و هیچ ملّتی نیست؛ برای تهدید نیست، برای جلوگیری از تهدید است، برای حفظ امنیت کشور است. اگر شما ضعیف باشید، دشمن تشویق می‌شود به اینکه آزار و اذیت بکند شما را؛ اگر شما قوی بودید دشمن جرئت نمی‌کند نزدیک بیاید. قوی بشویم تا جنگ نشود؛ قوی بشویم تا تهدید دشمن تمام بشود.»
 
اکنون و کمتر از سه ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار اولین ماهواره نظامی (نور ۱) را با موفقیت آزمایش می‌کند و همه به این پیشرفت بزرگ اذعان دارند. فرمانده کل سپاه هم به فرمانده خود عرضه می‌دارد که اماما فرمان «باید قوی شویم» را دریافت کردیم. این اراده ترجمان همان شعار «ما می‌توانیم» است که برخی هنوز به آن باور ندارند.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم

صمیمانه پیام پر مهرتان را که موجی از ایمان و امید را در دل فرزندان پاسدارتان و خانواده‌های صبورشان به راه انداخت، بر چشم نهاده و خدا را بر رضایت‌تان سپاس گزاردم، چرا که در ملک ولایت بر این باوریم که بعد از شهادت توفیقی برای پاسداران بالاتر از رضایت حضرتعالی، آن سرچشمه حکمت و مولی و مقتدای الهی نخواهد بود و خداوند را بر این نعمت، شکر بی پایان.

به استحضار می‌رسانم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدبیر و فرمان «باید قوی شویم» را که ترجمان «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» است، دریافت نموده و با ایمان به وعده‌های الهی، در مسیر تأسیس تمدن نوین اسلامی، لحظه‌ای غفلت و سستی را به خود راه نداده و با تولید مداوم قدرت و اقتدار، به دنبال تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و اخراج و ازاله امریکای تروریست از منطقه و افول هیمنه پوشالی آن، ابتدای کار و راه مظلومان و مستضعفان جهان می‌باشد. ما پیشمرگان مردم بزرگوار و نجیب ایران و نیز پاسدار انقلاب‌شان، مفتخریم که برای سربلندی ملت مظلوم و مقاوم خود، آنچه در توان و اختیار داشته را به کار بسته‌ایم تا ان‌شاء‌الله آنان را برای رسیدن به آرزو‌های بزرگ‌شان از جمله فروپاشی نظام سلطه و استقرار عدالت و معنویت در جهان کمک کنیم. امروز بحمدالله با هدایت‌های قرآنی و حکیمانه حضرتعالی، آزادیخواهان و مستضعفان عالم به حقانیت مقاومت و تأثیر آن در سقوط نظام سلطه به یقین رسیده و به آن‌ها امید‌ها بسته‌اند.

اماما، حضور مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فضا، آسمان، زمین و دریا، اگر چه حکایت از ایمان عملی و قدرت علمی مقلدان و سربازان شما دارد و برای ایرانیان چتر امن و برای مظلومان نور امید است، ولی بی شک برای دشمنان پیام‌آور رعب و وحشت و ترجمان «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُم» است و به خواست خدا و با امامت حضرتعالی، به نابودی آن‌ها و رهایی جهان از ظلمت و ظالمان خواهد انجامید و نظم جدید انقلاب اسلامی بر سرشت و فطرت بشریت حاکم خواهد شد. ان‌شاء‌الله.

کار را چراغ خاموش پیش بردیم

برخلاف برخی نمایش‌ها که با تبلیغات رسانه‌ای فشرده همراه است، می‌گوید کار فضایی را چراغ خاموش پیش بردیم. این را سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره اقدامات این نیرو از فرایند پرتاب ماهواره نظامی نور می‌گوید:

این موفقیت لطف و عنایت الهی بود و همین ابتدا یادی می‌کنم از شهید تهرانی مقدم که پایه‌گذار این صنعت بودند؛ از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، عزیزان وزارت دفاع و به ویژه سازمان صنایع هوافضا که ما را در ساخت موتور مرحله اول که مربوط به موشک‌های زمین به زمین است یاری کردند تشکر می‌کنم. ما می‌دانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم. پس از ۹۰ دقیقه که این ماهواره یک دور به دور زمین چرخید، سیگنال آن را در شمال غرب کشور دریافت کردیم. بین سه تا ۱۰ روز آینده برخی فرمان‌های آن صادر خواهد شد و تنظیمات آن کامل می‌شود و کاربری آن صد درصد می‌شود. ابرقدرت‌هایی که به مرز دانش تزریق ماهواره به مدار رسیده‌اند، شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند، اما بحمدالله برای ما در اولین مرحله موفقیت‌آمیز بود. اگر چشم‌مان به دست بیگانه باشد، همیشه محتاجیم. در همین قضیه کرونا، دیدیم که جامعه پزشکی ما چقدر ایثارگر هستند و ملت ما چقدر بزرگ هستند. ما از فرصت‌های تحریم‌ها استفاده حداکثری کردیم. اینکه داد امریکایی‌ها درآمده نشان‌دهنده اهمیت این مسئله است. آن‌ها می‌دانند که ما به توانمندی جدیدی رسیده‌ایم و از این کار ناراحت هستند.

مأموریت «نور ۱» شناسایی است

وقتی که عنوان ماهواره نظامی سپاه «نور ۱» نامگذاری شد، معلوم بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه توسعه دفاعی محدودیتی برای خود قائل نیست و چشم‌انداز بلندتری ترسیم کرده است.

سردار علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه هم بر این نکته صحه می‌گذارد و می‌گوید: نور یک بخشی از یک پازل بود که در این پازل قرار است عملیات‌های شناسایی، پشتیبانی راهبردی در عملیات‌های شناسایی، ارتباطی و ناوبری انجام شود و این همان ضرورت دستیابی به فضاست. ما باید حتماً از این ماهواره‌ها استفاده و بتوانیم خدمات را به نیرو‌های مسلح ارائه کنیم.

اولین مأموریت این ماهواره شناسایی است، در حوزه دفاعی لازم داریم که آگاهی موقعیتی و آگاهی وضعیتی از پیرامون خود داشته باشیم که سنسور‌هایی که روی این ماهواره نصب شده‌اند، این کار را انجام می‌دهند. در حوزه‌های غیردفاعی در مخاطرات طبیعی، سپاه همیشه نقش فعالی دارد که لازم است این فعالیت‌ها پشتیبانی انجام شود. ما این ماهواره را از کویر مرکزی به سمت دریای عمان پرتاب کردیم و سیگنال دوم آن را در شمال غرب کشور (تبریز) دریافت کردیم؛ تاکنون ماهواره حدود ۱۰ دور به دور کره زمین چرخیده و ۱۰ بار توسط ایستگاه‌های زمینی دریافت شده و حال آن هم خوب است. این ماهواره روزانه ۱۶ بار به دور کره زمین می‌چرخد. گام بعدی ما هم این است که ماهواره نور ۲ را در مدار زمین قرار دهیم.

هرگز متوقف نمی‌شویم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه هنگام بازدید از منطقه نازعات و جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی به لفاظی‌های اخیر امریکا پاسخ گفت، جایی که نزدیک‌ترین نقطه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس به تروریست‌های امریکایی است.

سرلشکر سلامی که به همراه دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از معاونان ستاد فرماندهی کل سپاه، از منطقه نازعات و جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی بازدید می‌کرد، با تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چند منظوره نور به ملت شریف ایران، با اشاره به پیام مهم این اقدام راهبردی، اظهار کرد: پیام پرتاب این ماهواره به فضا و موفقیت آن این است که ما در توسعه قلمرو قدرت دفاعی خود در زمین، دریا و فضا مصمم بوده، هرگز متوقف نمی‌شویم و هر روز تولد جدیدی از قدرت‌های پیشرفته در سپاه صورت خواهد گرفت. مصمم هستیم برای دفاع از منافع حیاتی ملت ایران همه توانایی و استعداد‌های خود را به کار گیریم و در مقابل تهدیداتی که امنیت ملی و تمامیت ارضی ما را مورد تهدید قرار می‌دهد، قاطعانه، مؤثر و با اطمینان ایستادگی کنیم؛ این راهی نیست که در آن متوقف شویم و به فضل الهی تداوم خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه در ادامه در واکنش به لفاظی‌های اخیر مقامات امریکایی اظهار کرد: به امریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که در دفاع از امنیت ملی، مرز‌های آبی، منافع دریایی و امنیت کشتیرانی و نیروهای‌مان در دریا کاملاً مصمم و جدی هستیم و هر اقدامی با پاسخ قاطع، مؤثر و سریع ما مواجه خواهد شد. ما نیز به واحد‌های نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیرو‌های دریایی ارتش تروریست امریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی و یا شناور‌های رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور و یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند. شناور‌های امریکا در هفته گذشته به دلیل رفتار‌های غیرحرفه‌ای و خطرآفرین مزاحمتی را برای کشتی لجستیکی ما ایجاد کردند و وقتی که شناور‌های ما در دریا مشغول گشت زنی بودند آن‌ها هراسناک شدند؛ بنابراین منشأ آنچه در هفته گذشته اتفاق افتاد رفتار غیرحرفه‌ای و خطرآفرین امریکایی‌ها در خلیج فارس بود. در ماجرای هفته گذشته هم آنچه مشاهده شد، آشفتگی و بی‌انظباطی عملیاتی در واحد‌های نظامی امریکا در دریا بود که نشان می‌داد احتمالاً به دلیل درگیر بودن امریکایی‌ها در مسئله بیماری کرونا در داخل، نوع فرماندهی و کنترل آن‌ها بر واحد‌های نظامی‌شان ضعیف شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا که این روز‌ها برای فرافکنی از بحران کرونا، عصر چهارشنبه که اسباب تعجب مقامات امریکایی را برانگیخت، در توئیتی که نشان می‌داد ناشی از عصبانیت او از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در پرتاب ماهواره نظامی نور ۱ بود، به نیروی دریایی امریکا دستور داد، اگر قایق‌های مسلح ایرانی به ناو‌های امریکایی نزدیک شده و ایجاد مزاحمت کنند، به سمت آن‌ها شلیک کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار