کد خبر: 999905
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس‌های تلفنی جداگانه با امیر قطر و دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که ملت فلسطین، طرح‌های صهیونیست‌ها را اجرا نخواهد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تماس تلفنی برقرار کرد.

هنیه و تمیم در این تماس دباره تحولات سیاسی و بحران ویروس کرونا گفتگو، در زمینه مسائل سیاسی، طرفین، تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و قصد این رژیم برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را بررسی کردند.

پایگاه خبری جنبش حماس گزارش داد که هنیه در این تماس، تأکید کرد که «ملت فلسطین نمی‌تواند طرح‌های اسرائیل را بپذیرد و آن را اجرایی کند».

وی همچنین از کمک‌های دوحه به ملت فلسطین تشکر و تصریح کرد که این کمک‌ها، بیانگر موضع عربی اصیل قطر در قبال فلسطین است.

هنیه پس از امیر قطر با «احمد أبو الغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، تلفنی گفتگو کرد.

پایگاه خبری حماس هچنین گزارش داد که هنیه و ابوالغیط در جریان این گفتگو، طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و تحولات سیاسی را بررسی کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته خواستار برگزاری هر چه سریعتر نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه شد.

رام الله تأکید کرد که این نشست به صورت اینترنتی برگزار شود و در جریان آن، اقدام کشور‌های عربی در قبال تلاش صهیونیست‌ها برای الحاق کرانه باختری بررسی شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف «آبی-سفید» این رژیم، اخیرا بر سر تشکیل کابینه فراگیر به توافق رسیدند. در این توافق، قرار شد که پیش‌نویس لایحه الحاق دره اردن و کرانه باختری در جولای آتی، مطرح شود.

برآورد تشکیلات خودگردان فلسطین این است که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰% از کرانه باختری را به اراضی اشغالی الحاق خواهد کرد و این مسئله در راستای طرح تحمیلی آمریکا مسووم به «معامله قرن» است
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار